Презентовано результати досягнень всеукраїнського експерименту щодо формування багатомовності дітей та учнів у закладах освіти Чернівецької області

 

8 жовтня 2020 року в рамках регіональної підсумкової конференції предметом обговорення став Всеукраїнський експеримент «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті».

Захід проведено під егідою Міністерства освіти і науки України та офісу Верховного Комісара ОБСЄ у справах національних меншин. Загалом участь взяли понад 85 педагогів навчальних закладів Чернівецької області, представники Чернівецької обласної державної адміністрації, Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області,  КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, Центру якості освіти, науковці Національної академії педагогічних наук України, Чернівецької філії ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Чернівецького національного Університету імені Юрія Федьковича та педагогічного коледжу ЧНУ ім. Ю. Федьковича. 

До всіх присутніх з вітальним словом звернулися головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин головного управління загальної середньої та дошкільної освіти директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України– Світлана Харченко та національний менеджер проєктів офісу Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин – Катерина Хертель.

«Методика білінгвального чи мультилінгвального навчання сприяє засвоєнню і рідної, і державної, й іноземної мов та не перешкоджає домінуванню в школі рідної мови. Мови відіграють ключову роль у розвитку міжкультурного діалогу та здобутті якісної освіти», – підкреслила заступник голови Чернівецької облдержадміністрації Ірина Ісопенко.

Заступник директора Департаменту – начальник управління освіти і науки Оксана Гринюк додала, що створити та реалізувати модель успішного, компетентного учня та конкурентноздатного випускника школи – складне і відповідальне завдання, що стоїть перед школою. Тому проєкт багатомовного навчання стає одним з важливих шляхів реалізації цього завдання.

Також у рамках конференції було розглянуто досвід закладів освіти Чернівецької області, набутий під час реалізації всеукраїнського експерименту. Крім того, методистом Центру оцінювання якості освіти, регіональним координатором даного всеукраїнського дослідження Ольгою Остафій презентовано досягнення експерименту у Чернівецькій області.

Керівники експериментальних закладів презентували практику впровадження багатомовної освіти. У виступах було розкрито переваги багатомовної освіти та методики, що використовуються у навчальних закладах, результати проведеної роботи, батьківський та учнівський фідбек. 

У тематичних групах обговорювалися проблемні питання планування програм з багатомовної освіти, актуальні методи викладання в багатомовних навчальних закладах, особливості роботи з батьками задля підтримки багатомовної освіти.  

Світлана Харченко підвела підсумки роботи заходу, визначила пропозиції і рекомендації щодо впровадження багатомовної освіти в закладах освіти з викладанням мовами національних меншин. А Любов Тарангул, начальник Чернівецької філії ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» подякувала всім  учасникам конференції за активну участь та побажала подальших творчих успіхів і досягнень у впровадженні результатів експерименту в поточну роботу закладів.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×