Відбулась ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна вища освіта: досягнення, виклики та перспективи розвитку в умовах невизначеності»

04–05 жовтня 2024 року на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького відбулась ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна вища освіта: досягнення, виклики та перспективи розвитку в умовах невизначеності».

Конференція проходила в межах реалізації ІІІ етапу інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Нова українська школа, університет, громада, влада – координація взаємодії на інтелектуальній платформі TeachHub» на базі закладів освіти Запорізької, Вінницької та Харківської областей.

Метою конференції є визначення концептуальних підходів та стратегій перспективного розвитку вищої освіти в Україні і за кордоном, її місця в загальній системі освіти, створення єдиного простору для обговорення її досягнень, викликів і перспектив подальшого розвитку, аналітика впливу критичних чинників (пандемія, війна тощо) на окремі її галузі та у глобальному масштабі, встановлення наукових контактів між освітянами і вченими різних країн, обмін результатами досліджень і досвідом реформування галузі вищої освіти у критичні періоди пандемії та війни, а також під час пост-воєнного відновлення України.

Конференція проходила у змішаному форматі й передбачала роботу у таких секціях:

  1. Тенденції розвитку вищої освіти в Україні та за кордоном.
  2. Третя місія університетів – шлях до конструктивної співпраці заради сталого розвитку.
  3. Цифрова трансформація вищої освіти та її вплив на відновлення України і її внутрішньо- та зовнішньоекономічних зв’язків.
  4. Актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх освітян в контексті реалізації Концепції Нової української школи та інших реформ.
  5. Освітні технології як засіб підвищення якості вищої освіти, створення умов для її адаптивності.
  6. Актуальні проблеми підготовки освітян до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти.
  7. Зв’язок вищої освіти із дошкільною, початковою, загальною середньою, професійно-технічною і фаховою передвищою освітами.

05 жовтня 2024 р. відбулися круглі столи («Europe-oriented Ukrainian Foreign language teacher» та «Інноваційні траєкторії розвитку психологічних служб закладів вищої освіти в умовах викликів і змін»), експертна дискусія «Актуальні проблеми професійної освіти майбутніх педагогів в Україні», майстер-класи та інтерактивна лекція «Формування національної ідентичності боністично-нумізматичними засобами в освітньому процесі середньої і вищої школи».

У ході конференції було визначено, що одним із основних досягнень сучасної вищої освіти є зростання впровадження інноваційних технологій у освітній процес. Серед сучасних викликів, що стоять нині перед вищою освітою, варто звернути увагу на такі як: адаптація до швидкозмінного цифрового середовища, забезпечення якості освіти в умовах дистанційного навчання, необхідність розробки нових методів оцінки якості освіти та інші.

Важливим аспектом заходу стало обговорення перспектив розвитку вищої освіти в умовах невизначеності, спричиненої глобальними кризами і воєнним станом в Україні. Учасники конференції зробили висновок, що майбутнє вищої освіти залежить від здатності закладів освіти адаптуватися до нових умов, підтримувати студентів та викладачів у періоди нестабільності, а також розвивати партнерські відносини на міжнародному рівні для обміну досвідом.

Матеріали конференції будуть опубліковані в збірнику матеріалів конференції «Сучасна вища освіта: досягнення, виклики та перспективи розвитку в умовах невизначеності» упродовж місяця з дати її проведення.

Учасники конференції матимуть також нагоду опублікувати результати власних досліджень у Науковому віснику Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка.

Співорганізатори конференції: Державна наукова установа  «Інститут модернізації змісту освіти», Департамент освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації, Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, ГО «Прогресильні», Сілезька академія (Польща),  Шуменський університет «Єпископ Костянтин Преславський» (Болгарія), Школа англійських і американських студій, Eötvös Loránd Університет (Угорщина), Бєльцький державний університет імені Алеку Руссо (Молдова) та Cäcilienshule (Німеччина).

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×