Методологічний семінар зібрав педагогів-однодумців у сфері позашкільної освіти
Наприкінці січня, з метою обговорення найбільш актуальних питань у сфері позашкільної освіти, педагоги закладів позашкільної освіти України з’їхалися до Києва на методологічний семінар, що був організований та проведений Національним педагогічним університетом імені М. П. Драгоманова, Міжнародною асоціацією позашкільної освіти (МАПО) та Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти».
З вітальним словом до учасників семінару звернулася Леся Корецька, начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи, яка наголосила на важливості позашкільної освіти в умовах сьогодення, її значенні у формуванні цінностей дитини: «Якщо шкільна освіта дає змогу отримати потрібні наукові знання, то позашкільна освіта сприяє різнобічному розвитку та формуванню особистості. Відвідуючи заклади, що спеціалізуються на позашкільній освіті, дитина отримує можливість відкрити нові таланти чи розвинути вже існуючі у неї здібності. Для педагога закладу позашкільної освіти навчальна програма є інструментом організації освітнього процесу, засобом досягнення педагогічної мети, який описує процес взаємодії всіх учасників освітнього процесу, містить ціннісно-цільове обґрунтування змісту освіти і технології його передачі здобувачам освіти – вихованцям, учням і слухачам».
У рамках заходу було презентовано дві відкриті лекції: професора Олени Биковської, президента Міжнародної асоціації позашкільної освіти (МАПО), доктора педагогічних наук, професора, заслуженого діяча науки і техніки України, завідувачки кафедрою позашкільної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова: «Що таке позашкільна освіта?» та Лариси Дейдиш, завідувачки сектором позашкільної освіти відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»: «Що таке навчальна програма в позашкільній освіті?».
Окрім прослуханих лекцій, учасники семінару порушили ряд проблемних питань позашкільної освіти, серед яких: організація інклюзивної освіти, внутрішнього контролю за якістю освіти, науково-методичного забезпечення позашкільної освіти, методичного супроводу тощо.
Організатори семінару висловили подяку колегам-позашкільникам за участь у семінарі, цікаві питання, плідну співпрацю.
Враховуючи актуальність питань розвитку позашкільної освіти, планується організувати роботу методологічного семінару як постійно діючого.