Відбулась ІІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах євроінтеграції»

Ключові питання впровадження STEAM-технологій в освітній процес закладів освіти різного рівня та профілю обговорили 24 квітня 2025 року під час ІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах євроінтеграції».

Конференція об’єднала близько 500 науковців, освітян, що представляють 267 освітніх та наукових закладів України, а також провідних науковців з Віденського університету (Австрія), Опольського університету, Зеленогурсього університету та Ченстоховського технологічного університету (Польща), Університету прикладних наук ISMA (Латвія), Європейської мережі наукових центрів і музеїв (Бельгія), Кишинівського державного педагогічного університету імені Іоана Крянге (Молдова), Університету Карнегі Меллона (США) навколо пошуку нових векторів розвитку STEM-освіти.

На пленарному засіданні виступили: Вітвіцький Сергій, ректор Донецького державного університету внутрішніх справ, доктор юридичних наук, професор; Лозова Оксана, начальник відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»; Пінчук Ольга, заступник директора Інституту цифровізації освіти НАПН України з науково-експериментальної роботи, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; Клочек Лілія, проректор з наукової роботи Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, доктор психологічних наук, професор; Віхляєв Михайло, директор Центру українсько-європейського наукового співробітництва, доктор юридичних наук, професор; Дьякон Антоніна, проректор з розвитку та інноваціям Вищої школи менеджменту інформаційних систем (ISMA), доктор філософії, професор (Латвія); Кузьменко Ольга, учений секретар секретаріату Вченої ради Донецького державного університету внутрішніх справ, провідна наукова співробітниця відділу інформаційно-дидактичного моделювання Національного центру «Мала академія наук України»; Керувіс Стефанос, прєктний менеджер Ecsite-європейської мережі наукових центрів і музеїв (Бельгія); Андрушевич Фабіан, завідувач кафедри теорії освіти та шкільної педагогіки Університету Ополе (Польща) та інші.

 

Упродовж конференції на 5 наукових секціях було розглянуто: cвітовий досвід та перспективи розвитку викладання навчальних дисциплін у контексті засад STEAM-освіти; STEAM-технології навчання в закладах вищої освіти; теоретико-методологічні аспекти формування soft-skills в процесі навчання здобувачів освіти; використання освітніх платформ для організації міжнародної проєктно-дослідницької STEAM-діяльності; комунікація у сфері гендерного напряму у контексті STEAM-освіти; роль цифрових технологій у підвищенні ефективності STEAM-освіти; професійний розвиток педагогів як ключовий чинник успішної імплементації STEAM-підходів тощо.

З доповідями на секціях виступили: Ірина Василашко, завідувач сектору інноваційних форм та методів педагогічних працівників відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», Валентина Черноморець, завідувач сектору досліджень освітніх процесів відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», Сіпій Володимир, завідувач відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України; Шаповалов Євгеній, старший науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру «Мала академія наук України» та інші.

Конференція стала платформою для активного діалогу, обміну ідеями, досвідом та практичними рішеннями, що сприятимуть інтеграції української освіти в європейський освітній простір.

Організаторами конференції виступили: Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Донецький державний університет внутрішніх справ, Інститут цифровізації освіти НАПН України, Інститут педагогіки НАПН, Національний центр «Мала академія наук України», Центральноукраїнський державний університет імені В. Винниченка; Вища школа менеджменту інформаційних систем (ISMA) (Латвія); Опольський університет (Польща) та інші установи.