Цифрова компетентність вчителя Нової української школи-2020
На початку березня на базі Національної академії педагогічних наук України за підтримки та участі Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Інститутом інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України проведено Всеукраїнський науково-практичний семінар «Цифрова компетентність вчителя Нової української школи- 2020». У семінарі, що відбувався в реальному режимі та режимі-онлайн взяли участь вчителі, керівники закладів загальної середньої освіти, методисти, спеціалісти системи післядипломної педагогічної освіти, викладачі закладів вищої освіти, аспіранти, докторанти, наукові та науково-педагогічні працівники.
З вітальним словом до учасників заходу звернулися: Юрій Кононенко, начальник головного управління загальної середньої та дошкільної освіти директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України; Олександр Ляшенко, доктор педагогічних наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України; Валерій Биков, доктор технічних наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України, директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України.
Розпочалась робота семінару з основної доповіді «Цифрова компетентність учителя у цифрову еру. Аналіз ставлення вчителів до використання ІКТ у практичній роботі та у створенні цифрового середовища навчання», з якою виступила Оксана Овчарук, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувачка відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України.
Учасникам заходу було запропоновано інші важливі напрями роботи семінару, а саме:
– цифрове освітнє середовище Нової української школи;
– модель цифрової компетентності вчителя;
– інформаційно-комунікаційні технології у професійній освіті та підвищенні кваліфікації вчителя;
– цифровізація освіти за кордоном;
– актуальні проблеми STEM освіти: Україна та зарубіжжя;
– дидактичні аспекти використання цифрових засобів навчання у шкільній освіті;
– педагогічні інновації: сучасні навчальні практики, які розкрили у свої виступах співробітники Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України Ірина Малицька, Ірина Іванюк, Наталія Сороко, Олена Гриценчук та Оксана Кравчина.
Завершено семінар роботою у групах, розробленням моделей цифрового середовища навчання в контексті ідей Нової української школи: очікувані результати, які були презентовані лідерами груп.
За результатами семінару учасники отримали сертифікати та збірник матеріалів семінару в електронній формі.