Відбулись всеукраїнський круглий стіл та панельна дискусія «Математична освіта + НУШ***. Задача з трьома зірочками»

 

15 травня 2024 року відбувся значущий захід у сфері освіти України – круглий стіл  «Математична освіта + НУШ***.Задача з трьома зірочками», організований у рамках інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» та освітньої ініціативи для обміну думками в освітянському середовищі “НУШ:ПОЛІLOG”.

Цей захід був присвячений обговоренню актуальних проблем викладання математики в рамках Нової української школи (НУШ), яка є частиною ширшої реформи освіти в Україні. Круглий стіл зібрав разом викладачів, учителів, авторів підручників та науковців, щоб обмінятися досвідом та ідеями щодо покращення якості навчання математики.

З вітальним словом до учасників та спікерів виступили представники закладів-співорганізаторів: Юрій Завалевський, заступник директора ДУ “Інститут модернізації змісту освіти”, науковий керівник інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти»,  Аліна Воєвода, декан факультету математики, фізики й комп’ютерних наук Вінницького державного педагогічного університету та Альона Дідик, директор комунальної установи “Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради”.

Спікери круглого столу у своїх виступах окреслили різні грані проблеми впровадження реформи НУШ у практиці викладання.

Автор підручників з математики Олександр Істер поділився зі слухачами інформацією про те, яким чином змінився підручник математики, які переваги (а їх чимало) має нинішній підручник. Серед викликів у створенні підручників Олександр Семенович зазначив санітарні норми, які обмежують політ фантазії автора, та нестачу годин для вивчення предметів. У своєму виступі науковець закликав директорів закладів освіти за можливості надавати математиці максимально можливу кількість годин. Хоча до підручників авторами розроблені календарні планування, які допоможуть будь-якому вчителю не залежно від кількості годин, відведених на математику.

Петро Пасіхов, відмінник освіти, викладач-методист із понад 30-річним стажем у своїй доповіді «Розвʼязуючи задачу розвʼязуємо задачі» зосередив увагу на тому, що навчати розв’язувати задачі – завдання не лише математики й потрібне не лише на математиці. За словами Петра Яковича, “навіть у звичайному житті ми щодня вирішуємо задачі, і розуміння того, що в тебе питають, вже є ключем до їх вирішення”. У доповіді Петро Якович звернув увагу на освітні втрати та загальне зниження рівня математичної освіти, запропонував можливі напрямки для подальшої роботи. Виступ Петра Пасіхова отримав великий відгук у слухачів, що дивилися трансляцію круглого столу на каналі YouTube.

Підготовці вчителя математики для Нової української школи присвятив свій виступ Олексій Панасенко, кандидат фізико-математичних наук, заступник декана з навчальної роботи факультету математики, фізики і комп’ютерних наук Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. На конкретних цифрах та графіках учасники могли побачити динаміку зміни рівня підготовленості із математики абітурієнтів, майбутніх вчителів математики. Олексій Борисович ознайомив учасників із навчальними програмами та розповів про ідею та зусилля колективу факультету та кафедри при складанні освітньої траєкторії студента. “Хороший вчитель має бути гарним спеціалістом у своїй науці” – така ідея є наскрізною у курсах, де поряд з суто математичними дисциплінами викладаються спеціальні курси, що допоможуть педагогу бути креативним, сучасним, новим вчителем.

Голосом вчителів-практиків на заході став Ігор Калашніков, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри алгебри і методики навчання математики ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради. Ігор Вячеславович представив результати опитування вчителів Вінниці щодо викладання у НУШ та проблем із якими вони стикаються. Серед основних проблем – важкість переходу від початкової школи до середньої, невідповідність рівня знань дітей. Щоправда, Ігор Калашніков зазначив, що ця проблема не є суто проблемою Нової української школи. Також слухачі мали можливість порівняти випускні завдання з математики українських школярів та їх однолітків зі Швейцарії.

Про те, як видавництва працюють із підручниками та як змінюються підручники доповідала Юлія Мандренко, методистка видавництва “Ранок”, куратор напрямку інтегрованих курсів.

Продовженням круглого с толу стала однойменна панельна дискусія, у якій усі охочі могли поставити питання спікерам, висловити власну думку чи озвучити проблему. Основні теми, які були підняті, включали методики викладання, інтеграцію цифрових технологій у навчальний процес, а також розробку нових підручників, які відповідають сучасним освітнім стандартам. Учасники обговорили важливість практичного застосування математики та її роль у формуванні критичного мислення учнів.

Важливість круглих столів і дискусій не можна недооцінювати, адже вони сприяють розвитку освітньої галузі та формуванню нового покоління мислителів та інноваторів. ІМЗО, як організатор заходу, відіграє ключову роль у модернізації освітнього контенту в Україні. Інститут активно працює над впровадженням нових підходів та технологій у навчальний процес, що є важливим для адаптації освіти до потреб сучасного суспільства.

Формат круглого столу та панельної дискусії виявився ефективним і стане початком серії круглих столів, присвячених різним дисциплінам. У червні заплановано проведення заходу з питань викладання української літератури. Такі заходи є платформою для обміну кращими практиками та стратегіями, які можуть і повинні бути використані для подальшого розвитку освіти в Україні. Подібні ініціативи є надзвичайно важливими для забезпечення якісної освіти та підготовки молоді до викликів майбутнього.

Запис трансляції круглого столу можна подивитись на Youtube-каналі “НУШ:ПОЛІLOG”: https://www.youtube.com/@nus.polilog

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×