Здобутки та перспективи реалізації програми проєкту «Я – дослідник»

 

23 жовтня 2019 року в рамках ХІ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» та ІХ Міжнародної виставки «World Edu» відбулася Всеукраїнська конференція «STEM – світ інноваційних можливостей. Реалізація програми інноваційного освітнього проєкту «Я – дослідник»».

Конференція об’єднала понад 120 осіб з 20 областей України та м. Київ, серед яких наукові консультанти, обласні координатори, керівники та вчителі ЗЗСО, методисти, фахівці навчальних центрів.

 

Учасниками заходу було обговорено здобутки та перспективи реалізації програми проєкту «Я – дослідник», шляхи розвитку компетентностей вчителів НУШ, ефективні методичні підходи і технологічні рішення упровадження напрямів STEM-навчання в контексті реалізації інноваційного освітнього проєкту «Я – дослідник».

 

 

Спільноту однодумців привітала координатор проєкту Олена Патрикеєва, начальник відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», яка у своєї промові зазначила: «Актуальність впровадження проєкту «Я – дослідник» зумовлено тим, що засвоєння знань, вмінь і навичок в умовах глобальної інформатизації надзвичайно швидко втрачають актуальність і не можуть  бути самоціллю, в той час як дослідницькі навички та досвід, набуті у процесі навчання, сприятимуть прискоренню адаптації молоді до мінливого соціально-економічного життя».

 

 

Наталія Гущина, старший викладач кафедри відкритих освітніх систем та ІКТ ДВЗО «Університет менеджменту освіти», кандидат педагогічних наук, координатор проєкту,  представила досягнення в рамках проєкту «Я – дослідник» у цифрах і фактах. Зокрема  повідомила,  що у період із 2018 по 2019 роки було розроблено і схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах предметними комісіями Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України серію методичних розробок «Я-дослідник» для учнів 2-9 класів, варіативний курс «STEM-Lab» для учнів 5-9 класів, навчальну програму «Я досліджую світ» для учнів початкових класів та інші електронні навчально-методичні посібники.

 

 

Під час конференції паралельно з доповідями спікерів проходив мініхакатон. Команда вчителів інформатики, фізики, математики із числа учасників конференції працювали над вирішенням проблемного завдання «Розумні пристрої для дітей з особливими освітніми потребами з micro:bit» разом з ментором Володимиром Марченко, спеціалістом із розробки і впровадження інформаційних та STEM-технологій ВД «Освіта».

Методику проведення хакатону та висвітлення роботи команди на різних етапах представляла Ольга Коршунова, методист відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

 

 

На завершення конференції команда презентувала неординарне комплексне вирішення проблеми «Візуальне сповіщення дітей з вадами слуху в закладі освіти». Таким чином слухачі змогли на практиці побачити як педагогам можна створити інноваційне освітнє середовище, в якому відбувається дослідження реальних проблем з використанням ІТ- та STEM-технологій,  як учні можуть будувати власну траєкторію навчально-пізнавальної діяльності, як можна сприяти вихованню учня-дослідника з системним типом мислення.

ВД «Освіта» подарувала членам команди плату micro:bit –  мікрокомп’ютер для навчання програмуванню.

Програмою конференції також представлено досвід реалізації програми проєкту «Я – дослідник» з областей. Модель впровадження дослідницького методу в освітній процес Запорізького колегіума «Елінт» розкрила  Ірина Патрушева, заступник директора з навчально-виховної роботи Запорізького колегіума «Елінт»,  про освітнє STEM-середовище як концепт інноваційної діяльності закладу освіти в умовах реалізації Всеукраїнського проєкту «Я-дослідник» доповіла Світлана Пугач, заступник директора з навчально-виховної роботи НВК «Школа-гімназія-ліцей» № 10 м. Бердичев.

 

 

Разом з Ольгою Коршуновою учасники заходу обговорили дорожню карту інноваційного освітнього проєкту «Я – дослідник» на 2020 рік та моделі впровадження STEM-освіти у ЗЗСО. Оксана Бутурліна, завідувачка кафедри управління інформаційно-освітніми проєктами КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» долучилась до обговорення та представила діючу модель «STEM – на Дніпрі». Спільно з Оксаною Артем’євою, вчителем хімії, природознавства ССЗШ № 67 Дніпровської міської ради, вони презентували програму та посібники навчального курсу «STEM-lab».

Спікери та модератор конференції Ірина Василашко дали відповіді на питання учасників та розробили Дорожню карту інноваційного освітнього проєкту «Я – дослідник» на 2020 рік.

 

Довідково.

Реалізацію програми інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Я – дослідник» на базі закладів загальної середньої освіти на 2018–2021 роки» затверджено наказом Міністерства освіти і науки від 13 квітня 2018 року за № 336 і відповідно до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності та враховуючи клопотання управлінь (департаментів) освіти і науки розширено базу реалізації (наказ МОН від 12.06.2019 № 830 «Про розширення бази реалізації інноваційного освітнього проекту всеукраїнського рівня за темою «Я – дослідник» на 2018-2021 роки»). Станом на вересень 2019 року до реалізації проєкту залучено 80 закладів загальної середньої освіти з 16 областей України та міста Києва.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×