Дослідження тьюторингу як технології формування життєстійкості в умовах проведення VI Міжнародного конгресу тьюторингу
У світі, що швидко змінюється, учні та студенти стикаються з численними стресами, кризами та невизначеністю. Це можуть бути труднощі в навчанні, соціальні виклики, економічна нестабільність або психологічний тиск. Життєстійкість, або здатність справлятися з цими проблемами й адаптуватися до нових умов, стає ресурсом для молоді. Тьюторинг як індивідуальний супровід може допомогти сформувати цю якість, даючи учням і студентам інструменти для вирішення проблем самостійно або працюючи в команді, допомагаючи дітям та молоді працювати над власними сильними чи слабкими сторонами, вчить зберігати психічне здоров’я в умовах стресу тощо.
За темою «Тьюторинг як технологія формування життєстійкості» 23 листопада 2024 року у змішаному форматі (онлайн та офлайн) відбувся VI Міжнародний конгрес тьюторингу, який об’єднав освітян і науковців як з України, так і з-за кордону.
Захід організований Міжнародною Академією Тьюторингу, кафедрою педагогіки педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Приватною школою «Афіни» м. Києва та Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти».
Відкриття конгресу розпочалося зі слів привітання Оксани Балакшиної, директора Приватної школи «Афіни» м. Києва та Тетяни Швець, кандидата педагогічних наук, директора програм Міжнародної академії тьюторингу.
Далі учасники конгресу мали можливість почути виступи як українських, так і зарубіжних фахівців у сфері тьюторингу та кризових ситуацій під час панельних виступів, майстер-класів та інших активностей.
Серед виступів фахівців звучали доповіді на такі актуальні теми, як: «Тьюторинг в епоху ШІ» (Олексій Греков), «Досвід вимірювання ефективності тьюторингу у подоланні освітніх втрат в межах програми «Освітній Суп» (Анастасія Донська), «Життєстійкість освітян в умовах війни: виклики та психологічне відновлення» (Ірина Губеладзе), «Агенти стійкості спільноти як співрозмовники для розвитку» (Дмитро Теперик, Естонія), «Тьютор як значущий дорослий для дитини і всієї сім’ї» (Марина Крісов, Ізраїль), «Даємо собі раду: ресурси для стійкості вчительства й учнівства» (Галина Ковальчук), «Тьюторинг та життєстійкість – чому персоналізований підхід у навчанні зміцнює психосоціальну стійкість?» (Беата Карпінська-Мущал, Гданський університет) та інші.
Майстер-класи учасники конгресу обирали на вибір, звертаючи увагу на тематику, яка вирізнялася різнобарв’ям і різноспрямованістю, зокрема, серед запропонованих тем були такі: «Резільєнтність: правила підтримки і супроводу дітей і підлітків під час війни», «Академія внутрішнього спокою: психоемоційна підтримка через тьюторинг», «Крок до успіху: життєстійкість і підтримка у навчанні дітей з особливими потребами», «Розкриття потенціалу через осмислення власної ідентичності, переконань та поведінки», «Тьюторське ядро життєстійкості (розглянемо та визначимо особисто для себе: у чому полягає тьюторська/вчительська стійкість. Три принципи абетки турботи для себе. Чотири бази турботи про себе)», «Чотири компоненти життєстійкості: здатність долати виклики, цілеспрямованість, контроль і впевненість. Як розвинути у собі, учнях, студентах».
Підсумовуючи роботу Міжнародного конгресу з тьюторингу, варто звернути увагу на те, що дослідження тьюторингу як технології формування життєстійкості є актуальним й затребуваним, адже воно допоможе педагогам розширити свої інструменти впливу на учнів і студентів. Використовуючи тюторинг для розвитку життєстійкості, педагоги зможуть краще підготувати дітей і молодь до реальних життєвих завдань, допомогти їм стати більш адаптивними та впевненими у собі.
Кожен учасник конгресу незабаром отримає персональний сертифікат про участь із зазначенням обсягу в кредитах ЄКТС (0,35).
Захід проходив у рамках реалізації експерименту на всеукраїнському рівні за темою «Тьюторський супровід розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів» (накази МОН від 20.09.2021 № 1000, від 08.08.2022 № 708, від 12.10.2023 № 1238).
Детальна інформація за покликанням: https://congress6.weblium.site