Оприлюднено результати дослідження досвіду використання цифрових пристроїв та Інтернету дітьми з інвалідністю й дітьми з особливими освітніми потребами в Україні
Протягом травня 2020 року Громадська організація «Центр кращого Інтернету» (Київ) та Центр «Стартум» (Харків) за інформаційної підтримки ДНУ «Інститут модернізації освіти» здійснювали дослідження в рамках проєкту #Волошки (Інклюзивний цифровий досвід: реальність та потреби).
У дослідженні взяли участь 509 батьків та осіб, що їх замінюють, дітей з інвалідністю та дітей з особливими освітніми потребами з 20 областей України. В результаті було з’ясовано, що Інтернетом користуються щодня вдома трохи більше половини (56,78%) зазначеної категорії дітей, із них 51,25% дітей повністю самостійно користуються Інтернетом чи цифровими пристроями. Серед видів діяльності в Інтернеті та з використанням цифрових пристроїв найпоширенішими в усіх дітей є перегляд мультфільмів і розвивальних відео. Виявлено, що майже кожна десята дитина (9,82% опитаних батьків та осіб, які їх замінюють, повідомили про це) стикалась із загрозами в Інтернеті, що негативно вплинули на її добробут (фізичний, соціальний чи психологічний) протягом останнього року. Серед прикладів таких ситуацій і наслідків найчастіше називали вплив на психологічне здоров’я. Серед загроз для благополуччя дитини за джерелами походження в Інтернеті найчастіше зазначали «зміст». Попри те, що 54,03% родин мають спільні правила щодо безпечної поведінки дитини в Інтернеті, що найчастіше полягають у відкритому моніторингу (дитині повідомлено про нього) з боку батьків та осіб, які їх замінюють, та обмежувальних стратегій 26,13% респондентів мають занепокоєння щодо безпеки дитини в Інтернеті, які здебільшого стосуються змісту Інтернету, зокрема щодо можливості перегляду дітьми порнографічних матеріалів.
Більш детально із проєктом #Волошки, результатами його дослідження можна ознайомитися за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1CTkiUBwIycFxY8nAD_6ck9UwH4w0Jw8H/view
Зазначаємо, що проєкт реалізовувався з метою допомогти родинам із дітьми з інвалідністю та з особливими освітніми потребами уберегти дитину від загроз, використати можливості Інтернету для її розвитку й відпочинку.