Проведено науково-практичний вебінар «Цифрова освіта: психологічні ресурси ефективного викладання і навчання»

22 травня 2025 року Національною школою управлінців ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (Інститут) було проведено науково-практичний вебінар «Цифрова освіта: психологічні ресурси ефективного викладання і навчання».  Спікери: відомий вчений-практик і досвідчений управлінець – Наталія Іванівна Клокар, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, старший науковий співробітник Інституту та молодий вчений і авторитетний викладач Антоніна Михайлівна Шевченко, кандидат психологічних наук, доцент КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». Захід об’єднав керівників,  педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів освіти різних рівнів з усієї країни задля підвищення їхньої професійної компетентності в умовах цифрової трансформації освіти.

 

У процесі навчання були розглянуті такі важливі питання:

  • значення цифрової педагогіки як науки у викликах інформаційно-цифрового суспільства;
  • критична цифрова педагогіка та її місце в сучасній освітній парадигмі;
  • психологічні теорії в цифровому освітньому контексті;
  • психологічні чинники адаптації до цифрового середовища;
  • розвиток емоційного інтелекту, мотивації, критичного мислення та формування стресостійкості у процесі професійній діяльності педагога і викладача цифрового суспільства;

Практична частина вебінару стала справжнім простором для творчого занурення, де теорія миттєво переходила в дію. Педагоги і викладачі стали не просто слухачами, а безпосередніми учасниками освітнього експерименту: через інтерактивні платформи, цифрові майданчики та командну роботу вони мали змогу «прожити» психологічні ситуації, з якими стикаються в реальному цифровому освітньому процесі.

У форматі рольових ігор, обговорень у малих групах та кейс-аналізів педагоги досліджували:

  • психологічні основи впровадження цифрової педагогіки;
  • способи формування життєстійкості в учнів і в собі;
  • практики розвитку критичного мислення в умовах інформаційного перенасичення;
  • ефективні підходи до подолання стресу в цифровому середовищі;
  • сучасні інструменти запобігання емоційному вигоранню.

Психологічний блок надав змогу кожному учаснику не лише отримати нові знання, а й протестувати їх у дії, отримавши зворотний зв’язок та емоційне підкріплення.

Також проведено аналіз результатів дослідження щодо рівня психологічної готовності педагогів до роботи в цифровому середовищі та обговорено виклики, що постають перед освітою у період цифрових змін.

Захід підтвердив важливість інтеграції психологічних знань у цифрову педагогіку та сприяв професійному зростанню освітян, орієнтованих на інноваційне майбутнє.