Анотований каталог конкурсних робіт переможців та лауреатів

За матеріалами 3-го (всеукраїнського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020»

Номінація «МЕДІАКУЛЬТУРА В БІБЛІОТЕЧНОМУ ПРОСТОРІ»

Єжова Тетяна Миколаївна, завідувач бібліотеки Херсонського академічного ліцею імені О. В. Мішукова Херсонської міської ради при Херсонському державному університеті.

Тема конкурсної роботи «Terra Librorum: бібліотека академічного ліцею в медіапросторі».

Конкурсна робота розкриває досвід створення й підтримки блогів бібліотеки ліцею, що сприяють формуванню медіа-інформаційних компетенцій учнів, книжкової культури та залученню до читання. Висвітлені питання використання сучасних бібліотечних методів, форм роботи, застосування інформаційно-комунікаційних технологій, представлено моніторинг медійної культури ліцеїстів. Бібліотека веде свій радіожурнал, проводить проєктну діяльність, чим формує ключові  освітні компетентності учнів.

До системи блогів бібліотеки ліцею увійшли офіційний блог «Terra librorum», де акумулюються всі новини; блог «SMART-лабораторія», спрямований на впровадження медіаосвіти та медіа грамотності; блог «Книжкова Одіссея», створений для висвітлення творчості ліцеїстів; фотоблог «Панорама – 270», блог «Аріозо Книги», присвячений книзі, та блог «Книги. Події. Люди», який являє собою календар знаменних літературних, культурних та історичних дат України і світу. На блозі «Бібліотечні медіа уроки» знаходяться розробки медіауроків для 1–9-х класів.

 

Іовженко Лариса Миколаївна, завідувач бібліотеки Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 21 Білоцерківської міської ради Київської області.

Тема конкурсної роботи «Шкільна бібліотека – територія традицій та інновацій у формуванні медіакультури читача».

Конкурсна робота має практичну спрямованість, висвітлює використання нових форм і методів роботи для залучення дітей до читання, формування інформаційної компетентності учнів.

Розкривається система роботи бібліотеки щодо формування медіаінформаційної грамотності учнів. Пропонуються сучасні, ефективні медіаресурси: відеофайли, комп’ютерна графіка, анімація. Автор представляє досвід використання програм для створення веб-продукції шкільної бібліотеки, пропонує додатковий матеріал, авторські розробки.

 

Олійник Тетяна Миколаївна, завідувач бібліотеки Христинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 ім. О. Є. Корнійчука Христинівської районної ради Черкаської області.

Тема конкурсної роботи «Формування медіа культури користувачів шкільної бібліотеки. Лицарі медіасвіту».

Автор висвітлює питання популяризації медіаграмотності та впровадження медіакультури серед учасників освітнього процесу, виховання у здобувачів освіти критичного ставлення до отриманої інформації, відповідальності, поваги до авторського права виробника інформаційного продукту. Для вибору оптимальних методів формування медіакультури в бібліотечному середовищі автором проведений моніторинг рівня залежності учнів від гаджетів та Інтернету. Заслуговують на увагу також медіа розробки.

 

Семеренко Світлана Іванівна, завідувач бібліотеки Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості» Енергодарської міської ради Запорізької області.

Тема конкурсної роботи «Формування медіакультури користувачів бібліотеки закладу позашкільної освіти».

Автор займається впровадженням інноваційних медіатехнологій та презентує доступну систематизовану медіатеку (соціальні ролики, інтерактивні вправи, медіатести для освітньо-виховного процесу, медіаосвітні платформи); дистанційні музейно-освітні послуги; дизайнерсько-поліграфічні послуги: виготовлення рекламної продукції, цифрову майстерню з інформаційної безпеки (заняття, індивідуальні консультації з інформаційної грамотності); тренінгові заняття, творчі зустрічі.

 

Тарасюк Галина Йосипівна, завідувач медіатеки загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 м. Славута Хмельницької області.

Тема конкурсної роботи «Медіакультура сучасного школяра – основа самовизначення в глобальному інформаційному просторі».

Представлено досвід перетворення традиційної шкільної бібліотеки на сучасну медіатеку та формування медіакомпетентностей здобувачів освіти за допомогою курсу бібліотечних медіауроків, проведення системної роботи із медіатекстами (інтерпретація, аналіз), заохочення учнів до медіатворчості, організації відеоперерв, використання технології веб-квест та медаіосвітніх ігор тощо. Серед іншого висвітлено роботу студії Book-анімації «Наше кіно».

 

Номінація «Бібліотека – ТЕРИТОРІЯ ЧИТАННЯ»

Левченко Інна Анатоліївна, Мазуренко Любов Геннадіївна, бібліотекарі Первомайського навчально-виховний комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 15 - колегіум» Первомайської міської ради Миколаївської області.

Тема конкурсної роботи «Формування і розвиток читацьких компетентностей учнів інноваційними засобами бібліотечної роботи».

У конкурсні роботі висвітлено системну, інноваційну та креативну діяльність бібліотеки. Автори використовують різноманітні форми роботи, поєднують традиційні та інноваційні підходи. Акцентують на розвитку блогів та соціальних мереж як однієї з найпопулярніших особливостей епохи Веб 2.0.

За допомогою електронних сервісів бібліотекарі створюють віртуальні книжкові виставки, відеоролики; пізнавальні інтерактивні плакати, зокрема за шкільною програмою з української та зарубіжної літератури для 5-11 класів.

Активно впроваджуються інноваційні форми роботи: фотоконкурс «Селфі з улюбленою книгою», гра-подорож, літературна гра, літературний квест, конкурс читацький мережевий марафон, презентація, літературне рандеву, етнографічний диліжанс, відкритий діалог, бліц-інтерв’ю, прем’єра книги, бенефіс книги тощо.

 

Філіппенко Олена Борисівна, завідувач бібліотечно-інформаційного центру Білозерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 Добропільської міської ради Донецької області.

Тема конкурсної роботи «Промоція читання: сучасні підходи та можливості».

«Здивувати, захопити, залучити!» – актуальний на сьогодні меседж бібліотекаря, який створює позитивний образ бібліотеки та читання через рекламу, виставкову діяльність, шкільне радіо, блог «Книжковий розмай», онлайнові сервіси тощо. Автор представляє широкий діапазон інновацій для залучення школярів до читання, з родиною зокрема.

 

Творчий колектив завідувачів шкільних бібліотек закладів загальної середньої освіти м. Синельникове Дніпропетровської області:

Біла Вікторія Анатоліївна, завідувач бібліотеки Синельниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Синельниківської міської ради Дніпропетровської області,

Галенко Світлана Петрівна, завідувач бібліотеки Синельниківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Синельниківської міської ради Дніпропетровської області,

Заровненко Ірина Анатоліївна, завідувач бібліотеки Синельниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Синельниківської міської ради Дніпропетровської області,

Копитцева Олена Володимирівна, завідувач бібліотеки Синельниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Синельниківської міської ради Дніпропетровської області,

Маркевич Ніна Петрівна, завідувач бібліотеки, Синельниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Синельниківської міської ради Дніпропетровської області,

Фісун МаринаАльбертівна, завідувач бібліотеки Синельниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Синельниківської міської ради Дніпропетровської області,

Якубська Наталія Олександрівна, завідувач бібліотеки Синельниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 Синельниківської міської ради Дніпропетровської області.

Тема конкурсної роботи «Ідеї та можливості бібліотечного округу у формуванні в дітей читацьких інтересів».

Представлено досвід залучення дітей до читання: від дошкільнят до учнів старших класів з акцентом на особливостях сприйняття дітьми різного віку інформації та мотивації до читання. Цікавими «родзинками» є перфоменси, буктрейлери, відеоролики, рекламні буклети, інформаційні плакати, флеш-книги, фотоколажі, книги хенд-мейд (написані й виготовлені власноруч). Окремо творчий колектив зазначив важливість сімейного читання і співпраці з різними організаціями, митцями та письменниками. Широко представлені можливості книжкових виставок, інформаційно-комунікаційних технологій.

 

Євтушенко Ірина Вікторівна, бібліотекар Новомиколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Мелітопольської районної ради Запорізької області.

Тема конкурсної роботи «Використання сервісів Веб 2.0 у просуванні та популяризації читання».

Представлені традиційні та інноваційні методи роботи, досвід використання сучасних освітніх сервісів та платформ. Автор використовує понад 22 сервіси Веб 2.0 для створення інтерактивних вправ, публікацій, презентацій, колажів, галерей, слайд-шоу та додаткові інтернет-платформи. Бібліотекар використовує різноманітні методи та прийоми бібліотечної роботи: конструктори інтерактивних презентацій, онлайн-дошки, ментальні карти, застосування хмари слів, створення буктрейлерів, фонду аудіозаписів, музичні листівки, онлайн-закладки. Практикує колективну форму роботи – створення віртуальних дошок, яка сприяє розвитку в учнів навичок пошуку, обробки, узагальнення та систематизації інформації.

 

Любомська Любов Олександрівна, завідувач бібліотеки Калуського ліцею № 10 Калуської міської ради Івано-Франківської області.

Тема конкурсної робот "Бібліотека Нової української школи – сучасний читацький простір".

У конкурсній роботі продемонстровано системне використання нових форм і методів роботи (бібліотечний театр тіней, бібліотечні інтернет-меми, інтернет-квест тощо), створення комфортних зон для читання та комунікації. Автор використовує такі методи та прийоми педагогічної техніки: «Продовжіть фразу» / «Незакінчене речення», «Мудрі сови», «Сенкан», «Знайди відповідність», «Дерево творчості», «Забрати зайве», «Читання із зупинками», «Товсті / тонкі питання», «Алфавіт», «Асоціативний кущ / Гронування», «Телеграма» та ін.

  

Номінація «МОДЕЛЬ БІБЛІОТЕКИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»

Біловус Тетяна Дмитрівна, завідувач шкільною бібліотекою-медіатекою, та Ситник Валентина Тадеушівна, бібліотекар Нетішинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Нетішинської міської ради Хмельницької області.

Тема конкурсної роботи «Створення ефективної моделі сучасної медіатеки в умовах впровадження концепції НУШ».

Презентовано ефективну модель медіатеки в умовах впровадження концепції НУШ. Бібліотечний простір закладу освіти має певні зони-локації: конференц-зона, презентаційно-інформаційна, релаксаційна, зона творчості та дослідження. Проводяться цікаві заходи: нетворкінги, букслеми, сторітелінги, флешмоби, флешбуки, буккросинги, уроки-дослідження, виготовлення лепбуків, різноманітні квести, інтерактивні кардмейкінги, відкритий мікрофон «Як говорити, щоб бути почутим», семінар-практикум з елементами арт-терапії, практикум у формі воркшопу, майстер-клас із квілінгу та декупажу (для 4-6 кл.), проєкт «Жива бібліотека «Обличчя рідного міста», дебати «Чи варто запроваджувати технологію анонімного доступу батьків до акаунтів дітей в соціальних мережах? (для учнів 11 кл., батьків, учителів, психологів, бібліотекарів), круглий стіл «Стоп булінг!» (для 8 кл.), дублер-шоу «Бібліотекар на час» та ін.

 

Король Анжела Володимирівна, завідувач бібліотеки Боярського академічного ліцею «Гармонія» Києво-Святошинської районної ради Київської області.

Тема конкурсної роботи «Puzzle-модель в умовах сучасного освітнього простору».

Представлено Puzzle-модель бібліотеки. Представлена на конкурс модель шкільної бібліотеки – бібліотека-пазл являє собою цілісну систему роботи шкільної бібліотеки в сучасних умовах та є унікальною. Модель розроблена у вигляді чотирьох пазлів: сучасний інформаційний ресурс, відкритий простір та зонування, ІКТ та е-послуги, інтерактивні форми роботи.

Це сучасний освітній простір на основі багатофункціональності, креативності, індивідуалізації та персоналізації, функціонального зонування. Зони для молодших та досвідчених читачів, для усамітненого читання, для роботи на комп’ютерах та в Інтернеті, для творчості тощо. Зокрема для зацікавлення першокласників читанням використовується методика сторітайм, проводяться конкурси малюнків «Наша бібліотека», слайд-колажі «Портрет із книгою».

Бібліотека впровадила Автоматизовану Бібліотечно-інформаційну систему (АБІС) «ШБІЦ-інфо» «ШБІЦ-облік», втілила власний проєкт «Автоматизована бібліотека». Впроваджені інтегровані бібліотечні уроки, створюються медійні продукти і розробляється інтерактивна локація СМАРТ-лаб.

 

Лихожон Тетяна Володимирівна, завідувач бібліотеки Комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Школа гуманітарної праці» Херсонської обласної ради.

Тема конкурсної роботи «Шкільна бібліотека Нової школи – сучасна, креативна, стильна!».

У закладі створено шкільний бібліотечно-інформаційний центр (ШБІЦ), де наявні умови для групової, індивідуальної роботи та навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Реалізована в закладі освіти модель шкільної бібліотеки найбільш потужна серед представлених на конкурс проєктів як з точки зору кількісних показників (площа, фонд, структура, кількість працівників), так і з точки зору якісних параметрів її діяльності (реалізовані інновації, медійна спрямованість – театр, телебачення, радіо; різноформатна промоція книги та читання).

 

Древелькова Валентина Володимирівна, завідувач бібліотеки Краматорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 Краматорської міської ради Донецької області.

Тема конкурсної роботи «Бібліотека Z: 5 кроків до нової моделі».

Цікаво і грамотно представлено модель бібліотеки Нової української школи, зокрема чітко визначені орієнтири розвитку шкільної бібліотеки в середовищі покоління Z. Стратегія формування нової бібліотеки передбачає п’ять кроків: популяризація читання, медіакомпетентність, діджиталізація, фандрейзинг, ребрендинг.

Хромей Марина Федорівна, завідувач бібліотеки Виноградівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 імені Жігмонда Перені Виноградівської районної ради Закарпатської області.

Тема конкурсної роботи «Бібліотек@-територія інтерактивної взаємодії».

Автором представлена модель діяльності бібліотеки, що спирається на активну підтримку місцевої громади, партнерів, педагогічного колективу, батьків, бібліотечного активу.

Оригінальним є оформлення бібліотечного простору, дизайн приміщень. Ефективними є проєкти на підтримку читання, промоційні заходи щодо популяризації книги та читання. Діяльність шкільної бібліотеки вибудовується за трьома основними напрямами: book-локація, креатив-форум, інтелект-портал.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×