Відбулася Підсумкова конференція Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2024»

Всеукраїнський фестиваль «STEM-весна» 7-й рік ініціюється відділом STEM-освіти та охоплює усі області України, 5-й рік поспіль даний фестиваль інтегрується до щорічної ініціативи Європи, що проводиться компанією «Scientix STEM Discovery Campaign» і STEM-події України зазначаються на мапі STEM-подій Європи. Цьогоріч фестиваль об’єднав близько 100 заходів міжнародного, всеукраїнського та обласного рівнів (освітні форуми, конференції, круглі столи, навчальні семінари, майстер-класи, виставки, змагання, хакатони, конкурси тощо). Протягом «STEM-весни» створювались майданчики для пошуку і підтримки перспективних науково-методичних ідей щодо розвитку напрямів STEM-освіти та об’єднання творчих, креативних освітян і учнівської молоді. Марафон заходів фестивалю проводився за підтримки обласних закладів післядипломної педагогічної освіти

Спікери першої дискусійної панелі обговорили розвиток STEM освітніх інновацій в умовах сьогодення та значущість STEM-освіти для формування компетентностей учнівської молоді. З вітальними словами до учасників конференції звернулися Руслана Коренчук, проєктна менеджерка спільних проєктів Міністерства цифрової трансформації України та Фонду Східна Європа, Вікторія Косик, проєктна менеджерка з питань цифрової трансформації освіти Команди підтримки відновлення та реформ Міністерства освіти і науки України, Тетяна Засєкіна, заступниця директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України.

Оксана Лозова, начальниця відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» розповіла, що ідея Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна» має початок з успішно проведеного ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з Дитячою інженерною академією в 2017 році першого в Україні фестивалю STEM-освіти та окреслила здобутки Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2024», що охопив спектр актуальних проблем та долучив широку аудиторію здобувачів освіти, освітян, науковців, представників громадськості, бізнес-структур, батьківську спільноту тощо.

Антон Дзюба, голова правління БО БФ «Фонд освітніх ініціатив» висвітлив освітні проєкти Фонду, які сприяють розвитку STEАM-освіти та окреслив шляхи реалізації партнерської взаємодії у рамках ініційованих проєктів. Віра Рогова, ректорка КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» презентувала проєкт з біоінженерного моделювання, котрий упроваджуватиметься у партнерстві з БФ «Фонд освітніх ініціатив» та Благодійною організацією «Ukraine 1991 foundation» в інституті та закладах освіти Київської області. Проєкт спрямований на розвиток STEAM-освіти через 3D-моделювання і друк, проєктування протезів для військових та ветеранів війни.

Детальніше про обговорення на першій дискусійній панелі за покликанням: https://youtu.be/7q43iLAkW2U?si=LGFs4_916HiFy11q

На другій дискусійній панелі Валентина Черноморець, завідувачка сектору досліджень освітніх процесів відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» акцентувала, що наймасштабнішою подією фестивалю став Всеукраїнський захід «STEM-тиждень – 2024», який проходив з 22 по 26 квітня 2024 року в соціальній мережі FB на сторінці групи Відділ STEM-освіти ІМЗО, що налічує понад 26 тисяч підписників. Протягом «STEM-тижня – 2024» було розміщено 4 496 дописів. До участі в «STEM-тижні – 2024» було залучено понад 98 000 здобувачів освіти з усієї України.

У своїх доповідях Людмила Чернікова, проректорка з навчально-методичної роботи КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, Ольга Барна, доцентка Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, співкоординаторка Тернопільського STEM-центру, Юлія Зоря, завідувачка навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Черкаської обласної ради окреслили основні тенденції, моделі впровадження та розвитку на обласному рівні.

Детальніше про обговорення на другій дискусійній панелі за покликанням: https://youtu.be/CTb18B4Y1jo?si=v3JcSKVdiTcnm6W8

Спікери третьої дискусійної панелі Ірина Василашко, завідувачка сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Ольга Аджимян, вчителька інформатики вищої категорії Запорізької спеціалізованої школи-інтернат «Січовий колегіум», Ганна Новікова, заступниця директора, вчителька інформатики вищої категорії Криворізької гімназії № 5, Сергій Сторжук, вчитель Галицинівського ліцею Галицинівської ОТГ Миколаївської області презентували практичний досвід в закладах освіти й зазначили, що STEM-проєктна діяльність дає можливість долати освітні втрати.

Детальніше про обговорення на третій дискусійній панелі за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=oHPdfH9S8x0

У рамках конференції презентовано дискусійну панель «STEM-проєкти як спосіб подолання перешкод у професійному розвитку дівчат у сфері кібербезпеки на освітньому рівні». Докладніше за покликанням: https://youtu.be/H7pgf-J-Slw?si=ocq09pCLnaNKfprB

Конференцію було завершено нагородженням найактивніших учасників фестивалю Грамотами ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та подарунками від партнерів.

Організатори конференції: відділ STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», БО БФ «Фонд освітніх ініціатив» за підтримки Logitech, Accord Group, ІТ-Інтегратор; USAID Cybersecurity Activity.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×