Відбувся IV Міжнародний конгрес тьюторингу
29–30 жовтня 2021 р. у рамках проведення експерименту всеукраїнського рівня за темою «Тьюторський супровід розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів» (наказ МОН від 20.09.2021 № 1000), який координує і надає науково-методичний супровід Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», відбувся IV Міжнародний конгрес тьюторингу.
Захід проходив з ініціативи Міжнародної Академії Тьюторингу (м. Київ) і Приватної школи «Афіни» м. Києва, за підтримки Колегіума Вратіславіенсе (м. Вроцлав, Польща), Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова (кафедра педагогіки і психології вищої школи), Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» (відділ інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи та відділ цифрових освітньо-наукових систем).
У заході взяли участь науковці, науково-педагогічні працівники, вчителі, психологи з різних закладів освіти України і з-за кордону державної і приватної форм власності.
Модерувала освітнім процесом під час роботи конгресу Тетяна Швець, один із наукових керівників експерименту всеукраїнського рівня, кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-методичної роботи Приватної школи «Афіни» м. Києва, керівник центру дистанційного навчання, директор програм в Міжнародній Академії Тьюторингу, тьютор ІІ ступеню, тренер, супервізор тьюторів.
Спікерами на Міжнародному конгресі тьюторингу були: канд.пед.наук Тетяна Швець, керівник всеукраїнського експерименту; доктор філософії Гжегож Гжегорчик (Гданьский ун-т), Пьотр Чекієрда, президент Колегіум Вратіславіенсе та Бартош Фінгас, директор програм в Колегіума Вратіславіенсе (м. Вроцлав, Польща); Олександр Філоненко, доктор філософських наук, доцент філософського факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна; Марина Крісов, міжнародний консультант в інклюзивній педагогіці (Тель-Авів, Ізраїль); Єва Корба, директор польської школи (м. Варшава, Польща); директори українських закладів загальної середньої освіти: Олексій Греков (директор із стратегічного розвитку приватної школи «Афіни»), Лариса Андрійченко (приватна школа «Британіка»), Валентина Мержиєвська (приватна школа «БеркоШко»), Лілія Свістович (Винниківська загальноосвітня санаторна школа І–ІІІ ступенів).
Основними темами для обговорення були: як змінюється роль вчителя в сучасному закладі загальної середньої освіти; чи можливий в державному закладі загальної середньої освіти тьюторський супровід; наскільки можлива індивідуалізація в закладі загальної середньої освіти; тьютор – це найкращий учитель чи найкращий учитель – це тьютор; що цінного може дати тьютор; який зв’язок між цінностями та тьюторингом; взаємозалежність культури закладу освіти та якості освіти в ньому й інші.
На дискусійній панелі центральним питанням було обговорення створення культури освітнього середовища в закладі загальної середньої освіти, в якому будуть затребувані загальнолюдські цінності. Обговорювалося питання, які цінності повинні транслювати педагогічні працівники, щоб культура ставала середовищем формування цілісної особистості.
Для координатора експерименту Світлани Бойко, кандидата філософських наук, завідувача сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» було важливим питання: чи актуальною на сьогодні є професія тьютор за кордоном?
Під час проведення Міжнародного конгресу тьюторингу проводились круглі столи та майстер-класи за різною тематикою (з ненасильницької комунікації, популяризації методів соціалізації в онлайн навчанні, ознайомлення з методиками побудови індивідуальної освітньої траєкторії учнів й іншими).
Підсумком роботи IV Міжнародного конгресу тьюторингу став обмін досвідом з надання тьюторського супроводу дітям і дорослим; ознайомлення з сучасними інноваційними освітніми практиками у сфері тьюторингу, які є популярними в Україні та за кордоном; отримання цінних рекомендації з підвищення кваліфікації педагогічних працівників як основи успішної роботи та якості освіти. Всі учасники Міжнародного конгресу тьюторингу отримали сертифікати та незабутні враження від дводенного насиченого новими ідеями заходу.