Створення STEM-центрів – необхідна складова трансформації освітньої галузі
Реалізуючи завдання Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), затвердженої Кабінетом Міністрів України, зростає потреба у створенні STEM-центрів, що забезпечують інтеграцію науки, технологій, інженерії та математики в освітньому процесі, сприяють розвитку інноваційного мислення, підвищують рівень залученості здобувачів освіти до науково-дослідницької та інженерної діяльності, винахідництва, творчості, розвивають їх практичні навички та STEM-компетентності, готують до усвідомленого вибору майбутньої професії.
У рамках реалізації інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів» для вирішення питань створення STEM-центрів, забезпечення організаційних, науково-методичних і матеріально-технічних умов й кадрового забезпечення, 15 листопада 2024 року у місті Ромни та селищі Недригайлів Роменського району Сумської області було проведено семінар-нараду «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів».
Учасниками заходу були керівники та педагоги закладів освіти, які беруть участь у інноваційному освітньому проєкті, а саме: Комунальний заклад Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Комунальний заклад Сумської обласної ради «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова»; Комунальний заклад Сумської обласної ради – Сумський обласний центр позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю; Комунальна установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 Сумської міської ради; Недригайлівський ліцей Недригайлівської селищної ради; Роменська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 Роменської міської ради Сумської області.
Відповідно до програми семінару-наради Наталія КОЛОУСОВА, директор Недригайлівського ліцею презентувала заклад і запропонувала огляд локацій STEM-лабораторії ліцею.
Вікторія ЗЕЛЕНСЬКА, директор Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 познайомила учасників семінару-наради з історичними етапами розвитку закладу освіти.
Модератор заходу Сергій ГРИЦАЙ, проректор з наукової роботи, координатор STEM-освіти у Комунальному закладі Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, розкрив особливості реалізації етапів проєкту, наголосивши на тому, що І та ІІ етапи Всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту проведені достатньо ґрунтовно, усі поставлені завдання були виконані.
У роботі семінару наради узяв участь Олег СТОГНІЙ, міський голова Роменської міської територіальної громади, який відмітив, що STEM-освіта є одним із актуальних напрямів інноваційного розвитку сучасної української школи та подякував учасникам заходу за співпрацю з освітніми закладами Роменщини з питань реалізації освітніх інноваційних проєктів.
Практичну частину семінару-наради було присвячено роботі STEM-лабораторії Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11.
Вікторія ЗЕЛЕНСЬКА, директор закладу освіти, презентувала STEM-лабораторію «Еврика».
Упровадження STEM-освіти на уроках фізики як засіб формування дослідницьких навичок та розвитку творчих здібностей учнів висвітлила Аліна ЩЕРБИНА, вчитель фізики та математики.
Анна ГОМА, вчитель англійської мови, розкрила питання формування STEM-компетентностей на уроках англійської мови.
Можливості програми MozaBook для вчителів НУШ продемонстрували вчителі початкових класів Тетяна СИДОРЕНКО та Вікторія НІКОЛАЄНКО.
Світлана ШЕВЧЕНКО, вчитель інформатики, розкрила особливості використання сервісу Tinkercad для створення моделей і програмування пристроїв розумного будинку.
Елементи STEM-освіти на уроках математики в умовах змішаного навчання презентувала Світлана ПАНКОВА.
Ольга МЕЛЬНИК та Наталія ШОСТАК, асистенти вчителя, зосередили увагу присутніх на інклюзивному компоненті STEM-освіти.
Обговорення подальшої реалізації інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів» відбулося за активної участі всіх учасників заходу. Увагу було зосереджено на завданнях ІІІ (формувального) етапу проєкту.
Сергій ГРИЦАЙ повідомив, що завдяки плідній співпраці у рамках проєкту з благодійним фондом «Фонд освітніх ініціатив» (голова БФ – Антон ДЗЮБА) два заклади освіти області, а саме: Роменська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів № 11 Роменської міської ради Сумської області та Недригайлівський ліцей Недригайлівської селищної ради отримали по 20 комплектів комп’ютерного обладнання для ефективного функціонування STEM-лабораторій.
Сергій ГРИЦАЙ підбив підсумки роботи семінару-наради, наголосивши на тому, що створення та ефективне функціонування STEM-центрів – необхідна складова трансформації освітньої галузі та реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти.