У ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» відбулося засідання комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи з проблем виховання, розвитку дітей та учнівської молоді у загальноосвітніх навчальних закладах

 

5 листопада 2019 року в ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» відбулося чергове засідання комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи з проблем виховання, розвитку дітей та учнівської молоді у загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.

На засіданні було заслухано звіти закладів освіти, що проводять експериментальну роботу всеукраїнського рівня. Про результати дослідно-експериментальної роботи доповідали директори, заступники директорів закладів освіти та їх наукові керівники.

Так про завершення ІІІ (формувального) етапу дослідно-експериментальної роботи за темою «Моделювання інноваційного розвитку профільного навчального закладу технічної спрямованості для академічно здібних учнів» на базі Технічного ліцею Національного технічного університету України доповіли Буряк О. М., заступник директора та Пузіков Д. О., науковий керівник, докторант Інституту педагогіки НАПН України.

У своїй доповіді вони звернули увагу на те, що у ході здійснення ІІІ (формувального) етапу дослідно-експериментальної роботи педагоги закладу освіти працювали над упровадженням моделі інноваційного розвитку профільного закладу загальної середньої освіти технічної спрямованості для академічно здібних учнів. Педагогічний колектив був організатором двох  заходів, що відбулися на базі ліцею, а саме: всеукраїнський науково-практичний семінар за темою «Прогнозування розвитку загальної середньої освіти: стан, досвід, перспективи» та науково-методичний семінар «Упровадження моделі інноваційного розвитку профільного закладу загальної середньої освіти технічної спрямованості для академічно здібних учнів: стан, досвід, перспективи».

Про завершення І (підготовчого) етапу експерименту всеукраїнського рівня за темою «Впровадження сучасних інформаційних технологій («Єдина школа») в освітню управлінську діяльність» на базі Науково-методичного центру управління освіти Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації та закладів загальної середньої освіти прозвітувала  Кулікова С. С., представник Науково-методичного центру. У своєму виступі вона зазначила, що система «Єдина школа» розроблена для закладів освіти, органів управління освітою, батьків та учнів і представлена у вигляді  web- та мобільних додатків на комп’ютерах, планшетах і смартфонах. Під час І етапу експерименту проводилася просвітницька робота серед учителів та батьків, зокрема спеціальні зустрічі з батьками, у т. ч. за участю представників ТОВ «ТАТЛ ТЕХНОЛОДЖІ», під час яких надавалася інформація щодо порядку роботи та можливостей Системи, захисту інформації та персональних даних в Системі. З метою розповсюдження досвіду дослідно-експериментальної роботи Систему презентовано на Фестивалі «Вчителі Майбутнього» у Львові та під час VII всеукраїнської науково-практичної конференції «Стратегії управління закладами освіти в умовах інформаційного суспільства» у місті Чернігові.

Про результати своєї роботи ІІІ (формувального) етапу дослідно-експериментальної роботи за темою «Тьюторська технологія як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті» на базі закладів освіти України  доповіли заступники директорів Криворізького навчально-виховного комплексу № 129 «Гімназія-ліцей академічного спрямування» Криворізької міської ради Дніпропетровської області Волочаєва О. М. та Самойлова Н.В., які повідомили про впровадження тьюторських технологій у практику роботи закладу загальної середньої освіти, що дозволяє зробити висновки, що практика сучасної української школи має реалізовуватись через освітні пріоритети, ключовими векторами яких є суб’єктність,  діалог і розвиток. Сучасний освітній процес – це процес індивідуалізованої, особистісно спрямованої, природовідповідної освіти. Освіта з такими показниками є сучасно відповідною. Вона може реалізуватись повною мірою в умовах збагаченого освітнього середовища, що у своєму розвитку прагне до надмірності; реалізація збагаченого освітнього середовища передумовлює створення і функціонування специфічної комунікативної площини, в межах якої особистість визнається найвищою цінністю.

Виконання завдань експерименту всеукраїнського рівня на І (організаційно-підготовчому) етапі за темою «Система наступності в розвитку професійної мобільності майбутніх педагогів у комплексі «ліцей-коледж» було розкрито у звіті директора комунального закладу вищої освіти «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж» Київської обласної ради, кандидата  педагогічних наук  Ружицького В. А. Він акцентував увагу на тому, що протягом І етапу було  проаналізовано наукову та психолого-педагогічну літературу за темою дослідження; сформовано електронну базу даних, визначено літературні джерела, що становлять концептуальну базу дослідження; організовано вивчення та аналіз педагогічного досвіду України, зарубіжжя з проблем наступності в системі «ліцей-коледж», розвитку професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу, упорядковано законодавчу, концептуальну базу реалізації предметної наступності між закладами загальної середньої та професійної освіти, визначено концептуальні основи проблеми розвитку професійної мобільності майбутніх учителів початкової школи.

Педагогічний та студентський колективи взяли участь у проєкті «МІND»-тренінг лідерів освіти», проєкті із бібліотекою посольства США в Україні та бібліотекою Гете-інституту у Києві, міжнародних форумах та тренінгах Товариства Червоного Хреста України та Данії. Адміністрація коледжу налагодила співпрацю з представниками Британської ради, видавництвами «Macmillan», «Longman», «OxfordUniversityPress», «CambridgeUniversityPress», «Express Publishing» щодо проведення занять з англійської мови, організації позанавчальної діяльності зі студентами закладу.

Таранік-Ткачук К. В., головний спеціаліст відділу дошкільної освіти головного управління загальної  середньої та дошкільної освіти  директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, кандидат філологічних наук, заступник Голови комісії  звернула увагу присутніх на головне завдання експерименту – підготовку майбутнього вчителя до педагогічної діяльності шляхом створення структури «ліцей-коледж».

Цікавою для експериментального дослідження  є тема  «Навчально-методичне забезпечення викладання програм міжнародного бакалавріату в системі української освіти», що проходить на базі загальноосвітнього навчального закладу ТОВ «Печерська міжнародна школа» міста  Києва. Експериментальну апробацію та впровадження навчально-методичного забезпечення  на ІІІ (формувальному) етапі презентувала Коваленко О.М., директор закладу, яка зазначила:  «Освітнє середовище  закладу вибудовано навколо особистості, яке складається з освітнього середовища кожного учня, кожного вчителя, кожного з батьків, кожного учасника освітнього процесу для задоволення їхніх освітніх потреб.

  У цілому в закладі освіти створено інноваційне освітнє середовище, яке сприяє навчанню та вихованню небайдужого та турботливого громадянина з активною позицією; організовано педагогічний процес із використанням навчально-методичного забезпечення, навчальних планів і програм, відповідно до Концепції розвитку закладу освіти; навчальні програми Організації міжнародного бакалавріату (ОМБ) для початкової школи рекомендовано  до видання з грифом «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах»; отримані проміжні результати впровадження моделі розвитку освітнього простору закладу освіти, які засвідчили її ефективність; проведено оцінювання ефективності означеної моделі за результатами її впровадження».

Про завершення ІІ (концептуально-діагностичного) етапу експерименту за темою «Організаційно-педагогічні умови розвитку закладу освіти на засадах соціального партнерства» звітувалась Авілова О. В., директор Великоновосілківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Великоновосілківської районної ради Донецької області, яка повідомила: «Великоновосілківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 – заклад освіти, який має репутацію надійного та стабільного освітнього осередку, де панує атмосфера доброзичливості, демократії, акумулюються новітні методики та технології навчання виховання. Школа забезпечує якісну освіту з урахуванням здібностей, нахилів, особливих потреб дітей. Протягом ІІ (концептуально-діагностичного) етапу педагогічним колективом розроблено Концепцію та модель розвитку закладу освіти на засадах соціального партнерства, основу якої складають положення, де обґрунтовано актуальність вирішення важливих питань та нормативно-правове забезпечення щодо розвитку закладу освіти на засадах соціального партнерства».

Про завершення ІІ (концептуально-діагностичного) етапу дослідно-експериментальної роботи за темою «Створення моделі «Школа випереджальної освіти сталого розвитку» доповіла Василенко С. О., директор Бахмутського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 – багатопрофільний ліцей», яка змістовно розповіла про  створення умов для реалізації педагогічних інновацій, розробки педагогічних технологій, формування принципово нового освітнього простору, надання учням наукових, технологічних, інформаційно-організаційних знань із основ сучасної професійної діяльності у напрямах іноземної філології, історії, правознавства, математики, інформатики.

В основі Концепції, створеної педагогічним колективом у рамках завдань ІІ етапу експерименту, лежить ідея впровадження принципово нового підходу до кінцевого результату освітньої діяльності – випускника.

Запропонована модель спрямована на якісне функціонування системи діяльності закладу випереджальної освіти, створення освітнього середовища, яке б забезпечувало підвищення рівня загальноосвітньої і профільної освіти учнів, одержання загальної професійної освіти та адаптацію особистості до нових соціально-економічних умов.

Також на засіданні комісії було розглянуто рукопис навчальної програми курсу за вибором «Основи медіаграмотності» для учнів 10 класів (укладач Голубенко Л.В.). Рецензенти: Іллюк Н.О., кандидат наук із соціальних комунікацій, завідувач відділу «Інформаційне творче об’єднання «ЮН-ПРЕС» Київського Палацу дітей та юнацтва; Ужицький В.Б., директор середньої загальноосвітньої школи № 69 м. Київ; експертне заключення Павлова Л.М., методист вищої категорії відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Члени комісії ухвалили рекомендувати до видання навчальну програму курсу за вибором «Основи медіаграмотності» для учнів 10 класів (укладач Голубенко Л.В.) з висновком «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах».

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×