Відбувся VІ Всеукраїнський відкритий науково-практичний онлайн-форум «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії»
12 листопада 2024 року відбувся VІ Всеукраїнський відкритий науково-практичний онлайн-форум «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії».
Організатори Форуму: Національна академія педагогічних наук України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Національний центр «Мала академія наук України» та інші провідні наукові установи, експериментальні заклади – лідери освіти, наукові школи й громадські об’єднання України.
Основна мета Форуму – обмін досвідом, інноваціями та практиками, які допомагають інтегрувати сучасні методики, цифрові інструменти для покращення якості української освіти та подолання освітніх втрат.
У VI Всеукраїнському відкритому науково-практичному онлайн-форумі взяли участь понад 1000 учасників, з них 44 докторів наук, 160 кандидатів наук, понад 150 аспірантів, біля 300 педагогічних працівників закладів загальної середньої та професійної освіти, 250 науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, а також учасники з США, Республіки Польщі, Ізраїлю.
З вітальними словами на пленарному засіданні виступили: Станіслав Довгий, президент Малої академії наук України, академік НАН України, академік НАПН наук України, доктор фізико-математичних наук, професор; Сергій Колебошин, народний депутат України, заступник голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій; Григорій Торбін, проректор з наукової роботи Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, доктор фізико-математичних наук, професор; Ilya Levin , doctor of technical sciences, professor, Holon Institute of Technology, (Israel); Фабіан Андрушкевич, професор Опольського університету, завідувач кафедри Дошкільної та початкової педагогіки Інституту педагогічних наук Опольського університету, доктор габілітований; Олександр Стрижак, заступник директора з наукової роботи Національного центру «Мала академія наук України», доктор технічних наук, професор та інші.
Програма наукового заходу охопивала 11 наукових секцій, що висвітлювали питання: активи інноваційного розвитку освіти (технології, методики, ресурси); цифровізація освіти на засадах STEM; інформаційно-цифрове, віртуальне середовище закладів освіти; впровадження наукової освіти в український освітній простір; багаторівнева системи підготовки педагогічних працівників; трендвотчінг ринку праці в системі підготовки і підвищення кваліфікації фахівців в умовах повоєнного відновлення України; актуальні проблеми реабілітаційної психології в Україні тощо.
Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» у межах Форуму проведено наукові секції:
Наукова секція «Цифровізація освіти на засадах STEM в умовах євроінтеграції», на якій виступили: Оксана Лозова, начальник відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»; Ірина Василашко, завідувач сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»; Світлана Бойко, завідувач сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», кандидат філософських наук, старший дослідник; Ольга Кузьменко, учений секретар Вченої ради Донецького державного університету внутрішніх справ, провідний науковий співробітник відділу інформаційно-дидактичного моделювання НЦ «Мала академія наук України», доктор педагогічних наук, професор; Оксана Бутурліна, завідувач кафедри управління інформаційно-освітніми проєктами Дніпровської академії неперервної освіти, кандидат філософських наук, доцент; Ірина Савченко, учений секретар Національного центру «Мала академія наук України», кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник та інші.
Наукові доповіді охопили актуальні питання щодо інноваційного розвитку закладів освіти у рамках Всеукраїнського заходу «Ми розвиваємо STEM»; готовності педагогів до впровадження STEM-освіти та представлення освітніх ресурсів для професійного педагогічного розвитку; створення STEM-центрів як інноваційних освітніх середовищ тощо.
Наукова секція «Багаторівнева система підготовки педагогів профільного і професійного навчання в умовах освітньо-науково-виробничого кластеру», на якій презентували наукові надбання: Ірина Голіяд, старший науковий співробітник відділу науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»; Сергій Павловський, директор КНДУ «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста», доктор медичних наук, професор; Михайло Копельчак, директор навчально-наукового центру професійної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, кандидат педагогічних наук, старший дослідник; Ірина Воронцова, заступник директора ВСП «Полтавський фаховий коледж нафти і газу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», кандидат педагогічних наук; Наталія Денькович, викладач Львівського професійного коледжу прикладного мистецтва та дизайну, доктор філософії.
Доповіді спікерів висвітлили низку актуальних питань щодо системи підготовки педагогів в умовах освітньо-науково-виробничого кластеру; ролі й місця графічних дисциплін у професійній підготовці майбутніх фахівців; компетентнісний підхід викладачів та майстрів виробничого навчання до здобувачів освіти професії «Живописець» в закладах професійної (професійно-технічної) освіти в умовах інклюзивного навчання тощо.
6 років поспіль Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» у рамках наукових секцій Форуму збирає спільноту науковців, педагогів-практиків, однодумців для обміну досвідом, думками щодо інновацій та перспективних педагогічних технологій, реалізації спільних освітніх проєктів тощо.