STEM-освіта: науково-теоретичні аспекти, досвід впровадження, перспективи розвитку

Днями відділом STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з науково-дослідною лабораторією освітніх інновацій  Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти в онлайн-форматі проведено всеукраїнську науково-практичну конференцію «STEM-освіта: науково-теоретичні аспекти, досвід впровадження, перспективи розвитку».

В онлайн-зібранні взяли участь понад 200 осіб із різних міст України – Київ, Запоріжжя, Харків, Чернівці, Херсон, Івано-Франківськ, Одеса, Мелітополь, Кривий Ріг, Луганськ, Черкаси, Львів.

Під час відкриття конференції, Петро Олешко, директор Волинського ІППО, кандидат історичних наук, доцент, наголосив на актуальності піднятої тематики, готовності освітян України впроваджувати та реалізовувати ідеї STEM-освіти, на особливій місії інститутів післядипломної освіти: «Для того щоб впроваджувати STEM-освіту на практиці, необхідно мати підготовлені кадри освітян, які є фахівцями у цій сфері. Домінантною стає підготовка вчителя, діяльність якого не обмежується викладанням власного предмета; фахівця, здатного до здійснення міждисциплінарних зв’язків, який усвідомлює значущість професійних знань в контексті соціокультурного простору. Важливим є його вміння організувати освітній процес як педагогічну взаємодію, спрямовану на розвиток особистості дитини, її підготовку до розв’язання завдань життєтворчості».

З вітальним словом до учасників заходу звернулися Василь Грановський, кандидат педагогічних наук, голова Волинської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України та Олена Табінська, директор ТОВ «СТЕМ–КЛАС».

Основною ідеєю доповіді Олени Патрикеєвої, начальника відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» було визначення поняття STEM-освіти, пошук ефективних методичних підходів і технологічних рішень впровадження STEM-навчання, формування STEM-середовища як важливого кроку до розвитку інноваційної освіти.

Галина Ягенська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів Волинського ІППО, Народний вчитель України поділилася з присутніми перспективами роботи STEM-лабораторії Інституту.

Досвід роботи з впровадження STEM-технологій в освітній процес презентували три заклади освіти: позашкільний заклад освіти «Центр науково-технічної творчості молоді «Політ» м. Запоріжжя – Наталія Лєвіна, директор закладу;  Луцька гімназія № 21 імені Михайла Кравчука – Оксана Мартинюк, заступник директора з навчально-виховної роботи; Нововолинський науковий ліцей-інтернат Волинської обласної ради – Лілія Шустік, вчитель фізики та астрономії, учитель-методист.

Наприкінці виступів, за результатами своєї роботи учасники конференції прийняли резолюцію.

Продовжили роботу конференції 10 майстер-класів. Досвідом роботи ділилися науковці Волинського ІППО, м. Києва,  вчителі-практики Волині та Запоріжжя:

Альона Черьомухіна, керівник проєкту «Модель ООН» у м. Запоріжжя, керівник гуртка «Європейський  клуб» ПНЗ «ЦНТТМ «Політ», заступник директора з навчально-виховної роботи Запорізької гімназії № 107 – «Модель ООН» як інструмент розвитку STEM/ STREAM-навичок»;

Наталія Григор’єва, завідувач відділу природничих дисциплін Волинського ІППО – «Рефлексія в STEM-освіті: реальні кроки до успіху!»;

Ігор Пахолюк, учитель хімії ОНЗ «НВК «ЗОШ І–ІІІ ст. – гімназія» смт Голоби» – «STEM-проєкт: від ідеї до практики;

Наталія Шилова, вчитель початкових класів Луцької гімназії № 21 імені Михайла Кравчука – «Сучасні форми візуалізації навчального матеріалу як засіб реалізації STEM-проєктів у НУШ»;

Олександр Остапйовський, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології Волинського ІППО – «Профорієнтація у часі змін»;

Неля Кінах, кандидат економічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології Волинського ІППО – «Техніки креативності для реалізації STEM-орієнтованої освіти»;

Черненко Роман – «Впровадження STEM-освіти через участь у міжнародних та всеукраїнських змаганнях з робототехніки (WorldSkills Junior, FirstTechChallenge)»;

Наталія Прокопів, вчитель образотворчого мистецтва ліцею № 1 м. Ковеля, вчитель-методист, керівник обласної авторської лабораторії – «Писанкарство – традиції, що об’єднують. Майстер-клас. Великодній дарунок»;

Наталія Свитка, методист відділу новацій та передових педагогічних технологій Волинського ІППО – «Інтерактивні презентації в роботі вчителя»;

Олександр Великий (R&D-центр Mirroschool) – «Практична реалізація. STEAM-навчання».

Матеріали конференції опубліковано у збірнику «STEM-освіта: науково-теоретичні аспекти, досвід впровадження,  перспективи розвитку», що розміщений у вільному доступі на сайті Волинського ІППО за покликанням: https://cutt.ly/avszuky

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×