Ткаченко Володимир Володимирович

ПЕРЕДВИБОРЧА ПРОГРАМА

кандидата на посаду директора Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти”

ТКАЧЕНКА ВОЛОДИМИРА ВОЛОДИМИРОВИЧА,

проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків КНУБА

 Освіта: вища, 1986 р., Чернігівський державний педагогічний інститут ім. Т.Г. Шевченка
 Спеціальність: учитель історії, суспільствознавства та права
 Науковий ступінь: доктор історичних наук (2010)
 Вчене звання: професор (2007)

Академік Академії економічних наук України за спеціальністю «Міжнародна економіка» (м. Київ, Україна)  Іноземний член Лондонської академії науки і бізнесу (м. Лондон, Англія)
Автор понад 200 наукових і науково-методичних праць з економіки: комунікаційні системи смарт-міста,  когнітивні технології, штучний інтелект в управлінні; історії: України, стародавнього світу, держави та права; методики викладання історії; кримінального права і фінансової безпеки.

Відмінник освіти України (2005). Заслужений працівник освіти України (2019).

Шановні колеги!

Ми вже маємо досвід співпраці! Понад 3 роки тому ми спільно розробили стратегію реформування ІМЗО й перетворення його на своєрідний «think tank» (мозковий центр) модернізації української освіти. Ми запровадили справді об’єктивну систему конкурсного відбору шкільних підручників, доклали чимало зусиль для створення позитивного іміджу установи в освітянському й громадському середовищах.

На жаль, втілити в життя розпочаті проєкти тоді не судилося. Більш того, уже протягом кількох років поспіль ІМЗО постійно загрожує ліквідація чи чергова кардинальна реорганізація, відбувається постійна зміна не тільки керівництва, а й структури Інституту, пріоритетних напрямків роботи, дублювання функцій різними установами зі сфери управління МОН. Так і не відбулося обіцяного кількома попередніми очільниками підвищення заробітних плат, а функціонал Інституту з приходом кожного нового керівника звужується. Інститут втрачає науковий потенціал і висококваліфіковані кадри.

Приємно відзначити, що розпочаті ще за часів мого керівництва Інститутом процеси щодо наукової діяльності, функціонування Вченої ради, конкурсного відбору підручників, роботи з молоддю та ін. декларувалися й наступними керівниками ІМЗО. Запропоновані мною ще у 2017 році стратегічні кроки взяті на озброєння нинішнім керівництвом. Зокрема, це істотне посилення наукової складової в роботі установи, вироблення особливої корпоративної культури, формування нового профілю науковця, оновлена стратегічна комунікація тощо.

Проте нині важливо приділити увагу становленню суб’єктності ІМЗО. Інститут не має постійно перебувати у ролі «підмайстра» МОН, а його співробітники залишатися виконавцями сотень рутинних запитів замість генерування ідей модернізації освіти й науки. Саме це має робити установа навіть за своєю назвою, не говорячи вже про функціонал, прописаний у Статуті.

На жаль, через пандемію коронавірусу ми не маємо змоги зустрітися для предметної розмови, проте я ніколи не переривав зв’язків із ІМЗО, допомагав у вирішенні важливих для вас питань і добре обізнаний з вашими головними проблемами й очікуваннями колективу. Так, в останні 3 роки ви чули чимало обіцянок, більшість із яких, на жаль, залишилися нереалізованими. На мою думку, керівник державної наукової установи має чітко усвідомлювати головну мету й пріоритетні завдання, а його передвиборча програма не повинна бути компіляцією аналогічного документу 2017 року іншого автора та пунктів затвердженого ще у 2019 році Статуту ІМЗО. Ось чому моя Програма складається з цілком реалістичних кроків. Упевнений, що разом з вами ми зможемо швидко втілити їх у життя.

10 пріоритетних завдань, які забезпечать стабільний і успішний розвиток по-справжньому наукової й конкурентоспроможної установи, працівники якої пишатимуться своєю роботою й отримуватимуть гідну заробітну плату:

  1. Повернення до функціоналу ІМЗО питань і компетенцій, переданих Міністерством освіти і науки іншим установам.
  2. Окрема бюджетна програма для виконання наукових досліджень.
  3. Грантове фінансування та створення відповідного структурного підрозділу для супроводу проєктів.
  4. Запровадження широкого переліку платних послуг (у т. ч. на освітню діяльність).
  5. Запровадження системи організації праці й оцінки рейтингу науковця згідно з сучасними європейськими стандартами. Для реалізації, у першу чергу, прикладних наукових досліджень необхідно чітко розподілити функціональні завдання й обов’язки, відповідно до яких наукові співробітники матимуть можливість не менше 50% робочого часу займатися науковою діяльністю.
  6. Підвищення оплати праці (зокрема й за рахунок розширення міжнародних проєктів і грантових програм), прозора система нарахування премій та додаткових виплат.
  7. Створення потужного юридичного підрозділу, спроможного захистити ділові репутації ІМЗО та його співробітників від неправомірних претензій численних перевіряльників.
  8. Діджиталізація процесів, комп'ютеризація й створення належних умов для якісного дистанційного режиму роботи. Перехід від численних паперових звітів у «ручному режимі» до запровадження чіткого автоматизованого планування, координації й узагальнення результатів роботи всіх структурних підрозділів.
  9. Систематичне підвищення кваліфікації співробітників через професійні курси, майстер-класи, стажування та обмін досвідом.
  10. Створення багатоканальних комунікацій, новий соціальний образ та «бренд бук» установи.

Сподіваюсь, що ваша підтримка та мій науковий, викладацький, управлінський і законотворчий досвід, щире бажання оптимізувати роботу й забезпечити стабільний розвиток ІМЗО, належний мікроклімат у колективі без потрясінь, загроз ліквідації установи чи втрати її наукового статусу сприятимуть реалізації освітніх реформ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                    З повагою Володимир Ткаченко

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×