Директори Дніпропетровської області під час науково-практичного семінару ознайомилися з кращими практиками та інноваціями організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти
24-25 червня 2021 року відбувся дводенний науково-практичний семінар «Вивчення найкращих практик організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти» для директорів Дніпропетровської області.
Протягом першого дня заходу учасники семінару переймали досвід найкращих практик та корисних ініціатив Спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської мови № 85 міста Києва, Міжнародної школи «Меридіан» та навчального закладу «Щасливський навчально-виховний комплекс «ліцей – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Пристоличної сільської ради.
Другий день семінару відбувався в ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», де модератором заходу була Галина Коломоєць, начальник відділу науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти. Учасники зібрання могли ознайомитися з кращими практиками та інноваціями, які представляли працівники Інституту.
З вітальним словом до присутніх звернулася заступник директора Олена Дубовик, яка акцентувала увагу на основних реформах системи освіти та впровадженні НУШ в середній школі.
Першим в програмі семінару був виступ кандидата філософських наук, завідувача сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Світлани Бойко на тему «Організація та реалізація інноваційних освітніх проєктів у закладах загальної середньої освіти України». Зокрема увага була зосереджена на законодавчій та нормативній базі, на основі якої реалізуються експерименти та інноваційно-освітня діяльність; ознайомила всіх присутніх з інноваційною та дослідно-експериментальною діяльністю, яка відбувається на всеукраїнському рівні у закладах освіти (дошкільної, загальної, середньої, професійної). Розкрила особливості і різницю між поняттями «Експеримент» та «Інноваційний освітній проєкт», за яких умов вони вживаються. Акцентувала увагу на проєктах «Модель здорової школи», «Росток», «Світ чекає крилатих», «Розвивальне навчання», «Школа тьюторської майстерності» тощо.
З наступним питанням «Використання альтернативної і додаткової комунікації в інклюзивному середовищі» виступила Ганна Усатенко, психологиня та керівниця проєкту «ДивоГра». Доповідач поділилася досвідом з освітніми та розвивальними продуктами для розвитку й навчання дітей з особливими освітніми потребами – такими як аутизм, порушення мовлення, затримка розвитку тощо.
Про можливості та ресурси STEM-освіти доповіла кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу STEM-освіти Наталія Гончарова. Зокрема, звернула увагу на нормативно-правове забезпечення запровадження STEM-освіти в закладах освіти та розкрила провідні ідеї Концепції природничо-математичної STEM-освіти.
Старший науковий співробітник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи кандидат педагогічних наук Леся Барановська розкрила тему «Ресурси особистості як основа здоров’язбережувальної поведінки освітян», а саме про сутність психологічних ресурсів та необхідність знань про ресурси, оскільки на сьогодні дане питання є актуальним у зв’язку з глобальною пандемією COVID-19 та карантинними обмеженнями. Спікер акцентувала увагу на тому, що психологічні ресурси працівників освітнього процесу мають важливе функціональне значення для досягнення цілей, профілактики стресів, особистісного самовдосконалення, підтримки психологічного благополуччя та досягнення майстерності у професійній діяльності. Учасники отримали техніки та поради для активізації своїх психологічних ресурсів у повсякденному житті.
Завідувач сектору відділу проектної діяльності, кандидат педагогічних наук Наталія Клясен звернула увагу учасників на проєктній діяльності у ЗЗСО та інноваційному проєкті «Росток».
І на завершення науково-практичного семінару виступила Галина Коломоєць, начальник відділу науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти, яка розповіла про інноваційні освітні проєкти та тренди, такі як «Я дослідник», «Електронний журнал «Атомс», «ДжуніорЗ – фізична культура майбутнього», «Я дослідник 2.0 (початкова освіта», «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу» тощо та запропонувала педагогам практичні інструменти для впровадження інновацій в ЗЗСО.
Учасники заходу висловили слова вдячності організаторам та педагогам, які ділилися власним досвідом роботи.