Проект «Організаційно-педагогічні засади сервісного обслуговування закладів освіти в умовах децентралізації управління освітою»

Відділ проектного управління презентував науково-пошуковий проект «Організаційно-педагогічні засади сервісного обслуговування закладів освіти в умовах децентралізації управління освітою». Його розглянуто та схвалено Вченою радою Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» (протокол № 2 від 23 червня 2017 року).

Метою проекту є розробка структури, принципів, функцій та змісту діяльності органів управління освітою ОТГ, спрямованих на подолання традиційних схем управління освітою і діяльності методичних служб, та переорієнтація їх у русло консалтингових сервісних послуг на основі чіткого розмежування повноважень працівників органів управління освітою та методичних установ в умовах децентралізації. Реалізація проекту передбачена у три етапи.

Проект базується на законодавстві у галузі освіти, державних нормативно-правових актах і документах Міністерства освіти і науки України, що регламентують функціонування освітньої системи та діяльності науково-методичних і методичних установ в умовах децентралізації управління освітою, зокрема, Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», Концепції Нової української школи, затвердженої колегією Міністерства освіти і науки України, листах Міністерства освіти і науки, які містять рекомендації щодо формування органів управління освітою та їх структурних підрозділів, діяльності методкабінетів, опорних шкіл тощо.

Втім на законодавчому рівні діяльність ОТГ щодо управління закладами освіти, які знаходяться на їхній території, поки що залишається не врегульованою, тому результатами реалізації проекту передбачено підготовку та розроблення:

1) рекомендацій щодо визначення меж повноважень місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у сфері освіти;

2) Типових Положень про органи управління освітою ОТГ і сервісних центрів з обслуговування (методичного, матеріально-технічного, фінансового тощо) закладів освіти в умовах децентралізації влади й утворення територіальних громад;

3) методичних рекомендацій щодо впровадження організаційних засад і надання методичних послуг закладам освіти, педагогічним працівникам об’єднаних територіальних громад шляхом консультування.

[google-drive-embed url=”https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKTy1JazdDcEszTUk/preview?usp=drivesdk” title=”Презентація НП _23..06.pdf” icon=”https://drive-thirdparty.googleusercontent.com/16/type/application/pdf” width=”80%” height=”600″ style=”embed”]
Трансформація моделей управління освітою в територіальних громадах: стан, проблеми, перспективи: колективна монографія / За заг.ред. Клясен Н. Л., Пушкарьова Т.О., // Kиїв : ТОВ НВП «Росток А. В. Т.», 2022. 428 с.
Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×