Освітню реформу останнім часом досить часто критикують журналісти, експерти, громадськість. Працівники освіти не завжди готові публічно обговорювати проблеми, навіть якщо вони очевидні іншим: батькам, учням, студентам і роботодавцям. Тому й постала потреба у проведенні анкетування освітян з питань щодо оцінювання та сприйняття перебігу реформи в освіті.
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» у травні–червні 2018 року провела серед учителів, працівників та адміністрації закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) онлайн-опитування на тему: «Реформування освіти – зсередини: точка зору представників освітянського середовища» з метою формування серед освітян запиту щодо коригування дій під час упровадження освітньої реформи та фундаменту для її підтримки, підвищення усвідомлення ролі освіти в суспільстві.
За всіма запитаннями, які стосувались реформування освіти, у відповідях респондентів простежувався широкий спектр думок – від позитивних до негативних, від критичних до нейтральних.
Відгук на онлайн-опитування був масовим, колеги-освітяни з ентузіазмом включились у дослідження. Нам видається, що за охопленням опитаних, проведене дослідження може цілком заповнити нестачу «зворотного зв’язку», що було, вочевидь, основним недоліком організації більшості реформаторських ініціатив у сфері освіти.
Відповіді респондентів, переважно, були емоційними, а їх автори, напевно, представляють найактивнішу частину освітянської спільноти. Традиційно найактивніші представники будь-якої соціальної спільності і виступають «лідерами думок» у своїх професійних колективах і спільнотах. Тому ми вирішили у підсумкових звітах про результати опитування надати вільні відповіді повністю, виключивши лише прямі повтори та повтори за змістом. Це, на наш погляд, дасть змогу побачити емоційну палітру ставлення до питань реформування освіти.
Дякуємо всім небайдужим освітянам, які взяли участь в опитуванні «Реформування освіти – зсередини: точка зору представників освітянського середовища»!