Проведено Всеукраїнський інтерактивний вебінар «Медіаграмотність суспільства на варті національної безпеки»

 

15 червня 2023 року відбувся Всеукраїнський інтерактивний вебінар «Медіаграмотність суспільства на варті національної безпеки» в рамках реалізації ІІ (концептуально-діагностичного) етапу інноваційного освітнього проєкту «Нова українська школа, університет, громада, влада – координація взаємодії на інтелектуальній платформі TeachHub» (наказ МОН України від 29.09.2021 № 1041).

Захід організовано за сприяння відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» й ініціативи Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Для участі у вебінарі зареєструвалося понад 80 осіб, які попередньо заповнили гугл-форму і пройшли анкетування за темою «Моя навігація в інфомедійному просторі», що спрямоване на дослідження рівня розвиненості інфомедійної грамотності населення.

У рамках проведення вебінару обговорювалися такі аспекти: особливості національної безпеки в інформаційному просторі, інфомедійна грамотність українського суспільства, напрями розвитку медіаграмотності в освітньому просторі.

Спікерами на вебінарі виступили викладачі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Так, Лариса Полякова, кандидат історичних наук, розкрила питання маніпуляції історичними фактами з боку країни-агресорки, які використовуються рф з метою нівеляції ролі державотворчих процесів в Україні, маніпуляції свідомістю громадян, знищення української національної ідентичності. Учасники вебінару дізналися важливу інформацію про походження Русі та співвіднесли її з хронологією походження Московії, яку намагаються переписувати російські псевдо-історики.

Кандидат фізико-математичних наук, старший викладач Анастасія Яковенко продемонструвала учасникам вебінару, як слід аналізувати статтю з мережі Інтернет стосовно числових відомостей про кількість українських біженців. Учасники разом зі спікером порівняли представлену в мас-медіа інформацію з даними державної статистичної служби України, міжнародної організації USAID та порталу оперативних даних (ODP) від ООН. У результаті аналізу було виявлено маніпуляції зі статистичними даними, за допомогою яких рф намагається переконати світ у своїй гуманності. Також доповідачкою було висвітлено проблему неякісного оформлення графічного представлення данних про міграцію чоловічого населення за кордон, яка призвела до маніпулятивних та провокативних статей в медійному просторі України.

Зосередитись на проблемі візуальної грамотності, що є важливою складовою системи медіаосвіти, запропонувала учасникам вебінару Надія Акулова, кандидат філологічних наук, доцент. Через призму поняття «графічна дезінформація» нею було висвітлено візуальні практики українського повсякдення, які реалізуються в умовах інформаційної війни, що триває. Зокрема, учасники заходу здобули загальне уявлення про географічні карти як інструмент політичних маніпуляцій; на прикладі аналізу перших шпальт найбільш впливових світових друкованих ЗМІ дізналися про особливості використання методу обробки візуальної інформації; з’ясували можливі шляхи бізнес-маніпуляцій через вплив на споживачів «обличчя» бренду, тобто візуального аспекту його ідентифікації. Окрім цього, гості заходу переконалися у важливості розуміння контексту візуального контенту та отримали нагоду практично застосувати інструментарій візуального мислення на прикладі кількох кейсів.

Доктор соціологічних наук, професор Наталя Глебова поділилася результатами соціологічного дослідження рівня розвиненості інфомедійної грамотності населення «Моя навігація в інфомедійному просторі», яке вперше проводилося в грудні 2020 року – січні 2021 року на замовлення «Хабу інфомедійної грамотності громадян», і вдруге – в червні 2023 року упродовж двох тижнів перед вебінаром. Отримані результати засвідчили суттєве зростання інтересу до інформації в молодіжному сегменті користувачів, активність користувачів у протидії розповсюдження недостовірної інформації, а також значну довіру офіційним джерелам, інформаційним платформам та незалежним аналітичним програмам, виконавці яких відповідально ставляться до своєї місії в умовах війни. Отримані дані дають змогу зробити висновки і внести корективи для більш ефективного і надійного використання інформаційних платформ та вироблення стратегії підвищення рівня інформаційної і медійної освіченості населення в умовах війни та поствоєнного відновлення. Так, особливої уваги потребує підготовка науково-освітніх і культурно-інформаційних платформ до якісного й ефективного супроводу вирішення складних соціально-культурних проблем після повної деокупації.

Результатом проведення вебінару є усвідомлення учасників, наскільки важливою є медіаграмотність суспільства і як вона впливає на національну безпеку України. Завдяки активній діяльності інтелектуальної платформи TeachHub, як елементу системного профілю Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, відбувається поширення й обмін думками на різні актуальні теми у сфері освіти й науки, забезпечується відкритий діалог між суб’єктами інноваційного освітнього проєкту й громадськістю, яка зацікавлена у підвищенні свого інтелектуального розвитку.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×