У Сумах провели науково-практичну конференцію «STEM-простір – освітній бренд Ліцею»
У рамках реалізації інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів» на базі Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова» 22 травня 2024 року проведено науково-практичну конференцію «STEM-простір – освітній бренд Ліцею».
Учасниками конференції були керівники та педагоги закладів освіти, що беруть участь у інноваційному освітньому проєкті за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів». Учасники представили: комунальний заклад Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Комунальний заклад Сумської обласної ради «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова»; Комунальний заклад Сумської обласної ради – Сумський обласний центр позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю; Комунальна установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 Сумської міської ради; Недригайлівський ліцей Недригайлівської селищної ради; Роменська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 Роменської міської ради Сумської області.
З вітальним словом до учасників заходу звернулась Вікторія Гробова, директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, доктор юридичних наук, професор. Вона зазначила, що STEM‑освіта є одним із актуальних напрямів інноваційного розвитку сучасної Нової української школи. «Стратегію розвитку України в умовах глобалізації спрямовано на досягнення європейських стандартів життя та забезпечення конкурентоспроможності нашої держави шляхом ефективної взаємодії науки та освіти, залучення інновацій в сучасний освітній простір», – наголосила вона.
Координатор заходу Сергій Грицай, проректор з наукової роботи, координатор STEM-освіти в Комунальному закладі Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, розкрив особливості реалізації етапів проєкту, наголосивши на тому, що І та ІІ етапи реалізації інноваційного освітнього проєкту проведені достатньо ґрунтовно. Відповідно до плану роботи та програм реалізації етапів проєкту було виконано поставлені завдання.
Інеса Пєсоцька, директор Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова», представила модель STEM-центру «Ерудит» та ознайомила присутніх із пріоритетними напрямами розвитку та формами діяльності STEM-центру, а також продемонструвала можливості Цифрової лабораторії «Einstein».
Наталія Юхно, заступник директора з навчальної роботи, провела ознайомчу екскурсію закладом освіти, презентувала локації STEM-центру ліцею, звернувши увагу на те, що у Центрі комп’ютеризації та робототехніки учителями інформатики ліцею викладаються робототехніка, комп’ютерне та 3D моделювання, Інтернет речей. Також Наталія Юхно, заступник директора з навчальної роботи та Людмила Парфенюк, заступник директора з виховної роботи презентували Спеціалізовану багатофункціональну науково-дослідну лабораторію (НДЛ, Лінгвістичний центр, STEАM-простір).
Учителі ліцею Ксенія Матузна, Віталій Донченко та Катерина Юшко ознайомили присутніх з особливостями роботи STEАM-лабораторії «InfoLab».
Світлана Кода, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM-освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, акцентувала увагу на науково-методичній складовій організації роботи STEM-центрів закладів освіти.
Обговорення подальшої реалізації інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів» відбулося за активної участі всіх учасників заходу.
Сергій Грицай підбив підсумки роботи науково-практичного заходу, наголосивши на тому, що «активний розвиток STEM-освіти в області став можливим завдяки результативній співпраці з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» та благодійним фондом «Фонд освітніх ініціатив». Створення та ефективне функціонування STEM-центрів – необхідна складова реформування освітньої галузі та реалізації Концепції «Нова українська школа».
Учасники заходу визначили подальші перспективи реалізації інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів».