Освітяни підвели підсумки експериментальної роботи  в дошкільних закладах України

Понад двісті керівників, вихователів експериментальних закладів дошкілля, методисти, викладачі, фахівці з дошкільної освіти з усіх регіонів стали учасниками Всеукраїнського науково-методичного семінару, що проходив у формі фестивалю під гаслом «Діємо разом заради здорового і щасливого життя».

Захід проходив відразу на кількох локаціях у Національній академії педагогічних наук України мав на меті підбити підсумки всеукраїнського експерименту, що тривав впродовж 2015-2019 років в експериментальних закладах дошкільної освіти Донецької та Житомирської областей, міста Києва,  обговорити шляхи впровадження проекту «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» в практику роботи дошкільних закладів.

У конференц-залі Президії НАПН України була розгорнута виставка дидактико-методичних матеріалів, розроблених, виготовлених та успішно апробованих педагогами експериментальних закладів дошкільної освіти.

Відкрила  пленарну частину семінару-фестивалю Світлана Нерянова, в. о. начальника відділу дошкільної освіти головного управління загальної середньої та дошкільної освіти директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, яка привітала зібрання та акцентувала увагу присутніх на актуальності імплементації ідей сталого розвитку у зміст дошкільної освіти.

Олена Пометун, член-кореспондент  НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий консультант експериментального проекту, зупинилася на сутності ідеї сталого розвитку, його глобальних цілях та місці дошкільної освіти у їх вирішенні.

Олена Низковська, науковий співробітник Інституту модернізації змісту освіти і координатор експерименту, поінформувала присутніх про загальний перебіг експерименту, підбила його підсумки відповідно до поставленої мети і завдань, висунутої гіпотези та очікуваних результатів.

Детальніше про здобутки інноваційної експериментальної роботи доповіла Наталія Гавриш, науковий керівник експерименту, доктор педагогічних наук, професор, презентувавши створену і апробовану в ході експерименту парціальну програму для закладів дошкільної освіти «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку».

Завідувачка відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук Тетяна Ремех розповіла про можливості залучення наукового потенціалу Академії до справи підготовки педагогів для впровадження ідей сталого розвитку в практику дошкільної освіти.

Завершилося пленарне засідання врученням керівникам, консультантам, регіональним координаторам і виконавцям експерименту грамот і подяк від ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та від Благодійної організації «Вчителі за демократію та партнерство».

Учасникам фестивалю була запропонована широка лінійка авторських майстерень з презентації результатів експериментального упровадження програми «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», зокрема щодо особливостей системи роботи з дітьми, застосування специфічних засобів і форм взаємодії педагогів з вихованцями та їхніми родинами, форм самодослідження та самодіагностики дітьми своїх досягнень, підготовки педагогів до професійної діяльності в контексті філософії освіти для сталого розвитку тощо. Модераторами всіх 12 майстерень виступили керівники і практичні виконавці програми експерименту.

На завершення заходу учасники семінару переглянули відеоматеріали фрагментів експериментальної роботи на базі закладів дошкільної освіти  м. Житомира, поділилися враженнями від фестивалю, висловили  побажання успішного поширення проекту «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» в усіх регіонах України.

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×