У Києві відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція “Аерокосмічна освіта. Виклики та перспективи”

 

Впродовж двох днів, з 21 по 22 лютого на базі школи І-ІІІ ступенів  № 36 імені С. П. Корольова міста Києва відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Аерокосмічна освіта. Виклики та перспективи». Метою заходу стало підведення та обговорення підсумків дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Формування національно-патріотичної самосвідомості учнів засобами аерокосмічної освіти».

У конференції взяли участь науковці, співробітники Міністерства освіти та науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Інституту проблем виховання НАПН України, вищих навчальних закладів, державних установ, громадських організацій та директори, заступники директорів закладів загальної середньої освіти міст Києва, Житомира, Одеси, Чернівців та Київської області.

Відкрив захід директор школи Сергій Фещенко. У своєму виступі керівник звернувся до історії школи та розповів, чому саме у 2015 році педагогічним та учнівським колективом було ініційовано проведення на базі навчального закладу дослідно-експериментальної роботи, проаналізував підсумки кожного етапу діяльності школи в умовах експерименту, окреслив завдання для подальшої співпраці на партнерських засадах.

Перша сесія пленарного засідання «Аерокосмічна освіта молоді сьогодні і завтра» розпочалася виступом Голови правління Українського молодіжного аерокосмічного об’єднання «Сузір’я», почесного  працівника  космічної  галузі України, депутата Верховної Ради ІІІ та ІVскликань Олега Петрова за темою «Роль громадської організації у формуванні національно-патріотичної самосвідомості молодого покоління». Радник Голови Державного космічного агенства України Євгеній Рокитський у своєму виступі висвітлив перспективи аерокосмічної освіти в Україні та нагородив учасників експериментально-дослідницької роботи грамотами за створення інноваційного освітнього простору та активну участь в популяризації аерокосмічної освіти.

Іван Бех, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, професор, директор Інституту проблем виховання НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України порушив багато аспектів виховання та розвитку особистості. Він окреслив шляхи, як саме розвивати духовні та моральні цінності у сучасної молоді, звернув увагу на актуальні проблеми її соціалізації та розповів про застосування новітніх технологій у сучасному освітньому процесі.

Завідувачка сектору експериментальної педагогіки відділу інноваційної діяльності та науково-дослідної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», кандидат педагогічних наук Ольга Кіян висвітлила питання соціального партнерства в закладі загальної середньої освіти, розповіла про інноваційні підходи при підготовці вчителя – учасника дослідно-експериментальної роботи та результати експерименту закладу освіти. Висловила слова вдячності педагогічному колективу,  адміністрації закладу, зокрема  його директору Сергію Фещенку, заступнику директора Олені Агєєвій, які були ініціаторами такого оригінального дослідження на теренах освіти України.

Цікавими й змістовними були виступи доповідачів другої сесії конференції «Партнерство в освіті»: директора інституту аерокосмічних технологій Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені І. Сікорського», доктора технічних наук, професора Івана Коробка «Інноваційні підходи при підготовці фахівців аерокосмічної галузі»; директора Інституту новітніх технологій та лідерства  Національного авіаційного університету Катерини Бабікової; викладача  Житомирського Військового інституту імені С.П. Корольова Руслана Андрещука; заступника голови ради молодих учених, наукового співробітника  Інституту держави і права імені В.М. Корецького НАН України, кандидата юридичних наук Анни Гурової «Навколоземний простір як об’єкт охорони екологічного права»; студентів Інституту аерокосмічних технологій Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені І. Сікорського» – Міжнародна асоціація студентів аерокосмічного напряму «ЄВРОАВІА-КИЇВ» Ольги Астахової та Олексія Мельника; кандидата педагогічних наук, доцента, наукового співробітника Музею космонавтики імені С.П. Корольова міста Житомира Наталії Місяць «Аерокосмічний напрямок діяльності закладу позашкільної освіти».

У практичному блоці «Практична платформа. Інтерактивний Всесвіт», який складався з трьох модулів: суспільно-гуманітарного, природничого та позакласного, було представлено фрагменти занять  у формі non-stop – тріади курсів за вибором. У  суспільно-гуманітарного модулі представлені курси за вибором: «Людина – частина Всесвіту» («Теорія походження Трипільської культури» вчитель історії Жилкіна О. В.) «Філософія космосу» («Космізм Трипільської культури» – вчитель української мови та літератури Мошенець В.А.) «Віртуальний музей» («Створення інформаційної платформи «На допомогу другові» – вчитель інформатики Сипліва Л.Є.). Природничий модуль представлений курсами за вибором: «Хімія Всесвіту» («Хімічний склад атмосфери Венери» – вчитель хімії Крижановська В.Д.) «Фізика в космосі» («Подорож околицями Всесвіту» – вчитель фізики та астрономії Романовський С.В.) «Земля у рівновазі» («Екологічна рівновага» – вчитель географії Костриця-Лавринюк Л.В.). Модуль позакласної роботи представлений курсами за вибором: «Всесвіт» («С.П. Корольов. Погляд у майбутнє» – вчитель початкових класів Грищук О.Ю.) – «Школа підготовки майбутніх космонавтів» («Підготовка до космічної подорожі» – вчитель фізичної культури Швед І.В.) – «Всесвіт» («Космічна мандрівка» – вихователь групи продовженого дня Бризіцька Є.В.) – майстер-клас гуртка «Декоративно-ужиткове мистецтво» («Виготовлення космічної листівки» – керівник гуртка Остапенко В.Л.).

 

Проведені фрагменти представили широку палітру педагогічного інструментарію, що використовується для формування національно-патріотичної самосвідомості учнів засобами аерокосмічної освіти.

На закінчення першого дня учасників конференції привітали учні-переможці шкільного фестивалю «Хвиля талантів» та були підведені підсумки роботи.

Другий день конференції пройшов у формі секційних дискусій з авторськими презентаціями розроблених програм курсів за вибором: І секція – «Аерокосмічна освіта як засіб мотивації учнів до вивчення предметів гуманітарного циклу» (модератор – заступник директора з навчально-виховної роботи Олена Удовенко); ІІ секція – «Перспективи розвитку науки в сучасних умовах. STEM-освіта як мотивація учнівської молоді до вивчення предметів природничо-математичного циклу» (модератор – заступник директора з виховної роботи Олена Агєєва); ІІІ секція – «Позакласна та позашкільна робота» (модератор – заступник директора з навчально-виховної роботи Ірена Новосад).

Учасники дискусій – учителі школи (укладачі програм) Романовський С. В., Мошенець В.А., Жилкіна О.В., Крижановська В.Д., Грищук О.Ю., Сипліва Л.Є., Швед І.В. та практичний психолог Литвиненко О.О., познайомили колег з формами зацікавлення учнів у поглибленому вивченні космосу,  поділилися досвідом роботи щодо популяризації аерокосмічної освіти як чинника формування національно-патріотичної свідомості учнів та формування учня як громадянина–патріота.

До дискусії долучилися: завідувачка конструкторським відділом Одеського обласного гуманітарного центру позашкільної освіти і виховання Яровенчук О. А., заступник директора з навчально-виховної роботи Броварського навчально-виховного об’єднання Броварської міської ради Київської області Олена Гажала, директор Чернівецького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді імені Л. К. Каденюка Віталій Яценко та керівник гуртка Тетяна Спориніна та директор Житомирської загальноосвітньої школи № 8 Наталія Лавриненко, які поділилися власним досвідом роботи щодо розвитку творчого потенціалу учнів у космічній галузі.

Звіт-презентацію про проведену роботу в рамках експерименту всеукраїнського рівня за темою «Формування національно-патріотичної самосвідомості учнів засобами аерокосмічної освіти» представила заступник директора з виховної роботи Олена Агєєва.

Виступом на тему «Моделювання діяльності закладу загальної середньої освіти як стратегія його інноваційного розвитку» підвів підсумки конференції директор закладу освіти, про подальшу перспективу співпраці розповів Олег Петров.

Учасники мали можливість познайомитися зі змістом інноваційної діяльності  педагогічного колективу школи І-ІІІ ступенів № 36 імені С. П. Корольова міста Києва та досвідом реалізації дослідно-експериментальної роботи, поділитися своїми ідеями, окреслити перспективи та можливості подальшої співпраці.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×