ПЕРЕДВИБОРЧА ПРОГРАМА
кандидата на посаду директора Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти”
ТКАЧЕНКА ВОЛОДИМИРА ВОЛОДИМИРОВИЧА,
проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків КНУБА
Освіта: вища, 1986 р., Чернігівський державний педагогічний інститут ім. Т.Г. Шевченка
Спеціальність: учитель історії, суспільствознавства та права
Науковий ступінь: доктор історичних наук (2010)
Вчене звання: професор (2007)
Академік Академії економічних наук України за спеціальністю «Міжнародна економіка» (м. Київ, Україна) Іноземний член Лондонської академії науки і бізнесу (м. Лондон, Англія)
Автор понад 200 наукових і науково-методичних праць з економіки: комунікаційні системи смарт-міста, когнітивні технології, штучний інтелект в управлінні; історії: України, стародавнього світу, держави та права; методики викладання історії; кримінального права і фінансової безпеки.
Відмінник освіти України (2005). Заслужений працівник освіти України (2019).
Шановні колеги!
Ми вже маємо досвід співпраці! Понад 3 роки тому ми спільно розробили стратегію реформування ІМЗО й перетворення його на своєрідний «think tank» (мозковий центр) модернізації української освіти. Ми запровадили справді об’єктивну систему конкурсного відбору шкільних підручників, доклали чимало зусиль для створення позитивного іміджу установи в освітянському й громадському середовищах.
На жаль, втілити в життя розпочаті проєкти тоді не судилося. Більш того, уже протягом кількох років поспіль ІМЗО постійно загрожує ліквідація чи чергова кардинальна реорганізація, відбувається постійна зміна не тільки керівництва, а й структури Інституту, пріоритетних напрямків роботи, дублювання функцій різними установами зі сфери управління МОН. Так і не відбулося обіцяного кількома попередніми очільниками підвищення заробітних плат, а функціонал Інституту з приходом кожного нового керівника звужується. Інститут втрачає науковий потенціал і висококваліфіковані кадри.
Приємно відзначити, що розпочаті ще за часів мого керівництва Інститутом процеси щодо наукової діяльності, функціонування Вченої ради, конкурсного відбору підручників, роботи з молоддю та ін. декларувалися й наступними керівниками ІМЗО. Запропоновані мною ще у 2017 році стратегічні кроки взяті на озброєння нинішнім керівництвом. Зокрема, це істотне посилення наукової складової в роботі установи, вироблення особливої корпоративної культури, формування нового профілю науковця, оновлена стратегічна комунікація тощо.
Проте нині важливо приділити увагу становленню суб’єктності ІМЗО. Інститут не має постійно перебувати у ролі «підмайстра» МОН, а його співробітники залишатися виконавцями сотень рутинних запитів замість генерування ідей модернізації освіти й науки. Саме це має робити установа навіть за своєю назвою, не говорячи вже про функціонал, прописаний у Статуті.
На жаль, через пандемію коронавірусу ми не маємо змоги зустрітися для предметної розмови, проте я ніколи не переривав зв’язків із ІМЗО, допомагав у вирішенні важливих для вас питань і добре обізнаний з вашими головними проблемами й очікуваннями колективу. Так, в останні 3 роки ви чули чимало обіцянок, більшість із яких, на жаль, залишилися нереалізованими. На мою думку, керівник державної наукової установи має чітко усвідомлювати головну мету й пріоритетні завдання, а його передвиборча програма не повинна бути компіляцією аналогічного документу 2017 року іншого автора та пунктів затвердженого ще у 2019 році Статуту ІМЗО. Ось чому моя Програма складається з цілком реалістичних кроків. Упевнений, що разом з вами ми зможемо швидко втілити їх у життя.
10 пріоритетних завдань, які забезпечать стабільний і успішний розвиток по-справжньому наукової й конкурентоспроможної установи, працівники якої пишатимуться своєю роботою й отримуватимуть гідну заробітну плату:
- Повернення до функціоналу ІМЗО питань і компетенцій, переданих Міністерством освіти і науки іншим установам.
- Окрема бюджетна програма для виконання наукових досліджень.
- Грантове фінансування та створення відповідного структурного підрозділу для супроводу проєктів.
- Запровадження широкого переліку платних послуг (у т. ч. на освітню діяльність).
- Запровадження системи організації праці й оцінки рейтингу науковця згідно з сучасними європейськими стандартами. Для реалізації, у першу чергу, прикладних наукових досліджень необхідно чітко розподілити функціональні завдання й обов’язки, відповідно до яких наукові співробітники матимуть можливість не менше 50% робочого часу займатися науковою діяльністю.
- Підвищення оплати праці (зокрема й за рахунок розширення міжнародних проєктів і грантових програм), прозора система нарахування премій та додаткових виплат.
- Створення потужного юридичного підрозділу, спроможного захистити ділові репутації ІМЗО та його співробітників від неправомірних претензій численних перевіряльників.
- Діджиталізація процесів, комп'ютеризація й створення належних умов для якісного дистанційного режиму роботи. Перехід від численних паперових звітів у «ручному режимі» до запровадження чіткого автоматизованого планування, координації й узагальнення результатів роботи всіх структурних підрозділів.
- Систематичне підвищення кваліфікації співробітників через професійні курси, майстер-класи, стажування та обмін досвідом.
- Створення багатоканальних комунікацій, новий соціальний образ та «бренд бук» установи.
Сподіваюсь, що ваша підтримка та мій науковий, викладацький, управлінський і законотворчий досвід, щире бажання оптимізувати роботу й забезпечити стабільний розвиток ІМЗО, належний мікроклімат у колективі без потрясінь, загроз ліквідації установи чи втрати її наукового статусу сприятимуть реалізації освітніх реформ. З повагою Володимир Ткаченко