Відбувся науково-практичний семінар «Практичні інструменти роботи тьютора у дистанційному навчанні»
26 січня 2022 року на базі загальноосвітнього навчального закладу ІІ-ІІІ ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва відбувся науково-практичний семінар «Практичні інструменти роботи тьютора у дистанційному навчанні». Учасники також долучалися в онлайн-режимі, на платформі ZOOM.
Науково-практичний семінар був запланований у рамках проведення І етапу експерименту за темою «Тьюторський супровід розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів» (наказ МОН від 20 вересня 2021 року № 1000), який координують науковці відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».
Мета заходу – розкрити практичні інструменти роботи тьютора у дистанційному навчанні, що є досить актуальним в умовах пандемії COVID-19. Адже основними викликами для закладів загальної середньої освіти стали не лише обмежений доступ до мережі Інтернет, забезпечення цифровими пристроями, а й не меншою мірою відсутність готовності педагогів до проєктування індивідуальної освітньої траєкторії, забезпечення партнерства вчителів, учнів і батьків в умовах дистанційного навчання.
Модератором семінару стала Тетяна Швець, кандидат педагогічних наук, заступник директора Приватної школи «Афіни» м. Києва, керівник центру дистанційного навчання, директор програм в International Academy of Tutoring, тьютор ІІ ступеню, тренер та супервізор тьюторів.
Під час заходу було висвітлено різноманітні аспекти роботи тьютора під час дистанційного навчання, розглядалася спільна діяльність педагогів із тьюторами, деталізувалися завдання в сфері найближчого розвитку.
Учасників семінару зацікавили питання: за допомогою яких інструментів формувати у дітей та молоді здатність не лише отримувати певну суму знань, а й самостійно мислити, вміти формувати реальні цілі, визначати дотичні завдання і критично оцінювати отримані результати.
Серед основних питань учасники розглянули: як навчити старшокласників усвідомлено ставитися до системи цінностей, свідомо здійснювати вибір майбутнього життєвого та освітнього шляху.
Захід проходив за участю координатора експерименту Світлани Бойко, кандидата філософських наук, завідувача сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та наукового консультанта Оксани Мельник, кандидата педагогічних наук, старшого дослідника, завідувача сектору науково-методичного забезпечення інформаційно-цифрової компетентності ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».