Відбулася науково-практична конференція «Менеджмент інноваційної діяльності закладу освіти щодо професійної підготовки конкурентоспроможних фахівців»

25 жовтня 2024 року в межах Шістнадцятої міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» відбулася науково-практична конференція «Менеджмент інноваційної діяльності закладу освіти щодо професійної підготовки конкурентоспроможних фахівців», організована та проведена відділом інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти».

Основними напрямами роботи  конференції були: інноваційні методики навчання та їх впровадження в освітній процес; управління змінами в освітніх закладах; цифрова трансформація освіти; менеджмент інноваційних проєктів у закладах освіти; оцінка ефективності інноваційної діяльності в освіті; міжнародний досвід та співробітництво у сфері інновацій в освіті.

З вітальним словом виступив перший заступник директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», доктор педагогічних наук, професор Юрій Завалевський, який зазначив, що інноваційний менеджмент у системі вищої освіти є критично важливим для підвищення якості освіти, модернізації програм та адаптації навчальних процесів до потреб сучасного ринку праці. Він забезпечує заклади можливостями для гнучкого реагування на нові виклики, впровадження передових технологій і підготовки конкурентоспроможних фахівців.

Тетяна Бевз, доктор історичних наук, професор, старший науковий співробітник Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», модератор заходу наголосила, що інновації та інноваційний менеджмент є не лише найпопулярнішими модними словами, а й джерелом багатьох дискусій, які найбільше обговорюються за останні кілька десятиліть, термін і концепція потребують й дослідження й обговорення. Тому тема нашої конференції «Менеджмент інноваційної діяльності закладу освіти щодо професійної підготовки конкурентоспроможних фахівців» є актуальною у контексті сучасних досліджень інноваційного менеджменту у вищій освіті.

Доктор наук з державного управління, професор, професор кафедри публічної політики Навчально-наукового інституту  публічного управління та державної служби Київського національного університету імені Тараса Шевченка Тетяна Василевська зазначила, що формування здатності особистості до моральної рефлексії та етичного аналізу мотивів і дій – одна із місій вищої освіти. А університет – це  етична система, в рамках якої здійснюються наукові розвідки, викладання, надання освітніх послуг виходячи й базуючись на ціннісно-нормативній шкалі ставлення до людини, суспільства, світу.

Широке коло актуальних питань щодо впровадження інноваційних методик у навчанні підняв у своїй доповіді доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Олександр Коберник.  Насамперед, йшлося про проблему підготовки науково-педагогічних працівників до впровадження інноваційних методик у навчання. Доповідач розповів про діяльність Науково-методичного  центру професійного розвитку викладачів, який діє в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини, окреслив мету, наукові принципи, два складники центру (науково-дослідницький та науково-методичний) та поділився досвідом роботи центру.

Про те, що інновації  в освіті – це створення, розширення, впровадження нових ідей, підходів, методів, технологій, які спрямовані на оновлення, модернізацію та трансформацію освітніх процесів, відповідно до вимог сучасності, йшлося у доповіді доктора педагогічних наук, професора кафедри початкової освіти, завідувача кафедри початкової освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Тетяни Зорочкіної. Пані Тетяна окреслила напрями інноваційних трансформацій підготовки майбутніх вчителів, які впроваджені в університеті. Розповіла про  STEM – лабораторію; лабораторію НУШ; ресурсну кімнату, а також про проєкт «Методичний практикум»; дуальну освіту, створення тактильних посібників та Innovator HUB.

Доктор філософії, завідуюча навчально-методичною лабораторією бакалаврату, викладач іноземної мови Комунального закладу «Балтський педагогічний фаховий коледж» Катерина Подуфалова  наголосила, що освіта – це суспільний феномен, який постійно трансформується і вкрай чутливо реагує на будь-які зміни та зазначила, що при підготовці будь-якого управлінця, менеджера вищої чи середньої ланки на перший план виходить управління, котре має будуватися згідно з вимогами ринку праці й освітніх послуг, з врахуванням інноваційних ідей світового освітнього процесу, відповідно до запитів споживачів і очікувань суспільства.

Оксана Писарчук, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри освітології і педагогіки Західноукраїнського національного університету зазначила, що початкова освіта сьогодення потребує такого фахівця, який буде вміло організовувати свою професійну діяльність в умовах цифрової трансформації освітнього середовища закладу та закцентувала увагу на шляхах взаємодії зі здобувачами освіти, що незабаром стануть вчителями початкових класів ЗЗСО, в контексті формування у них вміння провадити педагогічну діяльність в умовах цифрової трансформації освітньої сфери.

 Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Валентина Мовчан, наголосила, що лідерство в закладах освіти є ключовим чинником, що впливає на якість навчального процесу, розвиток педагогічного колективу та інноваційну діяльність.

Про формування лідерських якостей та активної громадянської позиції серед учнівської молоді, яке є важливим завданням сучасної освіти, доповідала Олена Газізова, кандидат історичних наук, завідувач відділу української філології та освітніх технологій Науково-дослідного інституту українознавства.

 Доктор  філософії, заступник директора з навчальної роботи Комунального закладу «Балтський педагогічний фаховий коледж» Антоніна Штурба представила доповідь  про технологію «перевернутого класу» (flipped classroom), яка є інноваційним підходом до навчання, який набирає популярності у сфері корпоративного навчання.

Загалом, у роботі конференції взяли участь понад 30 науковців та викладачів, які представляли різні заклади освіти та міста України. Зокрема, це міста Балта, Івано-Франківськ, Кам’янець-Подільський, Київ, Кропивницький, Ніжин, Переяслав, Тернопіль, Умань, Черкаси та Чернівецька область. Конференція мала міждисциплінарний характер, так як в її роботі брали участь не лише представники педагогічної сфери, а фахівці з державного управління, економіки, філософії, психології, соціології.

Доповіді та обговорення на конференції були насиченими і продуктивними, охоплювали питання впровадження новітніх методів та стратегій у підготовці фахівців, здатних успішно конкурувати на сучасному ринку праці. Учасники поділилися власними практичними напрацюваннями, обговорювали перспективи реформування освіти та створення умов для інноваційного навчального середовища.

Досвід таких зустрічей є надзвичайно цінним для розвитку сучасної науки. Адже тільки у співпраці ЗВО та наукових установ можливо стимулювати підвищення якості освіти та цілісно досліджувати актуальні проблеми. Учасники конференції висловили слушні пропозиції щодо подальшої співпраці закладів вищої освіти з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти».

Відеозапис конференції на Youtube за посиланням: https://youtube.com/live/Icl438PqZlI?feature=share

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×