Виклики сьогодення обговорили на міжнародній педагогічній конференції

 

30 серпня 2022 року відбулась міжнародна педагогічна онлайн-конференція «Навчання під час війни. Як не допустити освітньої катастрофи», у якій взяло участь більше 12 000 педагогів.

Відкрив конференцію Голова комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак. У доповіді він наголосив на основних викликах, які потрібно терміново вирішувати всій освітянській спільноті. Йшлося про необхідність максимального відновлення закладів освіти, що зазнали руйнацій; облаштування укриттів для убезпечення учасників освітнього процесу; забезпечення учнів підручниками в умовах відсутності фінансування; забезпечення вчителів та учнів доступом до інтернету.

Генеральний директор директорату цифрової трансформації Міністерства освіти і науки України Дмитро Завгородній зазначив, що сьогодні пріоритетність цифрової трансформації освіти вкрай висока. За його словами, цей процес містить чотири складові: інфраструктура, цифровий контент, цифрові навички всіх учасників освітнього процесу, цифровізація (дебюрократизація) процесів.

«Інфраструктура – це можливість всіх учасників освітнього процесу підключитись до швидкісного інтернету та наявність гаджетів. Міністерство намагається вирішити ці питання: 5 000 одиниць техніки вже були розподілені між громадами, що постраждали найбільше. У майбутньому планується забезпечити ще більшу кількість вчителів технікою за рахунок підтримки партнерів», – наголосив він.

Дмитро Завгородній сказав, що надійними партнерами Міністерства є видавництва, приватні школи та громадські організації, завдяки яким з’являється якісний цифровий контент. Також він закликав учасників освітнього процесу користуватися наявними можливостями для навчання. Наприклад, дванадцятьма освітніми курсами для вчителів, які відкрила компанія Google.

«Завдяки видавництвам електронні версії підручників (pdf) для закладів загальної середньої освіти опубліковані в мережі. Функціонує електронна бібліотека ІМЗО (https://lib.imzo.gov.ua/), де розміщено електронні версії підручників, двомовні словники, посібники серії «Шкільна бібліотека», навчально-методичні посібники та методичні матеріали. Наразі ми шукаємо можливості друку паперових підручників за рахунок міжнародних партнерів», – зауважив директор Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Євген Баженков. Він повідомив, що з 2024 року всі підручники, які проходитимуть конкурсний відбір, обов’язково матимуть електронні додатки.

Павло Червоний, директор Освітнього відділу Центральної та Східної Європи компанії Google, розповів учасникам про програмне та апаратне забезпечення компанії Google, зокрема про платформу Workspace for Education, Google Classroom, комп’ютери з оперативною системою ChromeOS. Компанія Гугл надає 43 000 таких комп’ютерів для забезпечення можливості дистанційного викладання.

Губернатор Rotary International (Україна) Віталій Лесько розповів про допомогу громадських організацій освітнім структурам в умовах війни. Зокрема, про підтримку цифрової платформи d-learning.com.ua з навчанням учителів в освітньому проєкті «Навчання без меж».

Генеральний директор видавництва «Ранок» Віктор Круглов презентував практичні рішення для вчителів та учнів 1-5 класів НУШ та безоплатний доступ до електронних підручників.

«Електронний підручник – це сучасний інтерактивний засіб навчання, що дає можливість навчатися у будь-якому куточку світу. Цей підручник не потребує постійного інтернету, адаптований до будь-якого ґаджета, підлаштовується під розмір екрана та має зручну систему навігації. Діти зможуть не лише опановувати весь необхідний теоретичний матеріал, а й виконувати різноманітні цікаві завдання, самостійно перевіряти правильність їх виконання, переглядати навчальні фільми й анімації, грати в ігри, мандрувати світом 3D, розв’язувати кросворди, складати пазли та багато іншого», – зауважив він.

Переглянути конференцію можна за посиланням https://youtu.be/8Y-i0uINu9w

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×