Нові наукові та освітні ідеї презентовано на Першому Всеукраїнському з’їзді вчителів-географів

25 жовтня 2019 року на базі Київського національного університету імені Тараса Шевченка відбувся Перший Всеукраїнський з’їзд вчителів географії. Його організатори: Українське географічне товариство за підтримки Міністерства освіти і науки України та Асоціації вчителів географії України. Близько трьохсот делегатів заходу представляли  методисти обласних закладів післядипломної педагогічної освіти, науковці закладів вищої освіти у галузі географії,  вчителі географії сільських та міських закладів загальної середньої освіти,  представники обласних органів управління освітою.

З’їзд відкрив Президент Українського географічного товариства академік НАНП України Ярослав Олійник. Він озвучив мету, завдання та напрямки роботи першого  представницького форуму вчителів-географів.

З привітаннями до учасників заходу звернулися: ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, академік НАН України Леонід Губерський; головний спеціаліст Міністерства освіти і науки  України Роман Гладковський; директор Інституту географії НАН України професор Євгенія Маруняк.

Науковці Київського національного університету імені Тараса Шевченка у своїх доповідях презентували можливості трансформації нових географічних ідей у шкільну географічну освіту: професор  Михайло Гродзинський зупинився на трансформаційних перетвореннях у ландшафтознавстві і важливості використання сучасних знань про ландшафти  у школі; професор Костянтин Мезенцев говорив про сучасні виклики вивчення суспільної географії в освітніх закладах  України. Також були окреслені тенденції розвитку шкільної картографічної освіти в Україні.

Професор Юрій Сафонов, заступник директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» визначив основні ідеї удосконалення змісту загальної середньої освіти, що мають завершитися не лише кардинальними змінами самих освітніх стандартів, навчальних планів і програм відповідно до вимог часу, а й модернізацією навчального процесу на основі сучасних інформаційних технологій, інноваційних методів навчання. Такий підхід має здійснюватися передусім з огляду на необхідність і достатність відібраного змісту для формування ключових компетентностей учнів, ефективної підготовки до успішної самостійної діяльності у різноманітних життєвих ситуаціях, застосування набутих знань на практиці. Зміст освіти, у тому числі географічної, забезпечуватиметься насамперед сучасними підручниками, що проходять найкращу в світі систему відбору, діджиталізацією освіти та пов’язану з неюгейміфікацією, що  дають простір для спільного пошуку, заклик до експериментів і дискусій. Саме на таких основних освітніх трендах  наголосив Юрій Сафонов у своїй доповіді.

Під час роботи  з’їзду учасники прослухали більше 25 виступів, обговорили проблеми шкільної географічної освіти, обмінялись тими думками та ідеями, які змінять освіту, у тому числі географічну, забезпечать її довершеність заради успішного майбутнього наших дітей, розробили пропозиції щодо подальшого її розвитку з урахуванням тенденцій, сучасних  викликів та змін суспільного розвитку.

 

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×