Тьюторські методики з розвитку критичного та креативного мислення в учнів старших класів обговорили на всеукраїнському науково-практичному семінарі

25 квітня 2023 року на базі Приватної школи «Афіни» м. Києва в онлайн-режимі відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Тьюторські методики з розвитку критичного та креативного мислення в учнів старших класів», який об’єднав освітян і науковців з різних регіонів України. (Загалом на семінарі взяли участь 452 учасника, серед яких були директори експериментальних закладів освіти, педагоги, психологи, представники обласних управлінь освіти і науки та інші зацікавлені особи, які досліджують шляхи використання тьюторських технологій в освітньому процесі України).
Організаторами заходу є: Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Приватна школа «Афіни» м. Києва, Загальноосвітній навчальний заклад II-III ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва та Приватний навчально-виховний комплекс «Садок-школа-ліцей «ЕКОЛЕНД» (м. Львів).
Мета семінару – визначення найкращих практик застосування тьюторських методик з розвитку критичного та креативного мислення в учнів старших класів.
З вітальним словом на початку семінару звернулися: Тетяна Швець, кандидат педагогічних наук, заступник директора Приватної школи «Афіни» м. Києва; Світлана Бойко, кандидат філософських наук, старший дослідник, завідувач сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», координатор експерименту; Оксана Пенцак, директор структурного підрозділу Приватного навчально-виховного комплексу «Садок-школа-ліцей «ЕКОЛЕНД» (м. Львів) та Юрій Шукевич, директор загальноосвітнього навчального закладу II-III ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва.

Упродовж заходу учасники обговорювали різні напрями розвитку креативного та критичного мислення старшокласників засобами тьюторингу, розкривали ефективні сучасні інструменти застосування інноваційних технологій для розвитку критичного та креативного мислення здобувачів освіти, переймали досвід найкращих практик Приватної школи «Афіни» м. Києва, Загальноосвітнього навчального закладу II-III ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва та Приватного навчально-виховного комплексу «Садок-школа-ліцей «ЕКОЛЕНД» (м. Львів).
Виступи спікерів були спрямовані на висвітлення таких тем: «Розвиток креативного та критичного мислення засобами тьюторингу (Тетяна Швець, кандидат педагогічних наук, заступник директора Приватної школи «Афіни» м. Києва), «Сучасні інструменти для розвитку критичного та креативного мислення старшокласників (Христина Шегда, керівниця тьюторів приватного навчально-виховного комплекс «Садок-школа-ліцей «ЕКОЛЕНД» (м. Львів); «Cross & Peer age tutoring як засіб розвитку креативного та критичного мислення» (Всеволод Трояновський, психолог загальноосвітнього навчального закладу II-III ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва); «Розвиток критичного мислення особистості як необхідна умова модернізації освітнього процесу» (Світлана Бойко, кандидат філософських наук, старший дослідник, завідувач сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»).
Під час дискусійної панелі учасники семінару мали можливість обговорити особливості впровадження тьюторських методик індивідуального супроводу учнів старших класів з розвитку критичного та креативного мислення; вимоги, дотримання яких забезпечить результативність розвитку критичного та креативного мислення старшокласників в умовах модернізації освіти.

Додаткова інформація
Семінар проводився в рамках реалізації ІІ (концептуально-діагностичного) етапу експерименту всеукраїнського рівня за темою «Тьюторський супровід розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів» (наказ МОН України від 20.09.2021 № 1000).

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×