Проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Особистісно-професійна компетентність педагога: досвід, проблеми, перспективи»

 

25 листопада 2021 року на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Особистісно-професійна компетентність педагога: досвід, проблеми, перспективи». Конференцію проведено в рамках дослідно-експериментальної роботи за темою «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти».

Метою заходу став обмін науково-практичною інформацією з питань, що стосуються теоретичних аспектів дослідження змісту, структури, сучасних підходів до розвитку особистісно-професійної компетентності педагога, інноваційних освітніх технологій професійного вдосконалення та особистісного зростання педагога, а також сучасних підходів до надання психологічної допомоги та підтримки педагога в умовах змін.

Учасниками конференції стали 230 наукових, науково-педагогічних працівників. Вони взяли участь у пленарному і секційних засіданнях, проведених у форматах круглого столу, дискусійних майданчиків та віртуальних панелей.

Розпочав роботу конференції перший заступник директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Юрій Завалевський, який у своїй промові акцентував увагу учасників конференції на особистості молодого вчителя, необхідності формування професійних компетентностей, готовності до роботи в умовах Нової української школи.

«На сьогодні затверджено 82 модельні програми для для базової середньої освіти. Модельні навчальні програми впроваджуються тільки в пілотних закладах загальної середньої освіти, які стали учасниками інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти». У наступному навчальному році модельні програми розпочнуть масово впроваджуватися в освітній процес. Тому нові виклики постають і перед закладами післядипломної педагогічної освіти і педагогічними університетами. Підготовка і перепідготовка педагогів має здійснюватися у руслі нових змін», – зауважив Юрій Іванович.

Пленарне засідання конференції відкрив в. о. ректора Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Юрій Нікітін, який привітав учасників конференції з важливою подією та окреслив основні напрями діяльності Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з формування професійної компетентності педагога.

Модератором конференції виступив проректор з наукової роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Сергій Грицай.

На пленарному засіданні доповідали провідні науковці, дослідники з питань розвитку та формування особистісно-професійної компетентності педагога, зокрема: Алла Вознюк, Тетяна Андрющенко, Віталій Зелюк, Галина Єфремова, Лариса Сєрих, Лариса Петрова, Інеса Пєсоцька, Наталія Дудко.

Світлана Бойко, координатор дослідно-експериментальної роботи за темою «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти», завідувач сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», розповіла про розвиток професійної компетентності педагога в умовах змін.

Державну наукову установу «Інститут модернізації змісту освіти» також представили начальник відділу науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти Галина Коломоєць (доповідь «Формування особистісної компетентності вчителя НУШ в умовах реформування системи освіти») та завідувач сектору науково-видавничої роботи відділу науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти Наталя Дівінська (доповідь «Розвиток іншомовної компетентності науково-педагогічних працівників у неформальній та інформальній освіті»).

У межах роботи секційних засідань було проведено майстер-клас «Психолого-педагогічні підходи до визначення мовленнєвої компетентності сучасного фахівця», тренінгове заняття «Психологія ароматів. Як аромати впливають на наші емоції», психологічний практикум «Інноваційні техніки для формування стресостійкості у педагогів» та віртуальний експозиційний майданчик «Заговори, щоб я тебе побачив».

Співорганізаторами конференції також виступили Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського, Комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти та Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти».

Матеріали конференції будуть опубліковані в електронному збірнику Всеукраїнської науково-практичної конференції та розміщені на офіційному сайті Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×