Відбувся Всеукраїнський освітній форум «Нові виміри безпеки: виклики та рішення»

 

16-17 листопада 2022 року відбувся Всеукраїнський освітній форум «Нові виміри безпеки: виклики та рішення», ініціаторами якого стали Міністерство освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», департамент освіти і науки Тернопільської обласної військової адміністрації.

Серед питань, що розглядалися на форумі, були: психологічна підтримка учасників освітнього процесу, безпечні умови навчання, виклики в організації дистанційного навчання та інформаційно-аналітична складова безпеки освіти в умовах воєнного стану.

Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет наголосив, що безпека та психологічна підтримка всіх ланок освітнього процесу − одне з найважливіших завдань сьогодення. За його словами, збройна агресія рф ще більше закцентувала освітян на питанні безпеки. Попри постійні атаки окупантів освітній процес продовжується; виклики, які постають перед освітою, долаються спільними зусиллями.

Начальник Тернопільської ОВА Володимир Труш зазначив, що школа − це територія безпеки. «93% закладів освіти Тернопільщини мають облаштовані укриття. Ми дбаємо про безпеку всіх учасників освітнього процесу. Діти − наше майбутнє, а вчителі й викладачі – це провідники, які формують їхні погляди на цей світ», − сказав Володимир Труш.

На Форумі було представлено Екосистему психологічної допомоги у сфері освіти, яку запроваджує Міністерство освіти і науки України, Інститут модернізації змісту освіти, Асоціація інноваційної та цифрової освіти в межах Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки за ініціативи першої леді України Олени Зеленської.

За словами Міністра, психологічна допомога сьогодні потрібна багатьом українцям, а передусім дітям. Дуже важливо надавати її професійно та системно. МОН залучає міжнародних і українських фахівців, а також використовує найкращі міжнародні практики та протоколи щодо надання психологічної допомоги під час воєнних дій. Сергій Шкарлет зауважив, що Екосистема психологічної допомоги у сфері освіти охоплює всіх учасників освітнього процесу: педагогів, шкільних психологів, керівників закладів освіти, учнів, студентів та їхніх батьків.

«Наразі заходи спрямовано на осіб, які не мають фахової психологічної освіти та досвіду роботи із клінічними випадками, але в нинішній ситуації всі учасники освітнього процесу потребують знань та навичок емоційної підтримки, вміння самим справлятись зі стресом та надавати першу психологічну допомогу іншим, якщо вони цього потребуватимуть», – сказав директор Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Євген Баженков. Він також повідомив, що наступним кроком має стати підготовка фахівців з-поміж шкільних психологів, які зможуть працювати зі складними випадками (посттравматичним стресовим розладом – ПТСР, депресією, тривожними станами тощо) у процесі перенаправлення.

Реалізація Екосистеми психологічної допомоги у сфері освіти стала можливою завдяки підтримці міжнародних партнерів. «Нам важливо взяти участь у такому проєкті, оскільки підтримка психологічного здоров’я сьогодні є вкрай актуальним викликом для України», – поділився думками Джеффрі Анісман, виконувач обов’язків радника Посла з питань преси, освіти та культури Посольства США в Україні.

«Ми з радістю розпочали співпрацю з Асоціацією інноваційної та цифрової освіти, яка має широкий досвід реалізації освітніх проєктів в Україні. У межах Екосистеми психологічної допомоги у сфері освіти створюється 108 коротких відеоуроків, які допоможуть учителям та шкільним психологам підтримувати дітей в ресурсному стані під час освітнього процесу. Доповідачами стали відомі телевізійні ведучі Дмитро Карпачов та Олена Адамова, які мають психологічну освіту. Фінансування зазначеного проєкту було здійснено завдяки підтримці Європейського Союзу», – підсумувала регіональний менеджер Міжнародної гуманітарної організації «Людина в біді» Дар’я Кузнецова.

Другий день роботи Форуму був присвячений питанням організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. Керівники закладів післядипломної педагогічної освіти – учасники Форуму взяли участь в двох сесіях дискусійної панелі, що відбувалася на базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти ОКІППО.

Модератором першої сесії «Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану» був Юрій Завалевський, перший заступник директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти».

У ході дискусійної панелі виступили:

директор Тернопільського ОКІППО Олександр Петровський, який презентував діяльність Інституту в умовах воєнного стану;

директор ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Євген Баженков висвітлив основні проблеми організації освітнього процесу в умовах воєнного стану;.

заступник директора Атмосферної школи Симчич Захар розповів про налагодження ефективного освітнього процесу в дистанційній формі.

У межах другої сесії учасники дискусійної панелі поділилися досвідом організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. Ректор Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» Євгенія Бачинська презентувала діяльність Інституту як освітнього та соціально-гуманітарного ХАБу. Про міжнародне партнерство в галузі психологічної підтримки освітян доповів директор КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради Ігор Смагін. Ректор Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К .Д. Ушинського Анатолій Заліський розповів про діяльність психологічної служби в умовах війни. У режимі онлайн з темою «Освітнє партнерство в умовах воєнного часу» виступила Любов Покроєва, ректор Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти». Нові виміри безпечного освітнього середовища розкрила Алла Черній, директор Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Про особливості діяльності Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти в умовах воєнного стану розповіла проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності інституту Тетяна Гура.

На завершення другого дня роботи учасники Форуму ознайомились з роботою Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу.

У межах Всеукраїнського форуму «Нові виміри безпеки: виклики та рішення» Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» у співпраці з виробниками/постачальниками сучасних засобів навчання та обладнання було представлено проєктне рішення облаштування укриттів різних типів у закладах освіти. Запропоновані локації презентували створення безпечного освітнього простору в частині:

  • облаштування укриттів сучасними меблями, інтерактивним обладнанням та дидактичними матеріалами було представлено ANSHAR TRADING HOUSE, ТОВ «EdPro Дистрибюшн», ТОВ «Науковий центр «Європейська дидактика», ТОВ «2Д:3Д», ТОВ «Розумники Холдинг», ТОВ «STEAM CLASS»;
  • підключення сучасної системи сповіщення було запропоновано ПрАТ «ЛИТЕР»;
  • забезпечення укриття мобільними джерелами питної води (Budmall Center);
  • забезпечення дистанційної освіти, психологічної підтримки учасників освітнього процесу запропоновано The LEGO Foundation, дистанційною школою «ОПТІМА», дистанційною школою «Атмосферна школа», науковим ліцем/пансіоном «Міжнародна зелена школа ім. Клима Чурюмова».

Також для облаштування безпечного освітнього простору було залучено досвід зарубіжних партнерів: Благодійний фонд «Yunayted HELP Yukreyn» (Сполучені штати Америки), Pierwsza Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Ukrainy (Польща).

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×