Весняна сесія обласної «STEM-школи – 2025» «Імерсивні технології (VR/AR) та штучний інтелект (AI) в STEM-освіті»
Невід’ємною частиною сучасної освіти є застосування імерсивних технологій як засобу формування пізнавальної спрямованості здобувачів освіти. Використання імерсивних технологій здатне забезпечити повне занурення та реалістичне моделювання віртуального світу з високим ступенем деталізації, що дозволяє учням експериментувати з різними сценаріями та ситуаціями без реальних наслідків.
Різноманітні аспекти імплементації імерсивних технологій та штучного інтелекту в STEM-освіті було розглянуто на засіданні весняної сесії обласної «STEM-школи – 2025» «Імерсивні технології (VR/AR) та штучний інтелект (AI) в STEM-освіті», яка відбулась 18 березня 2025 року на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. У заході взяли участь 184 педагоги та керівники закладів освіти.
Весняна сесія обласної «STEM-школи – 2025» «Імерсивні технології (VR/AR) та штучний інтелект (AI) в STEM-освіті» відбулась у рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2025».
Модератор заходу Сергій ГРИЦАЙ, проректор з наукової роботи, координатор STEM-освіти у КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, розпочав захід, наголосивши на важливості запровадження імерсивних технологій та штучного інтелекту в STEM-освіті як ефективного засобу забезпечення освітнього процесу.
Робота весняної сесії обласної «STEM-школи – 2025» продовжилася виступами учасників заходу, зокрема, питання використання імерсивних технологій в STEM-освіті розкрила Наталя СОРОКО, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник Інституту цифрової освіти НАПН України.
Можливості імерсивних технологій у навчанні презентував Юрій ЗУБАНЬ, директор центру технологій електронного навчання СумДУ, засновник навчально-дослідницької VR/AR лабораторії «Ulab».
Модератор заходу Світлана КОДА, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, зробила акцент на інтеграції імерсивних технологій та штучного інтелекту в STEM-навчання.
Питання диджиталізації освітнього процесу у роботі з учителями мовно-літературної освітньої галузі розкрила Юлія ЛОГВИНЕНКО, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ СОІППО.
У практичній частині заходу Кристина ПЕРЕТЯТЬКО, завідувач гуманітарно-оздоровчого відділу, керівник гуртка комунального закладу Сумської обласної ради обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю, керівник гуртка-методист презентувала інтерактивні технології у STEM-гуртках, зокрема використання VR, AR та 3D-моделювання.
Питання використання імерсивних технологій на уроках інформатики у процесі пілотування НУШ, з власного досвіду, розкрила Ольга БАСОВА, тренер інформатичної освітньої галузі, учитель інформатики, комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27, м. Суми, Сумської області.
Віртуальна архітектурна подорож у часі: від минулого до майбутнього була представлена Анною СТОГНІЙ, учителем історії, мистецтва, технологій Тростянецької філії Ліцею № 1 Тростянецької міської ради.
У роботі весняної сесії обласної «STEM-школи – 2025» взяла участь Світлана БОЙКО, кандидат філософських наук, старший дослідник, завідувач сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти, координатор інноваційного освітнього проєкту «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів».
У ході роботи весняної сесії відбулося обговорення значимості різноманітних аспектів імплементації імерсивних технологій та штучного інтелекту. Враховуючи прискорене їх використання в усіх сферах життя та діяльності людини. Імерсивні технології потребують подальшого дослідження, більш глибокого та об’єктивного оцінювання їх впливу на людину.
Сергій ГРИЦАЙ підбив підсумки роботи весняної сесії обласної «STEM-школи – 2025» та надав рекомендації щодо імплементації імерсивних технологій та штучного інтелекту в STEM-освіті у закладах освіти області.
Запрошуємо до співпраці!
![]() |
![]() |
![]() |