Проведено ІV Всеукраїнську науково-практичну конференцію «ОСВІТНЯ РОБОТОТЕХНІКА ТА ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ»

Медицина і виробництво, військова і аерокосмічна галузі, наука і підводні дослідження – все це сфери, в яких для вирішення різних завдань використовуються роботизовані пристрої. За допомогою цих сучасних машин – роботів можна легко оптимізувати виробництво, знешкодити вибухонебезпечні предмети, провести розвідку та навіть використовувати їх в якості асистента для людей з обмеженими можливостями.

Робототехніка розвивається на стику досягнень з різних сфер знань, наприклад,таких як: радіотехніка, електроніка, механіка, програмування, фізика тощо. І зрозуміло, щоб досягти результату, фахівцю необхідно мати якісні знаннята нестандартно системно мислити.

Робототехніка стала провідним напрямом STEM-освіти. Педагоги шукають ефективні методичні підходи для впровадження освітньої роботехніки в навчальний процес.

Під час Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна» ця тема збирає рекордну кількість заходів. Однією із наймасштабніших подій стала 4-та Всеукраїнська науково-практична конференція «Освітня робототехніка та штучний інтелект», організована Дніпровською академією неперервної освіти у співпраці з Інститутом модернізації змісту освіти за партнерства Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини, Центру Компетенцій ФОРД, української промислової компанії ІНТЕРПАЙП, Дніпровської Політехніки, Дніпровського національного університету імені О. Гончара, ГО «Асоціація Noosphere» та IT DniproCommunity.

Цікава ПРОГРАМА конференції зібрала науковців, педагогів, фахівців у сфері автоматизації та робототехніки.

У пленарній частині взяли участь Оксана Бутурліна, завідувачка кафедри управління інформаційно-освітніми проектами КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР, кандидатка філософських наук, доцент; Ірина Василашко, завідувачка сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-світи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН, Оксана Струтинська, професорка кафедри інформаційних технологій і програмування Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, докторка педагогічних наук, професорка; Юрій Матвієнко, проректор з науково-педагогічної роботи, гарант освітньої програми магістерського рівня «Освітня робототехніка» Полтавського університету економіки і торгівлі, Ірина Сокол, учителька комунального закладу «Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Січовий колегіум» Запорізької обласної ради, кандидатка педагогічних наук, доцента; Сергій Худолій, завідувач кафедри електроприводу  НТУ «Дніпровська  політехніка», кандидат технічних наук, професор; Тетяна Булана, доцентка кафедри інформаційних технологій та комп’ютерної інженерії  НТУ «Дніпровська політехніка», кандидатка технічних наук, доцентка; Андрій Головін, інструктор школи аеророзвідки ДОВЖИК; Надія Лень, фахівчиня з підготовки кадрів Progresstech-Ukraine; Світлана Клименко, завідувачка кафедри кібербезпеки і комп’ютерно-інтегрованих технологій фізико-технічного факультету ДНУ ім. О. Гончара, керівниця Інжинірінгової школи Noosphere Engineering School, кандидатка технічних наук, доцентка; Ольга Барна, доцентка кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету ім. Гнатюка, авторка підручників та модельних програм з інформатики кандидатка педагогічних наук, доцентка; Ольга Коршунова, головна редакторка ВД «Освіта», учителька інформатики ліцею «Престиж» м. Києва.

Докладніше з доповідями можна ознайомитися переглянувши запис трансляції першого дня, 11 квітня 2024 року, за покликанням: https://youtube.com/live/KLlAXCjsgzg?feature=share

З метою розвитку практичних навичок у другий день конференції були проведені наукові студії.

У науковій студії «Освітня робототехніка» було презентовано сучасні підходи до викладання міжгалузевого інтегрованого курсу «Освітня робототехніка» та реалізації освітніх проєктів у цій галузі провідними педагогами-практиками України.

Під час роботи наукової студії «Штучний інтелект в освіті» спікери представили свій погляд на можливості використання штучного інтелекту в освітньому процесі і ризики застосування цієї технології громадянському суспільстві.

Для педагогічних працівників Дніпропетровщини у межах конференції провідні фахівці провели майстер-класи, а самє:

  • з авторськими ідеями реалізації програми «Робототехніка» у базовій загальноосвітній школі познайомили автори модельної навчальної програми у 5-6 класах і 7-9 класах Олександр Ченцов та Ірина Сокол;
  • можливості робототехніки VEX Robotics для розвитку та популяризації STEM-освіти представила Тетяна Ковальова, амбасадорка VEX Robotics, тренерка ГО «Асоціація НООСФЕРА»;
  • Наталія Хараджян, доцентка кафедри фізики та методики її навчання КДПУ, керівниця STEM-центру, кандидатка педагогічних наук, доцентка провела майстерку щодо засобів робототехніки у початковій та базовій школі.

 

Запис трансляції другого дня, 12 квітня 2024 року, можна переглянути за покликаннями:

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×