Допомогти студентам закладів фахової передвищої освіти здобути якісні знання під час карантину
25 червня 2020 року за ініціативи Всеукраїнської спілки та за підтримки Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» на базі ДВНЗ «Чернівецький індустріальний коледж» у рамках науково-практичної конференції «Інтеграція особистісно орієнтованого підходу в систему компетентнісної освіти» проведено нараду-семінар. Цьогорічний захід відбувся в онлайн-форматі на платформі Google Meet («Дистанційне навчання: досягнення та проблеми»).
Зазначимо, що Інститут виступає співорганізатором науково-практичних конференцій, нарад-семінарів Всеукраїнської Спілки голів обласних методичних об’єднань викладачів філологічних дисциплін уже десятий рік поспіль.
Участь в обговоренні нагальних освітянських проблем узяли провідні фахівці галузі, які представляли 21 регіон України.
В умовах карантину заклади освіти у рамках наданої їм автономії самостійно визначають як організувати освітній процес та які технології використати для дистанційного навчання.
Голова Всеукраїнської спілки Антонюк Т.Д. під час виступу зауважила, що сучасний підхід до організації дистанційного навчання дав можливість викладачам філологічних дисциплін не тільки ознайомитись із новими комп’ютеризованими формами роботи, а й з метою покращення якості й ефективності навчання практично реалізувати їх. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: і викладачів, і студентів. Організувати його якісно, з використанням цифрових технологій, мотивувати майбутніх молодших спеціалістів вирішувати не тільки методичні, а й технічні проблеми виявилось зовсім не просто. Але викладачі філологічних дисциплін усіх регіонів України змогли подолати труднощі й вивести процес викладання на вищий організаційний рівень.
Кращим досвідом використання різних форм онлайн-технологій у дистанційному навчанні поділились викладачі і науковці – учасники онлайн-наради. Так Безпалько О.М., викладач Чортківського гуманітарно-педагогічного коледжу ім. Олександра Барвінського розповів про переваги та можливості дистанційного навчання, а Петрушенко О.І., методист Чортківського державного медичного коледжу повідомив про можливості використання платформи Moodle в організації дистанційного навчання». Ольховська В.В., викладач механіко-технологічного коледжу Одеської національної академії харчових технологій доповіла про переваги застосування інноваційних технологій у процесі викладання української мови та літератури. Демченко Н.Д., кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» розкрив тему «Досвід організації поточного та семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти із застосуванням дистанційних технологій». Гейдел А.М., викладач комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» зацікавив слухачів доповіддю про використання інструментів на платформі ZOOM для організації занять з української мови та літератури».
Загалом викладачі та науковці ділилися результатами роботи та практичним досвідом впровадження дистанційних технологій, а також проблемами, які виникли під час організації навчального процесу щодо формування у студентів загальних компетентностей. В умовах карантину необхідно було підібрати відповідні форми, які б не обмежувалися виключно написанням письмових робіт, і, в той же час, уникнути перевантажень студентів і викладачів, підвищити зручність дистанційного навчання. Виступи учасників наради-семінару викликали жваве обговорення. А вислів Івана Франка «Sempertiro – завжди учень!», що був обраний своєрідним гаслом заходу, звучав особливо актуально, адже дистанційне навчання є орієнтованим на впровадження в навчальний процес принципово нових моделей навчання.
Матеріали наради-семінару показали різні технології організації дистанційного навчання, проблеми, що спонукатимуть педагогів до опанування новими технологіями як стаціонарного, так і дистанційного навчання.