Впровадження інформаційних технологій («Єдина школа») в управлінську та освітню діяльність закладів освіти: досвід, виклики, перспективи

 

Нещодавно в онлайн-режимі в рамках реалізації експерименту всеукраїнського рівня «Впровадження сучасних інформаційних технологій («Єдина школа») в освітню управлінську діяльність» за ініціативи ТОВ «ТАТЛ ТЕХНОЛДЖІ» та сприяння МОН України, Міністерства цифрової трансформації України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації та Освітньої агенції міста Києва відбувся науково-практичний семінар «Впровадження інформаційних технологій («Єдина школа») в управлінську та освітню діяльність закладів освіти: досвід, виклики, перспективи».

Учасниками семінару стали 1077 освітян, науковців та фахівців із інформаційно-комунікаційних технологій з усіх областей України та міста Києва.

У відкритті семінару взяли участь шановані гості: Олексій Кошевець, керівник проєкту «Єдина школа», фінансовий директор ТОВ «ТАТЛ ТЕХНОЛДЖІ», який ознайомив учасників заходу з метою семінару, діяльністю ТОВ «ТАТЛ ТЕХНОЛДЖІ» в освітньому просторі України та функціональними можливостями системи «Єдина школа»; Ігор Гарбарук, заступник Міністра освіти і науки України, який звернув увагу на декілька ключових моментів  діджиталізації в освіті України, впровадження новітніх і цифрових технологій, реалізацію деяких проєктів та курсів, підготовку інтерактивного порадника «Школа в умовах пандемії» для керівників і педагогів закладів освіти й профтехів.

Дмитро Завгородній, радник заступника Міністра цифрової трансформації України та куратор напряму цифровізації освіти у вступному слові наголосив на моделі впровадження цифрових рішень в освіті (надання здобувачам освіти доступу до якісного контенту; зменшення навантаження на вчителів завдяки ведення електронного документообігу; налаштування збору даних для прийняття управлінських рішень; підготовка державної бази даних для систематизації роботи освітніх інформаційних систем; продовження та модифікацію проєкту «Всеукраїнська школа онлайн»).

Олена Фіданян, директор Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у своєму виступі зробила акцент на деяких проблемах цифровізації освіти, а саме: підключенні закладів освіти в усіх куточках України до інтернету, потребі у зміні ряду нормативних документів, стандартизації оснащення комп’ютерної техніки, наголосила на тому, що цифровий продукт «Єдиної школи» нині найбільш затребуваний на освітньому ринку столиці.

Світлана Бойко, завідувач сектору відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», кандидат філософських наук звернула увагу на експерименти всеукраїнського рівня, пов’язані з цифровізацією освітнього процесу, якими опікується Інститут.

Науково-практичний семінар проходив за трьома тематичними напрямами: ефективність використання цифрових інструментів в управлінні закладом освіти (на прикладі системи «Єдина школа»); досвід практичного впровадження «Єдиної Школи» в педагогічну діяльність закладу освіти; розвиток «Єдиної школи» з урахуванням потреб закладів освіти та реформування освітньої галузі.

Серед безлічі актуальних питань впровадження інформаційних технологій («Єдина школа») в управлінську та освітню діяльність закладів освіти України на цих секціях розглядалися особливості ведення освітньої діяльності Нової української школи з використанням цифрових інструментів, можливість переходу на безпаперове ведення шкільних журналів; підтримка організації дистанційного навчання та тестування в умовах карантинних обмежень; нові форми партнерської взаємодії педагогів, батьків та учнів; забезпечення інформаційної безпеки при використанні інформаційних технологій, розвиток «Єдиної школи» з урахуванням потреб закладу освіти у психологічному супроводі учасників освітнього процесу, особливості організації дистанційного навчання на прикладі досвіду закордонних закладів освіти, зокрема у Франції, проблемні питання електронних щоденників та їх вирішення шляхом удосконалення взаємодії батьків, учнів й вчителів.

Після виголошення всіх доповідей учасників семінару було проведено Конкурс на обрання найкращої доповіді. На основі незалежного відкритого інтернет-голосування було визначено, що це доповідь Лілії Граб, заступника директора з навчально-виховної роботи Коломийського ліцею №1 імені В. Стефаника Коломийської міської ради Івано-Франківської області на тему: «Треба мати сміливість зростати». Відповідно до умов Конкурсу Лілія Граб була нагороджена цінним подарунком – ноутбуком.

Наприкінці семінару Олексій Кошевець підбив підсумки науково-педагогічного зібрання, подякував усім за активну участь у заході.

Отримані нові знання і досвід у використанні цифрових технологій у закладах освіти, поза сумнівом, стануть певним здобутком для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти з інформаційно-цифрової компетентності та певним кроком у реалізації загальнодержавної політики у сфері цифрової трансформації держави.

Збірник тез доповідей науково-практичного онлайн-семінару

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×