В МОН проведено нараду щодо підсумків громадського обговорення проєкту наказу Міністерства освіти і науки України “Деякі питання здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти”

22 лютого 2022 року в Міністерстві освіти і науки України відбулася нарада щодо підсумків громадського обговорення проєкту наказу Міністерства освіти і науки України «Деякі питання здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти».

В обговоренні взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Національної академії педагогічних наук України, проректори з науково-методичної роботи закладів післядипломної педагогічної освіти, члени науково-методичної комісії з інноваційної діяльності сектору дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти та виховання Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, директори експериментальних авторських шкіл України.

Зі вступним словом до присутніх звернувся в. о. генерального директора директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН Володимир Божинський. Він зазначив, що нормативна база з питань інноваційної діяльності потребує осучаснення. За його словами, йдеться не про оновлення Положення, а переосмислення досвіду, який протягом 30 років набувається в системі інноваційної діяльності закладів освіти.

Перший заступник директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Юрій Завалевський наголосив, що розвиток суспільства, реформування сучасних освітніх процесів в Україні, які спрямовані на реалізацію інноваційної політики, вимагають від сучасного педагога особистісного розвитку, підвищення рівня компетентності. «У системі освіти все активніше застосовуються такі поняття як «інноваційний процес», «інноваційна діяльність», «інноваційний потенціал». Це свідчить про розвиток педагогічної інноватики в закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійної (професійно-технічної) освіти», – зауважив він. Юрій Іванович також підкреслив, що основним методом реалізації інноваційної освітньої діяльності в закладах освіти є педагогічний експеримент або інноваційний освітній проєкт, що здійснюються на всеукраїнському та регіональному рівнях.

Начальник відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Світлана Кириленко розповіла про експериментальну діяльність, яка здійснюється на базі закладів освіти. За її словами, інноваційні освітні проєкти реалізуються на всеукраїнському та регіональному рівнях на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 11 липня 2017 року № 994 «Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2017 року за №117/31039, який було скасовано наказом Міністерства юстиції України від 04.06.2021 № 2021/5 «Про скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правового акта».

«В освітній галузі відбуваються ґрунтовні зміни, які окреслені завданнями реформування освітньої галузі у всіх її структурах і ланках. Це призвело до проведення системних досліджень, експериментальної та проєктної діяльності у закладах освіти України, їх науково-методичного супроводу, комплексних моніторингів на різних етапах апробації, адаптації, впровадження, застосування інноваційних освітніх продуктів, зокрема інноваційних технологій навчання та виховання, створення та забезпечення цифрового, безпечного, здорового освітнього середовища, дистанційного та змішаного навчання, здобуття якісної освіти у різних умовах проживання здобувачів освіти (міські, сільські, гірські регіони тощо), що відповідають сучасним викликам розвитку громадянського суспільства в Україні. Враховуючи зазначене, існує необхідність затвердження нового змісту Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти», – підсумувала Світлана Володимирівна.

Ольга Кіян, завідувач сектору експериментальної педагогіки відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», озвучила пропозиції, які надійшли в процесі громадського обговорення. Учасники наради відмітили ґрунтовність та доречність пропозицій Національної академії педагогічних наук України, та запропонували врахувати їх у новій редакції Положення.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×