Від STEM до STEАM: інтеграція мистецтва в освітньому просторі

28 березня 2024 року в рамках проведення Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна-2024», що започаткований відділом STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» та весняної сесії обласної «STEM-школи –2024», яку організував комунальний заклад Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (далі – КЗ СОІППО) відбувся семінар-практикум «Від STEM до STEАM: інтеграція мистецтва в освітньому просторі». У семінарі взяли участь 134 представника з різних закладів освіти та наукових установ.

Захід проводився з метою висвітлення і поширення інноваційних практик в сфері інтеграції мистецтва в освітній процес на основі поєднання традиційних моделей в контексті STEM і діяльності в напрямі STEAM.

STEM, як відомо, абревіатура, що об’єднує науку, технології, інженерію та математику. І, на перший погляд, інтеграція мистецтва в STEM є не дуже зрозумілою. Проте, спікери семінару-практикуму довели, що таке поєднання не тільки можливе, але й продуктивно реалізується та відкриває нові можливості для учнів.

Розпочав захід Сергій Грицай, проректор з наукової роботи в КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, звернувши увагу на особливості реалізації STEM-руху в Сумській області, організацію весняної сесії обласної «STEM-школи – 2024» для освітян і науковців регіону та співпрацю КЗ СОІППО з науковими установами в напрямі STEM.

У роботі весняної сесії обласної «STEM-школи – 2024» взяла участь Світлана Бойко, завідувач сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», кандидат філософських наук, старший дослідник, висвітливши питання важливості STEM-освіти в цілому та особливостей реалізації інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів».

Робота весняної сесії обласної «STEM-школи – 2024» продовжилась виступами учасників заходу, зокрема, Людмила Масол, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання АПН України, редактор Видавничого Дому «Освіта» у доповіді «Міжгалузеві зв’язки у змісті підручника з мистецтва як засіб розвитку креативного мислення учнів підліткового віку» розкрила концептуальні засади інтегрованого навчання мистецтва, цілісність і наступність у змісті підручника з мистецтва для здобувачів освіти початкової, базової і старшої (профільної) школи.

Світлана Кода, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM–освіти КЗ СОІППО, ініціатор проведення весняної сесії обласної «STEM-школи – 2024» висвітлила сучасні тенденції та перспективи розвитку STEM та STEАM-освіти, поділилася особливостями міжнародного досвіду впровадження STEM та STEАM-освіти.

Сергій Романцов, керівник гуртка-методист комунального закладу  «Шосткинський міський центр естетичного виховання Шосткинської міської ради Сумської області» Шосткинської міської ради, методист вищої категорії та Лариса Сєрих, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО ознайомили учасників семінару з інноваційними практиками з творчого розвитку дітей дошкільного віку засобами образотворчої творчості з застосуванням SТRЕАМ-технологій.

Про анімацію як сучасний засіб реалізації STEAM-освіти розповіла Наталія Москаленко, керівник гуртка Комунального закладу Сумської обласної ради – Сумський обласний центр позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Лариса Ситник, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри освітніх та інформаційних технологій КЗ СОІППО звернула увагу на практику застосування AI-STEAM в освіті.

Загалом учасники семінару відмітили, що коли діти беруть участь в творчих проєктах, вони більш активно залучаються до навчання та розвивають позитивне ставлення до STEM дисциплін. Так, на основі проєктів «В єдності сила», «Еко ферма», «Як росте квасоля», «Миколай крокує до нас» було продемонстровано як учні можуть використовувати мистецтво для візуалізації своїх ідей або навіть створювати інтерактивні моделі, що стимулюють їх креативність та критичне мислення.

Відбулося також обговорення як в умовах Нової української школи відбувається формування комплексу компетентностей здобувачів освіти шляхом використання STEM та STEАM-технологій для інтеграції мистецтва в освітньому просторі.

Підсумовуючи результати проведення заходу, Сергій Грицай, зауважив, що перехід від STEM до STEAM відкриває нові горизонти в освіті, збагачуючи освітній процес та готуючи учнів до успішного майбутнього. Інтеграція мистецтва не лише розширює можливості навчання, але й стимулює творчість та розвиток особистості.

На завершення заходу, Світлана Кода узагальнила всі пропозиції та рекомендації, які були висловлені учасниками семінару, звернувши увагу на цікаву пропозицію створити календар мистецьких виставок на 2024 рік і наголосила на тому, що весняна сесія обласної STEM-школи – 2024 продовжує свою роботу.

Переглянути семінар-практикум можна у записі на сайті КЗ СОІППО за посиланням: https://cutt.ly/vw3c6JeK.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×