Весняна сесія обласної «STEM-школи – 2024»: у Сумах провели семінар-практикум «Віртуальні лабораторії та навчальні віртуальні екскурсії в реаліях STEM-освіти»
STEM-освіта протягом останніх років розвивається швидкими темпами, відображаючи швидкий розвиток технологій. Ця динамічна зміна підкреслює важливу істину – сфера освіти має адаптуватися та розвиватися, щоб йти в ногу з часом.
У рамках освітнього проєкту за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів» та Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2024» було проведено весняну сесію обласної «STEM-школи – 2024» – семінар-практикум «Віртуальні лабораторії та навчальні віртуальні екскурсії в реаліях STEM‑освіти», яка відбулася 30 квітня 2024 року на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Модератор заходу Сергій Грицай, проректор з наукової роботи, координатор STEM-освіти у КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, розпочав захід, наголосивши на важливості використання сучасних віртуальних лабораторій та навчальних віртуальних екскурсій в освітньому процесі.
У роботі весняної сесії обласної «STEM-школи – 2024» взяла участь Світлана Бойко, завідувач сектору авторського педагогічного новаторства відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», кандидат філософських наук, старший дослідник, координатор освітнього проєкту «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів», яка висвітлила питання важливості STEM-освіти та особливостей реалізації Всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту в цілому, а також звернула увагу на місце віртуального STEM‑центру в освітньому процесі та його взаємодію з невіртуальним STEM‑центром.
Робота весняної сесії обласної «STEM-школи – 2024» продовжилась виступами учасників заходу, зокрема, інтерактивна база знань історико-культурної спадщини України «Музейна планета» була презентована Олександром Стрижаком, заступником директора з наукової роботи Національного центру «Мала академія наук України», доктором технічних наук, професором.
Застосування сучасних віртуальних лабораторій у STEM-освіті висвітлив Петро Леонтьєв, завідувач кафедри комп’ютеризованих систем управління Сумського державного університету, кандидат технічних наук.
Віктор Шаповалов, старший науковий співробітник відділу створення і використання навчально-тематичних систем знань Національного центру «Мала академія наук України», PhD розкрив особливості використання віртуального STEM-центру МАН-лаб в системі дистанційного навчання.
Модератор заходу Світлана Кода, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM‑освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, приділила увагу сучасним тенденціям використання віртуальних лабораторій та важливості впровадження їх в освітній процес.
Практичне використання віртуальних джерел при викладанні шкільного та академічного курсу географії презентувала Ганна Панасюра, викладач кафедри загальної і регіональної географії Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка.
Використання технологій віртуальної реальності (VR) для формування та розвитку критичного мислення в STEM-освіті представила Катерина Юшко, вчитель інформатики Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова».
У ході роботи семінару-практикуму відбулося обговорення значимості й необхідності інтеграції віртуальних лабораторій та навчальних віртуальних екскурсій в освітній процес задля формування комплексу компетентностей здобувачів освіти в умовах Нової української школи.
Сергій Грицай підбив підсумки роботи весняної сесії обласної «STEM-школи – 2024» та надав рекомендації щодо розвитку STEM у закладах освіти області.
Весняна сесія обласної «STEM-школи – 2024» продовжує свою роботу.
Запрошуємо до подальшої співпраці!