Проєкти навчальних програм з підготовки педагогів до Пілоту «Нова українська школа»

 

Реформа Нової української школи – це одна з ключових реформ Міністерства освіти і науки України.

На сайті МОН оприлюднено перші три частини звіту за результатами комплексного дослідження ефективності впровадження реформи «Нова українська школа». Документи, а також ключову інформацію про дослідження розміщено на відповідній сторінці сайту МОН за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/nush-doslidzhennya-stan-sformovanosti-chitackoyi-ta-matematichnoyi-kompetentnostej-vipusknikiv-pochatkovoyi-shkoli-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti

Перший етап моніторингу було проведено у 2019 році. До нього були залучені учні 3-х класів, які пішли до школи у 2017 році, зокрема учні пілотних класів. Наступний етап, передбачений моніторингом, буде проведено за сприятливої епідемічної ситуації. У ньому візьмуть участь учні, які пішли до школи після 2018 року та навчаються за новим Державним стандартом початкової освіти.

Такий підхід дозволить отримати результати щодо володіння наскрізними уміннями учнями початкової школи, які навчалися до та після запровадження реформи «Нова українська школа».

З-поміж завдань дослідження було:

  • дослідити рівень сформованості наскрізних умінь в учнів 3-х класів закладів загальної середньої освіти;
  • оцінити ступінь реалізації цілей реформи «Нова українська школа» у початкових класах закладів загальної середньої освіти;
  • проаналізувати або встановити залежність між сформованістю наскрізних умінь учнів та методами роботи педагогів, стилем педагогічної взаємодії, організацією освітнього середовища;
  • дослідити ставлення учасників освітнього процесу (керівників закладів загальної середньої освіти, педагогів та батьків і учнів) до реформи «Нова українська школа».

У дослідженні взяли участь 150 шкіл, які були розділені на ІІІ страти за типом закладу: загальноосвітні, спеціалізовані (з поглибленим вивченням окремих навчальних предметів; на момент проведення дослідження статути закладів загальної середньої освіти ще не було змінено відповідно до нового Закону «Про освіту») та пілотні (учасники всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти»).

Результати дослідження викладено у семи тематичних розділах та одному узагальнюючому. Ключову інформацію про дослідження, а також його оприлюднені частини розміщено на спеціальній сторінці сайту МОН. Також на ній з’являтимуться у доступі ті частини дослідження, які будуть оприлюднюватись найближчим часом.

Нагадаємо, МОН України розробило рекомендації щодо створення модельних навчальних програм для 5-9 класів, що розміщені за посиланням: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/03/25/metod.pdf

На сайті МОН можна ознайомитися з результатами дослідження.

Також Міністр Сергій Шкарлет повідомив, що здійснюється підготовка до запуску Нової української школи у базовій школі в 2022 році.

Серед основних завдань в цьому аспекті він зазначив:

  • оновлення змісту базової освіти і методик навчання для формування ключових компетентностей для життя;
  • діджиталізація;
  • створення ефективної мережі шкіл;
  • підтримка вчителів, що передбачає реформу оплати праці, створення центрів професійного розвитку, підвищення кваліфікації та сертифікація вчителів; проведення супервізії та запровадження педагогічної інтернатури;
  • створення в закладах загальної середньої освіти безпечного освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації; облаштування всіх шкіл теплими вбиральнями;
  • розбудова сучасного, інклюзивного та розвивального середовища, що передбачає новий освітній простір відповідно до принципів мотивувального та креативного дизайну, технологічності та інклюзивності; підвищення кваліфікації педагогічних працівників психологічної служби; організація позаурочної діяльності учнів відповідно до їхніх потреб та інтересів;
  • забезпечення інклюзивності навчання, що включає налагодження ефективної роботи інклюзивно-ресурсних центрів із надання послуг дітям з особливими освітніми потребами, їх психолого-педагогічної оцінки та супроводу;
  • створення системи професійної орієнтації учнів, що включає проведення моніторингових досліджень; підвищення кваліфікації вчителів, що ведуть профорієнтацію;
  • забезпечення доступності здобуття позашкільної освіти.

На основі поставлених завдань, авторські колективи у співпраці з відділом проектної діяльності Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» представляють до ознайомлення моделі (проєкти) навчальних програм з підготовки педагогів до Пілоту НУШ за категоріями: керівники, вчителі, методисти та тренери.

Ознайомитися з програмами можна за посиланнями:

Керівники закладів ЗСО: https://bit.ly/3me6nBM

Вчителі та тренери: https://bit.ly/3iU7FzG

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×