Проведено педагогічні STEM-майстерні у межах Всеукраїнського заходу «Ми розвиваємо STEM»
STEM-освіта є пріоритетним напрямом розвитку освіти, що орієнтується на перспективні прикладні дослідження і нагальні проблеми сталого розвитку, подолання втрат через воєнні дії. Упровадження STEM-освіти націлене на підвищення якості освіти; інтеграції до європейського освітнього простору; оновлення змісту освіти з урахуванням досягнень науки, розвитку технологій та вимог ринку праці; формування і розвиток STEM-компетентностей у молоді на всіх складниках та рівнях освіти; продуктивну мотивацію здобувачів освіти до провадження науково-дослідницької та проєктної діяльності тощо.
У межах Всеукраїнського заходу «Ми розвиваємо STEM» працівники відділу STEM-освіти системно проводять адвокаційні заходи з метою популяризації та розвитку напрямів STEM-освіти, реалізуючи «Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2024/2025 навчальному році»
На базі Державного навчального закладу «Київський центр професійно–технічної освіти» у межах науково-практичного семінару «Методичні особливості щодо організації освітнього процесу з елементами STEM-освіти» для методистів закладів професійної (професійно-технічної) освіти міста Києва відділом STEM-освіти проведено педагогічну «STEM-майстерню» під час якої були висвітлені наступні теми:
- Інноваційний розвиток закладів освіти у контексті STEM-освіти: виклики та можливості (спікер – Лозова Оксана, начальниця відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»);
- STEM-проєктна діяльність: можливості для розвитку компетентностей здобувачів освіти та педагогічних працівників (спікер – Василашко Ірина, завідувачка сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»).
Педагоги Державного навчального закладу «Київський центр професійно-технічної освіти» поділились досвідом впровадження STEM- підходів в освітній процес, презентували проєктну роботу «Виготовлення павербанку», поділися досвідом організації командної роботи на заняттях виробничого навчання, як дієвого засобу реалізації STEM-освіти.
Сучасні діти та підлітки живуть у світі швидких технологічних змін, де знання і навички STEM стають невід’ємною частиною успішної професійної та соціальної адаптації. Інтеграція STEM у позашкільну освіту дозволяє створювати більш різносторонні можливості для розвитку творчого мислення, навичок вирішення проблем і співпраці. Саме тому в рамках Всеукраїнського заходу «Ми розвиваємо STEM» опинились заклади позашкільної освіти.
У межах науково-практичного семінару «Розвиток STEAM-центрів у західному регіоні України» для педагогічних працівників позашкільної освіти працівниками відділу STEM-освіти: Оксаною Лозовою та Іриною Василашко проведено педагогічну «STEM-майстерню» під час якої було надано менторську підтримку для забезпечення якісного функціонування нових STEAM-центрів представникам адміністрації та керівникам гуртків закладів позашкільної освіти. Обговорено питання:
- Яку модель розвитку STEM/ STEAM-освіти обрати;
- Як розвивати професійні навички педагогів;
- Як оновити освітні програми, щоб інтегрувати STEAM;
- Як покращити STEM/ STEAM-проєкти, розроблені закладами.
Проведені заходи у межах педагогічних «STEM-майстерень» допоможуть педагогам обирати відповідні моделі розвитку STEAM-освіти, вдосконалювати власні професійні навички, оновлювати навчальні програми та адаптувати їх до сучасних потреб учнів.
STEM, як освітня інновація, впевнено крокує далі.