На Сумщині провели засідання весняної сесії обласної «STEM-школи 2023» – «STEM-урок як засіб формування STEM-компетентностей учнів»
У рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2023» та відповідно до плану роботи «STEM-школи 2023» 23 травня 2023 року Комунальним закладом Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти проведено засідання весняної сесії обласної «STEM‑школи 2023» – «STEM‑урок як засіб формування STEM‑компетентностей учнів».
До участі у заході долучилися науковці, консультанти Центрів професійного розвитку педагогічних працівників, керівники та педагогічні працівники закладів загальної середньої та позашкільної освіти області.
Сесію весняної STEM-школи відкрив Юрій Нікітін, ректор КЗ СОІППО, доктор історичних наук, професор. У вступному слові він актуалізував важливість розвитку і впровадження STEM-освіти.
Сергій Грицай, проректор з наукової роботи КЗ СОІППО, координатор STEM-освіти інституту, кандидат педагогічних наук, доцент, висвітлив підсумки конкурсу «STEM-логотип закладу освіти».
Про результати конкурсу «Кращий STEM-урок» доповіла Світлана Кода, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM-освіти КЗ СОІППО.
Досвід проведення STEM-уроків презентували переможці конкурсів, зокрема, інформацію про особливості інтегрованих STEM-уроків у початковій школі висвітлили Анна Шимко та Світлана Клімова – учителі початкових класів Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 9, м. Суми, Сумської області.
На необхідності упровадження інтегрованих STEM-уроків у базовій школі акцентували увагу присутніх Галина Бондар, директор, учитель математики Комунальної організації (установи, закладу) «Шосткинський навчально-виховний комплекс: Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9 – дошкільний навчальний заклад Шосткинської міської ради Сумської області»; Світлана Болобан, учитель української мови та літератури Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна гімназія-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей»; Оксана Рубан, учитель хімії Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Охтирської міської ради Сумської області.
Досвідом проведення профорієнтаційного STEM-заняття поділилися вихователь Лариса Нестеренко та Валентина Прошак, учитель української мови та літератури Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна гімназія-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей».
Ознайомила присутніх із особливостями проведення позашкільного STEM‑заняття Кристина Перетятько, завідувач гуманітарно-оздоровчого відділу, керівник гуртка «Green lab» Комунального закладу Сумської обласної ради – Сумський обласний центр позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.
Сергій Шаматрін та Ірина Родінка, учителі інформатики Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 імені Максима Савченка Сумської міської ради, висвітлили особливості організації та проведення STEАM-заняття.
У ході роботи весняної сесії обласної «STEM-школи 2023» відбулося обговорення вектору розвитку STEM-освіти в освітньому середовищі Сумщини, обґрунтування шляхів формування STEM-компетентностей в учнів, розвитку критичного мислення і мотивування їх до наукової діяльності, самоосвіти та освіти впродовж життя.
Підсумки роботи весняної сесії обласної «STEM-школи 2023» – «STEM‑урок як засіб формування STEM-компетентностей учнів» підбив Сергій Грицай, наголосивши на розбудові STEM-освіти в освітньому просторі Сумщини шляхом імплементації STEM‑уроків в освітній процес.
Запис заходу: STEM-урок як засіб формування STEM-компетентностей учнів.