Актуальність. Створення розвивальних освітніх програм, зорієнтованих на формування здібностей до: самоорганізації; самонавчання; саморозвитку.
Освітня програма початкової школи за педагогічною технологією «Росток» передбачає планування й організацію єдиного комплексу освітніх компонентів початкової освіти, визначених Законом України «Про освіту», Державним стандартом початкової освіти, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко.
Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.
Освітня програма для 1-2 класів початкової школи, що працюють за педагогічною технологією «Росток» передбачає застосування принципів, що визначені в Типових освітніх програмах початкової школи, а саме: дитиноцентризму і природовідповідності; узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання; науковості, доступності і практичної спрямованості змісту навчання; наступності і перспективності навчання; взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей; логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей; можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси; творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання; адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.
Реалізація цієї програми передбачає також: систематичне, паралельне використання ігрового, конструктивного, творчого методів та прийомів, у тому числі методів ейдетики; адекватне використання життєвого досвіду кожної дитини в процесі розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності; – розвиток в учнів саморефлексії та рефлексії; принцип рухової активності, збереження психофізичного та духовного здоров’я дітей, їх емоційного благополуччя.
Науковий керівник:
Пушкарьова Тамара Олексіївна, докторка педагогічних наук, професорка, член-кореспондент НАПН України, начальниця відділу проєктної діяльності Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»