Проведено Міжнародну науково-практичну конференцію «STEAM-освіта: від теорії до практики»
12-14 червня 2024 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «STEAM-освіта: від теорії до практики».
Організаторами конференції виступили: Міністерство науки та освіти України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»; Інститут обдарованої дитини НАПН України, Національний центр «Мала академія наук України» та інші установи.
Метою конференції був обмін досвідом та налагодження співпраці між науковцями, педагогами, практиками з напряму STEAM-освіти, обговорення актуальних проблем та перспектив розвитку STEAM-освіти в Україні та світі; вироблення практичних рекомендацій щодо впровадження форм та методів освітнього підходу STEAM.
З вітальним словом до слухачів виступили:
Василь Кремень, д-р філос. наук, президент Національної академії педагогічних наук України, академік НАН України, дійсний член (академік) НАПН України;
Станіслав Довгий, д-р фіз.-мат. наук, професор, президент Малої академії наук України, академік НАН України, академік НАПН України;
Інна Кільдерова, т.в.о. Генерального директора директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України;
Фабіан Андрушкевич (Fabian Andruszkiewicz), д-р габілітований, інженер, професор департаменту теорії освіти та шкільної педагогіки Університету Ополе (Республіка Польща);
Денис Свириденко, д-р філос. наук, професор, завідувач кафедри ЮНЕСКО з наукової освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;
Zack Anderson, директор відділу наукових зв’язків наукового центру TELUS Spark (Калгарі, Канада);
Оксана Лозова, начальниця відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»;
Тетяна Засєкіна, д-р пед. наук, заступниця директора Інституту педагогіки НАПН України
Анджей Єжи Смолярж (Andrzej Jerzy Smolarz), д-р габілітований, професор кафедри електроніки та інформаційних технологій Люблінського технологічного університету (Республіка Польща);
Boyukagha Mikayilli, editor-in-chief, Ministry of Science and Education of the Republic of Azerbaijan, editor-in-chief of «Preschool and primary education» scientific-methodical journal (Baku, Azerbaijan).
На пленарному засіданні було обговорено теоретичні та науково-методичні засади STEAM-освіти, головні складові та результати впровадження STEAM в освітній процес, формування гендерно-чутливого середовища на засадах STEAM-освіти, можливості та ресурси європейської спільноти наукової освіти, міжнародний досвід впровадження STEAM-освіти.
З доповідями виступили:
Олександр Стрижак, заступник директора з наукової роботи Національного центру «Мала академія наук України» з доповіддю: «Трансдисциплінарність STEAM-освіти»;
Stephanos Cherouvis, PhD, Dr., senior project manager Ecsite-European network of science centers and museums (Belgium, Brussels) з доповіддю: «Cкладові освітніх практик STEAM та їх використання в контексті проєкту ROAD-STEAMER»;
Ірина Василашко, завідувачка сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» з доповіддю: «STEAM-освіта: змінює, розвиває, надихає» ;
Наталія Поліхун, канд. пед. наук, старша наукова співробітниця, завідувачка відділу підтримки обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України з доповіддю: «Моделі інтеграції мистецтв і STEAM»;
Ольга Кузьменко, учена секретарка секретаріату Вченої ради Донецького державного університету внутрішніх справ, провідна наукова співробітниця відділу інформаційно-дидактичного моделювання Національного центру «Мала академія наук України» з доповіддю: «STEAM – освіта» з доповіддю: «Формування гендерно-чутливого середовища на засадах STEAM-освіти: аспект трансдисциплінарності».
Галина Война, канд. наук з держ. управління, директорка НВО «Спеціалізований навчальний заклад І ступеня “Гармонія” – гімназія ім. Т. Г. Шевченка – центр позашкільного виховання «Контакт», м. Кропивницький з доповіддю: «Можливості та перспективи реалізації STEAM-освіти в закладі середньої освіти» та інші.
Під час секційних засідань спікери конференції презентували практичний досвід впровадження STEАM-освіти в закладах освіти, педагогічну стратегію для підтримки креативного розвитку обдарованих учнів у STEАM-освіти, інтегрований підхід до навчання, впровадження STEАM у Новій українській школі, застосування штучного інтелекту, моделі інтеграції мистецтва у STEАM, використання проєктної діяльності та інше.
У рамках конференції було проведено науково-практичний семінар «STEM-уроки в інтерактивних музеях науки» та два майстер-класи, які були присвячені розвитку STEАM у технологіях.
У конференції взяли участь понад 100 спікерів та близько 2 000 слухачів.