У Полтаві вчительська спільнота розробляла нові підходи до STEM-викладання

 

З 28 по 30 листопада у Полтаві відбувся шостий хакатон для вчительської спільноти Полтавської, Сумської, Черкаської та Чернігівської областей «STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи». Вчителі математики, фізики, астрономії, біології, хімії, технологій, робототехніки та початкових класів розробили 6 гендерночутливих проєктів з метою зацікавленості учнівської молоді до STEM-професій. Організатори – CSR Ukraine, експертна організація Центр «Розвиток КСВ» та UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення у партнерстві з відділом STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Вперше за всю історію проведення хакатонів, до участі було подано понад 200 заявок від вчительської спільноти з 4 областей України. Організатори відібрали 45 учасників, які протягом трьох днів ознайомлювалися з гендерною чутливістю в освіті та  працювали над спільною метою – розробкою проєктів та методик, що допоможуть перевіряти STEM-уроки на наявність гендерних стереотипів та сприятимуть пошуку інноваційних рішень щодо зацікавленості учнів вибором STEM-професій.

Протягом першого дня Хакатону, учасники ділились на команди, говорили про важливість STEM, освітні STEM-тенденції в Україні та світі загалом, вчились проєктному менеджменту, ознайомлювалися із терміном «гендерночутливий підхід» та методикою його впровадження у школах.

Наступні два дні Хакатону були присвячені генеруванню ідей для розробки гендерночутливих проєктів за допомогою сесії з дизайн-мислення. Це творчий спосіб мислення, націлений на застосування людино-орієнтованого підходу щодо розробки інноваційних рішень. В рамках сесії учасники визначали існуючі проблеми у школах, а саме: недостатня обізнаність вчительської спільноти про STEM-освіту та стереотипи, що проявляються у викладанні; незацікавленість учнів STEM-предметами; відсутність чіткого розуміння про важливість вживання гендерночутливих підходів та неготовність керівництва шкіл до використання нових технологій на уроках. Далі вчителі визначали цільові  аудиторії, генерували рішення та створювали проєкти для подолання визначених проблем.

Під час менторських сесій та чек-пойнтів вчительська спільнота отримала важливі рекомендації щодо вдосконалення запропонованих проєктів. У результаті отриманих знань і допомоги менторів, вчителі  презентували свої розробки.

 

За оцінками журі, І місце посіла команда «Джокер» з проєктом – «STEM-фідбек». Його мета – покращення проведення STEM-уроків шляхом налагодження зворотнього зв’язку з учнями 14-16 років. ІІ місце виборола команда «Мікси» з проєктом створення челенджу «Надихаючі жінки STEM (#надихаючі_жінки_STEM)», що допоможе інформувати дівчат віком 13-14 років про гендерну нерівність в освіті та науці та на прикладі мотивуючих історій залучатиме у STEM. ІІІ місце отримала команда «#Рівні» з проєктом ADVENT-Календар «З гаджетом по життю». Мета – змінити вектор використання гаджетів з урахуванням інтересу дітей, а саме запустити для учнів онлайн-календар з цікавими STEM-завданнями на кожен день.

 

По завершенню Хакатону, вчительська спільнота працюватиме над впровадженням та реалізацією розроблених проєктів у своїх школах.

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×