Проведено Міжнародну науково-практичну конференцію «STEAM-освіта: від теорії до практики»

 

12-14 червня 2024 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «STEAM-освіта: від теорії до практики».

Організаторами конференції виступили: Міністерство науки та освіти України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»; Інститут обдарованої дитини НАПН України, Національний центр «Мала академія наук України» та інші установи.

Метою конференції був обмін досвідом та налагодження співпраці між науковцями, педагогами, практиками з напряму STEAM-освіти, обговорення актуальних проблем та перспектив розвитку STEAM-освіти в Україні та світі; вироблення практичних рекомендацій щодо впровадження форм та методів освітнього підходу STEAM.

З вітальним словом до слухачів виступили:

Василь Кремень, д-р філос. наук, президент Національної академії педагогічних наук України, академік НАН України, дійсний член (академік) НАПН України;

Станіслав Довгий, д-р фіз.-мат. наук, професор, президент Малої академії наук України, академік НАН України, академік НАПН України;

Інна Кільдерова, т.в.о. Генерального директора директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України;

Фабіан Андрушкевич (Fabian Andruszkiewicz), д-р габілітований, інженер, професор департаменту теорії освіти та шкільної педагогіки Університету Ополе (Республіка Польща);

Денис Свириденко, д-р філос. наук, професор, завідувач кафедри ЮНЕСКО з наукової освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;

Zack Anderson, директор відділу наукових зв’язків наукового центру TELUS Spark (Калгарі, Канада);

Оксана Лозова, начальниця відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»;

Тетяна Засєкіна, д-р пед. наук, заступниця директора Інституту педагогіки НАПН України

Анджей Єжи Смолярж (Andrzej Jerzy Smolarz), д-р габілітований, професор кафедри електроніки та інформаційних технологій Люблінського технологічного університету (Республіка Польща);

Boyukagha Mikayilli, editor-in-chief, Ministry of Science and Education of the Republic of Azerbaijan, editor-in-chief of «Preschool and primary education» scientific-methodical journal (Baku, Azerbaijan).

На пленарному засіданні було обговорено теоретичні та науково-методичні засади STEAM-освіти, головні складові та результати впровадження STEAM в освітній процес, формування гендерно-чутливого середовища на засадах STEAM-освіти,  можливості та ресурси європейської спільноти наукової освіти, міжнародний досвід впровадження STEAM-освіти.

З доповідями виступили:

Олександр Стрижак, заступник директора з наукової роботи Національного центру «Мала академія наук України» з доповіддю: «Трансдисциплінарність STEAM-освіти»;

Stephanos Cherouvis, PhD, Dr., senior project manager Ecsite-European network of science centers and museums (Belgium, Brussels) з доповіддю: «Cкладові освітніх практик STEAM та їх використання в контексті проєкту ROAD-STEAMER»;

Ірина Василашко, завідувачка сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» з доповіддю: «STEAM-освіта: змінює, розвиває, надихає» ;

Наталія Поліхун, канд. пед. наук, старша наукова співробітниця, завідувачка відділу підтримки обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України з доповіддю: «Моделі інтеграції мистецтв і STEAM»;

Ольга Кузьменко, учена секретарка секретаріату Вченої ради Донецького державного університету внутрішніх справ, провідна наукова співробітниця відділу інформаційно-дидактичного моделювання Національного центру «Мала академія наук України» з доповіддю: «STEAM – освіта» з доповіддю: «Формування гендерно-чутливого середовища на засадах STEAM-освіти: аспект трансдисциплінарності».

Галина Война, канд. наук з держ. управління, директорка НВО «Спеціалізований навчальний заклад І ступеня “Гармонія” – гімназія ім. Т. Г. Шевченка – центр позашкільного виховання «Контакт», м. Кропивницький з доповіддю: «Можливості та перспективи реалізації STEAM-освіти в закладі середньої освіти» та інші.

Під час секційних засідань спікери конференції презентували практичний досвід впровадження STEАM-освіти в закладах освіти, педагогічну стратегію для підтримки креативного розвитку обдарованих учнів у STEАM-освіти, інтегрований підхід до навчання, впровадження STEАM у Новій українській школі, застосування штучного інтелекту, моделі інтеграції мистецтва у STEАM, використання проєктної діяльності та інше.

У рамках конференції було проведено науково-практичний семінар «STEM-уроки в інтерактивних музеях науки» та  два майстер-класи, які були присвячені розвитку STEАM у технологіях.

У конференції взяли участь понад 100 спікерів та близько 2 000 слухачів.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×