Конференція з нагоди підведення підсумків І етапу змагань з моделювання «розумних» пристроїв «STEAM-House – 2019»: перспективи та виклики розвитку STEM-освіти

 

Сучасні технології невплинно змінюють світ, суспільні процеси. Невдовзі в усьому світі будуть затребувані фахівці з високотехнологічного виробництва, з біо- та нанотехнологій, знавці робототехніки. Кожному буде зручніше жити в «розумному будинку». Місія STEM-освіти — спільними зусиллями змінити технології навчання, зробити освітні інновації доступними для учнівської молоді вже сьогодні.

Саме для того, щоб виховати успішних професіоналів майбутнього, проводяться змагання з моделювання «розумних» пристроїв «STEAM-House – 2019».

8 листопада, традиційно напередодні Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку (World Science Day for Peace and Development), була проведена конференція з нагоди підведення підсумків І етапу змагань. Дев’ять команд із Горішніх Плавнів Полтавської області, Запоріжжя, Києва, Кривого Рогу, Одеси, Чернівців, Дніпропетровської та Закарпатської областей стали переможцями у трьох номінаціях – IoT (Інтернет речей), Smart gadgets (Розумні пристрої) та Smart City (Розумне місто). Переможці отримали сертифікати на безкоштовні комплектуючі для виготовлення «розумних» пристроїв. Протягом наступного місяця вони будуть втілювати в життя свої проєкти, які представлять 20 грудня 2019 року на фінальному заході. У «Kyiv Smart City Hub» 17 юних винахідників вчилися на майстер-класах з робототехніки та моделювання, спілкувались з фахівцями, опановували правила презентації своїх досягнень і давали перші інтерв’ю ЗМІ.

Для дорослих це була слушна нагода подискутувати на тему «STEAM: реінжиніринг системи освіти» за участю експертів–стейкхолдерів.

Разом з Любомирою Мандзій, заступницею міністра освіти і науки, обговорювали можливості, перспективи та виклики щодо розвитку STEM-освіти в українських закладах освіти. Практики – директори, педагоги, ті, хто впроваджує напрями STEM ділились досвідом та обговорювали можливості інтеграції з діючими навчальними планами, програмами.

Вчителі-новатори вважають, що вже тепер здатні впливати на успішний розвиток освітньої системи та формувати нову парадигму української STEM-освіти. Як згадав, Сергій Петрович, фіналіст національної премії «Global Teacher Prize Ukraine 2019», поштовх до освоєння нових підходів навчання фактично дали учні, які самі почали опановувати мікроконтролери і прийшли із запитаннями до нього. На запит вихованців, він самотужки опанував платою Arduino і почав використовувати на уроках фізики. Але частіше такі запити натикаються на аргумент: «Це не передбачено програмою…, йдіть у гурток робототехніки і там «розважайтеся». Про інші підходи розвитку напрямів STEM-навчання, про виконання запитів соціуму учасники дискутували з директоркою Наталією Тягай та вчителем інформатики, керівником гуртка робототехніки Олександром Романом ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 м. Горішні Плавні Полтавської області.

Разом з Миколою Скибою, експертом напрямку «Освіта» аналітичного центру «Український інститут майбутнього» та Ольгою Захар, заступницею директора Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти обговорювали непрості питання: систему оцінювання компетентностей, набуті під час STEM-навчання, проєктної діяльності; про підходи підготовки і оцінки праці педагогічних працівників. Міркували, як змінити мотивацію всіх, створити освітні умови, щоб винахідництво залишити у стінах школи і не почути відмову: «нам за це не платять».

Хід історії змінюють цифрові технології. В суспільстві зростає потреба у рішеннях, інструментах для розвитку цифрових компетентностей. Яка роль бізнесу щодо підтримки освіти: можливості, виклики, перспективи? На ці запитання дали відповідь: Олена Домотенко, менеджер програми корпоративної соціальної відповідальності компанії Cisco в Україні та Ігор Старенький, керівник освітніх проектів «АККОРДГРУП», співавтор ідеї проведення змагань «STEAM-House».

Осмисленню освітніх тенденцій та зануренню в філософію STEM сприяли цікави доповіді: «STEM – освітній бренд» (Олена Патрикеєва, начальник відділу STEM–освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»), «Україна 2030: як і чого навчатися, щоб бути у грі» (Микола Скиба), «Порівняння освітніх середовищ на прикладі шкіл в Україні та Фінляндії» (Сергій Петрович), «STEAM-освіта – виклики сучасності» (Антон Дзюба).

За горнятком кави учасники ще довго обговорювали ідеї, знайомились, обмінювались досвідом, висловлювали подяку організаторам за цікавий захід.

Організатор цьогорічних змагань — компанія Accord Group.

Співорганізатори — компанія-засновник змагань «STEAM-House» ІТ-Інтегратор, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та ТОВ «Видавничий дім «Освіта».

Детальна інформація про фіналістів та умови цьогорічного конкурсу за посиланням:  http://steam.accord-group.com/

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×