Проведено науково-практичний вебінар «Цифрова освіта: психологічні ресурси ефективного викладання і навчання»
22 травня 2025 року Національною школою управлінців ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (Інститут) було проведено науково-практичний вебінар «Цифрова освіта: психологічні ресурси ефективного викладання і навчання». Спікери: відомий вчений-практик і досвідчений управлінець – Наталія Іванівна Клокар, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, старший науковий співробітник Інституту та молодий вчений і авторитетний викладач Антоніна Михайлівна Шевченко, кандидат психологічних наук, доцент КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». Захід об’єднав керівників, педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів освіти різних рівнів з усієї країни задля підвищення їхньої професійної компетентності в умовах цифрової трансформації освіти.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
У процесі навчання були розглянуті такі важливі питання:
- значення цифрової педагогіки як науки у викликах інформаційно-цифрового суспільства;
- критична цифрова педагогіка та її місце в сучасній освітній парадигмі;
- психологічні теорії в цифровому освітньому контексті;
- психологічні чинники адаптації до цифрового середовища;
- розвиток емоційного інтелекту, мотивації, критичного мислення та формування стресостійкості у процесі професійній діяльності педагога і викладача цифрового суспільства;
Практична частина вебінару стала справжнім простором для творчого занурення, де теорія миттєво переходила в дію. Педагоги і викладачі стали не просто слухачами, а безпосередніми учасниками освітнього експерименту: через інтерактивні платформи, цифрові майданчики та командну роботу вони мали змогу «прожити» психологічні ситуації, з якими стикаються в реальному цифровому освітньому процесі.
У форматі рольових ігор, обговорень у малих групах та кейс-аналізів педагоги досліджували:
- психологічні основи впровадження цифрової педагогіки;
- способи формування життєстійкості в учнів і в собі;
- практики розвитку критичного мислення в умовах інформаційного перенасичення;
- ефективні підходи до подолання стресу в цифровому середовищі;
- сучасні інструменти запобігання емоційному вигоранню.
Психологічний блок надав змогу кожному учаснику не лише отримати нові знання, а й протестувати їх у дії, отримавши зворотний зв’язок та емоційне підкріплення.
Також проведено аналіз результатів дослідження щодо рівня психологічної готовності педагогів до роботи в цифровому середовищі та обговорено виклики, що постають перед освітою у період цифрових змін.
Захід підтвердив важливість інтеграції психологічних знань у цифрову педагогіку та сприяв професійному зростанню освітян, орієнтованих на інноваційне майбутнє.