Відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Освітній процес сьогодення: досягнення, виклики, перспективи»
25 квітня 2025 року на базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти було проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію з міжнародною участю «Освітній процес сьогодення: досягнення, виклики, перспективи».
У конференції взяли участь 238 наукових, науково-педагогічних, педагогічних працівників із Польщі, Німеччини, Турецької республіки та 21 області України.
Свої наукові здобутки надіслали: 20 докторів наук, професорів; 77 кандидатів наук, доцентів; 4 доктора філософії, 10 доцентів, 30 викладачів, 3 асистенти викладачів, 8 аспірантів, 7 методистів різного профілю, 8 заступників директорів закладів освіти, 12 магістрантів і студентів, 11 учителів, 2 вихователі та інші.
На конференцію подано 179 заявок щодо публікації наукових праць із 98 освітніх закладів і установ України та закордону.
Науковий захід відкрив Петровський Олександр Миколайович, кандидат історичних наук, доцент, директор Тернопільського ОКІППО, який привітав учасників науково-практичної конференції. Із вітальним словом до учасників звернулися: Василашко Ірина Павлівна, завідувачка сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»; Хома Ольга Зіновіївна, кандидат наук з державного управління, директор департаменту освіти і науки Тернопільської обласної військової адміністрації, Заслужений працівник освіти України.
Учасниками конференції були запропоновані доповіді, в яких розкривалася сутність різних проблем у контексті теми конференції.
З-поміж всіх доповідей доцільно виокремити такі:
Василашко Ірини Павлівни, завідувачки сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», «АКТУАЛЬНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ STEAM-ОСВІТИ: ВИКЛИКИ, ЗДОБУТКИ, СТРАТЕГІЇ»;
Дудка Сергія Григоровича, кандидата педагогічних наук, заступника директора Полтавської академії неперервної освіти імені М. В. Остроградського, «ЗДОРОВ’ЯРОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»;
Оршанського Леоніда Володимировича, доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, «НАЦІОНАЛЬНА ПОЛІТИКА «ОСВІТА ДЛЯ ЖИТТЯ» ТА МІСЦЕ В НІЙ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ»;
Курача Миколи Станіславовича, доктора педагогічних наук, професора, проректора із стратегічного планування та наукової роботи, професора кафедри теорії і методики трудового навчання та технологій, Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, «ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО В ОСВІТІ: ВИХОВНІ АСПЕКТИ В КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ»;
Слюсаренко Ніни Віталіївни, докторки педагогічних наук, професорки, професорки кафедри педагогіки, психології й освітнього менеджменту імені професора Є. Петухова Херсонського державного університету та Кузьменка Василя Васильовича, доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри педагогіки й менеджменту освіти Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти», «ПОСТАТЬ АКАДЕМІКА Д. О. ТХОРЖЕВСЬКОГО: ДО 95-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ»;
Лазаренко Олесі Миколаївни, кандидатки філологічних наук, доцентки, викладачки української мови Лекторату української мови Мовного центру Європейського університету Віадріна у Франкфурті-на-Одері, «ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК УСПАДКОВАНОЇ В НІМЕЧЧИНІ: ФОРМУВАННЯ НОВОЇ ЛІНГВОДИДАКТИЧНОЇ ТРАДИЦІЇ»;
Химинця Василя Васильовича, доктора фізико-математичних наук, професора, професора кафедри педагогіки, психології та освітнього менеджменту Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. «ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ, ГУМАНІЗМ, ІННОВАЦІЙНІСТЬ, ФАХОВІСТЬ УЧИТЕЛІВ – ОСНОВА ЕФЕКТИВНОСТІ НУШ»;
Яковишина Руслана Ярославовича, кандидата педагогічних наук, доцента, ректора Люблінської Вищої Школи, м. Рикі, Польща та Пьотра Сохацкєго магістра, Канцлєжа Європейської Вищої Школи медичних і соціальних наук у Варшаві, Польща. «ІСТОРИЧНІ ПАРАЛЕЛІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У ГАЛИЧИНІ»;
Садового Миколи Ілліча, доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри математики та цифрових технологій та Трифонової Олени Михайлівни, докторки педагогічних наук, професорки, завідувачки кафедри математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка. «РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИДЖИТАЛІЗАЦІЇ».
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Модераторами на пленарному та секційних засіданнях були Вітенко Ігор Михайлович, кандидат географічних наук, доцент, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти; Олексюк Олеся Романівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО; Колодійчук Олег Ярославович, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО. ІТ-підтримку забезпечувала Мочук Оксана Богданівна, методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО.
Упродовж роботи конференції учасники мали змогу познайомитися, обговорити професійні питання, обмінятися власними напрацюваннями, ідеями та підходами, окреслити перспективи щодо вирішення актуальних освітніх проблем і відповідно збагатити свій науковий світогляд новітньою інформацією у царині освіти.
Учасники Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Освітній процес сьогодення: досягнення, виклики, перспективи» позитивно відгукувалися стосовно організації та змістового наповнення заходу та щиро дякували її організаторам і виступаючим відмітивши потрібність заходів такого рівня і необхідність проведення їх у майбутньому.