Цикл онлайн-консультацій з розробниками модельних навчальних програм

 

Впровадження нових Державних стандартів  передбачає створення підручників нового покоління, які визначатимуть змістове наповнення освітньої галузі та траєкторію розвитку навчального процесу. Реалізація компетентнісного потенціалу освітньої галузі, досягнення обов’язкових результатів навчання здобувачами освіти на засадах дослідницької, творчої практико-перетворювальної активної діяльності стають пріоритетними в освіті. Тому важливо розробити такі модельні навчальні програми, які продовжать заданий Державними стандартами формат освіти. Саме модельна навчальна програма повинна визначати орієнтовний зміст та напрями методичної діяльності вчителя, а вже в подальшому вони коригуються педагогом з урахуванням освітньої політики закладу освіти, його власним  баченням, у відповідності до потреб та запитів здобувачів освіти.

Модельна навчальна програма  – документ, що визначає орієнтовну послідовність очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета (інтегрованого курсу) та види навчальної діяльності учнів, рекомендований для використання в освітньому процесі в порядку, визначеному законодавством.

З метою оптимізації процесу створення модельних навчальних програм, Міністерством освіти та науки України спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії, було проведено цикл онлайн-консультацій з розробниками модельних навчальних програм.

Протягом квітня щоп’ятниці потенційні розробники програм могли ознайомитись з орієнтовними вимогами, порядком надання грифів МОН та експертизою потенційних модельних навчальних програм.

Учасники консультацій отримали вичерпні відповіді від Світлани Фіцайло, головної спеціалістки відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин Головного управління шкільної освіти директорату шкільної освіти МОН; Олени Дубовик, заступниці директора й Олени Гайдамаки, начальниці відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти в Новій українській школі ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»; Романа Шияна, національного координатора фінського проєкту «Навчаємось разом» + проєкту ЄС; Олександра Ляшенко, академіка, секретаря відділу загальної середньої освіти НАПН України.

Цікавим досвідом розробки модельних програм поділилися фінські колеги під час онлайн-сесій та презентацій, які були спрямовані на обмін практичним досвідом, обговорення проблемних питань та дискусію.

Від Чернівецької області у консультаціях взяли участь авторські колективи, які розробляють модельні навчальні програми та підручники, а саме: авторський колектив із укладання модельної програми з української мови для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти з класами (групами) румунською мовою навчання: О. Кульбабська, Ю. Філіп, А. Костіна-Кніжницька, О. Сиротюк, Т. Фонарюк; авторський колектив з укладання модельних програм з румунської мови  для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти з класами (групами) румунською мовою навчання та для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти з класами (групами) українською мовою навчання: Л. Говорнян, Т. Зазулинська, А. Бику, М. Мікайлу; авторський колектив з написання модельної програми Література (румунська та зарубіжна ) для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти: Л. Говорнян, Д. Колесникова, Л. Мирон, Л. Криган; координатор: С. Боднарюк, науковий співробітник Чернівецької філії ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Педагогічна громадськість краю з високою відповідальністю ставиться до впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×