Проведено Всеукраїнський науково-практичний семінар «Тьюторські методики супроводу проєктної діяльності учнів старших класів»

 

9 лютого 2023 року на базі приватної школи «Афіни» м. Києва відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Тьюторські методики супроводу проєктної діяльності учнів старших класів», який об’єднав учителів, психологів, директорів закладів загальної середньої освіти, науковців та усіх зацікавлених осіб у вивченні сучасних інноваційних практик супроводу проєктної діяльності учнів старших класів, що застосовуються на основі тьюторингу.

Організаторами заходу є: Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», приватна школа «Афіни» м. Києва, загальноосвітній навчальний заклад II-III ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва, приватний навчально-виховний комплекс «Садок-школа-ліцей «ЕКОЛЕНД» (м. Львів), приватний заклад «Український аграрний ліцей» (Черкаська обл., м. Умань).

Семінар відбувся в рамках проведення ІІ (концептуально-діагностичного) етапу експерименту всеукраїнського рівня за темою «Тьюторський супровід розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів» (наказ МОН України від 20.09.2021 № 1000), роботу якого координує відділ інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи.

У заході взяли участь освітяни і науковці з Києва, Харкова, Харківської області, Львова, Тернополя, Кривого Рога, Умані та інших міст України.

Від Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» взяли участь Світлана Кириленко, кандидат педагогічних наук, начальник відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи, та Світлана Бойко, кандидат філософських наук, старший дослідник, завідувач сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи, координатор експерименту.

Модератором заходу була Тетяна Швець, кандидат педагогічних наук, заступник директора Приватної школи «Афіни» м. Києва, керівник Центру дистанційного навчання, директор програм в International Academy of Tutoring,  тьютор ІІ ступеню, тренер, супервізор тьюторів.

Учасники семінару переймали досвід використання освітніх практик та  ініціатив приватної школи «Афіни» м. Києва, загальноосвітнього навчального закладу II-III ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва та приватного навчально-виховного комплексу «Садок-школа-ліцей «ЕКОЛЕНД» м. Львів.

У виступі заступника директора Приватної школи «Афіни» м. Києва Тетяни Швець висвітлено тьюторські технології супроводу проєктної діяльності. Увагу було зосереджено на:

  • діагностиці інтересів, здібностей, особистісних характеристик учнів (анкети, співбесіди, тестування);
  • постановці мети (SMART, GOAL, GROW);
  • плануванні реалізації проєктів (Agile – побудова робочих процесів та Scrum – шаблон процесу);
  • рефлексії етапів проєкту та загальній рефлексії.

Всеволод Трояновський, психолог загальноосвітнього навчального закладу II-III ступенів «Фінансовий ліцей» Подільського району м. Києва, поділився з учасниками семінару технологіями тьюторингу, що застосовуються як сучасний підхід до розвитку особистості. Спікер акцентував увагу на тому, що технології тьюторингу мають важливе функціональне значення для досягнення цілей здобувачів освіти, профілактики стресів, особистісного самовдосконалення, підтримки психологічного благополуччя та досягнення майстерності у професійній діяльності.

Світлана Новодран, психологиня приватного навчально-виховного комплексу «Садок-школа-ліцей «ЕКОЛЕНД» (м. Львів), розкрила роль тьютора у проєктній діяльності учнів старших класів та запропонувала педагогам практичні інструменти для впровадження інновацій в закладах загальної середньої освіти.

Бойко Світлана висвітлила тему застосування інноваційних практик тьюторського супроводу здобувачів освіти в умовах воєнного стану в Україні. Вона звернула увагу на проблеми та виклики освіти в цих умовах, а саме: зруйновані заклади освіти; відсутні бомбосховища; нестача фахівців; загроза енергетичної кризи тощо. «Головне питання, яке турбує сьогодні вчителів, батьків, директорів закладів освіти –  як забезпечити якісну освіту в умовах війни, якими методами і технологіями? Впровадження тьюторингу в закладах загальної середньої  освіти здатне вплинути на якість освіти в українських реаліях, про що свідчать результати інноваційної освітньої діяльності всеукраїнського рівня», – зазначила спікерка.

Після основних доповідей відбулася дискусійна панель, на якій обговорювалися:

  • особливості впровадження тьюторських методик супроводу проєктної діяльності учнів старших класів в закладах загальної середньої освіти;
  • здійснення проєктної діяльності в умовах воєнного стану в Україні;
  • впровадження апробованих методик тьюторингу в умовах війни.

З апробованими методиками тьюторингу в умовах війни виступили спеціалісти приватної школи «Афіни» м. Києва, зокрема: Віолетта Зіновєва, практичний психолог, розкрила тьюторські методики супроводу соціального проєкту; Євгенія Грекова, вчитель англійської мови, поділилася досвідом роботи з реалізації медійного проєкту шляхом застосування тьюторських методик; Катерина Чумак, вчитель біології, розкрила тьюторські методики як важливий чинник у реалізації старшокласниками наукового проєкту; Ольга Бакал висвітлила діяльність тьютора щодо обговорення з тьюторантом індивідуального плану роботи з написання наукової роботи МАН, підготовки до олімпіади з біології та ЗНО.

До обговорення приєдналися і освітяни, які в попередні роки брали участь у проведенні експерименту всеукраїнського рівня за темою «Тьюторська технологія як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті» (2015–2020 роки).

Підсумком проведення Всеукраїнського семінару стало прийняття рекомендацій щодо застосування тьюторських методик супроводу старшокласників у реалізації соціального, медійного та наукового проєктів, які здійснюються в закладах загальної середньої освіти. Всім учасникам заходу були підготовлені сертифікати про участь відповідно до Програми проведення семінару.

Додаткова інформація:

Програма Всеукраїнського науково-практичного семінару.

Нормативна база проведення експерименту всеукраїнського рівня:

наказ Міністерства освіти і науки України від 20.09.2021 № 1000 «Про проведення експерименту за темою «Тьюторський супровід розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів» на вересень 2021 – червень 2026 роки»;

наказ Міністерства освіти і науки України від 08.08.2022 № 708 «Про завершення І (організаційно-підготовчого) етапу експерименту за темою «Тьюторський супровід розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів» за вересень 2021 – червень 2022 роки».

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×