Освітяни Житомирщини ділились досвідом впровадження проектних технологій в спеціальних закладах освіти

22 травня 2019 року працівники відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту корекційної та інклюзивної освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» радо приймали гостей із Житомирщини на Всеукраїнському науково-практичному семінарі «Інноваційний досвід спеціальних закладів загальної середньої освіти Житомирщини щодо розвитку життєвої компетентності дітей з особливими освітніми потребами засобами проектної діяльності».

На базі Житомирського обласного інституту педагогічної освіти діє проблемна група. Вже 10 років поспіль вона займається впровадженням методу проектів у спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми проблемами.

З вітальним словом до присутніх звернувся Юрій Завалевський, в.о. директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», доктор педагогічних наук, професор, який зазначив: «Актуальність  теми сьогоднішнього науково-практичного семінару тісно пов’язана з модернізацією освіти в умовах сьогодення. Дуже добре, що зараз ми маємо Концепцію НУШ. Якщо ми подивимося на всі складові, якою має бути школа, побачимо, що всі засади інклюзії там уже прописані. Там ідеться про середовище, особистісно орієнтоване навчання, в якому може реалізуватися кожна дитина незалежно від її можливостей. А педагоги мають побачити потреби дитини і зробити процес навчання більш гнучким, щоб вона могла опанувати матеріал, який ми пропонуємо».

Галина Лабайчук, представник головного управління інклюзивної, спеціальної та позашкільної освіти Директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН України, привітавши учасників наукового зібрання, додала: «В Україні нарешті створено доступ до освітніх послуг дітям з особливими потребами. Усі необхідні закони й постанови прийнято, алгоритм розроблено».

Вадим Калінін, заступник директора із навчально-методичної роботи КЗ  «Житомирський  обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради підготував виступ на тему «Розвиток життєвих компетенцій у дітей з особливими освітніми потребами в Житомирській області відповідно до Концепції «Нова українська школа», чим доповнив виступ колег: «Компетентнісно спрямована освіта передбачає внесення суттєвих змін у змістову, проектно-технологічну, виховну, управлінську архітектоніку української школи. Компетентнісно спрямована освіта може стати стрижневою інноваційною домінантою сучасної модернізації за рахунок внесення фрагментів проектних практик в освіту й активне залучення педагогів, громадськості до визначення ключових життєвих компетенцій».

Цікавим і змістовним був виступ Івана Єрмакова, завідувача сектору ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»,  наукового керівника обласної творчої проблемної групи, кандидата історичних наук про проектну діяльність у контексті розвитку життєвої компетентності дітей з особливими освітніми потребам. який звернув увагу на те, що: «метод проектів створює унікальні можливості для того, щоб учень навчився самостійно діяти, вчитися, керувати своїм майбутнім».

Олена Конопацька, методист з корекційної та інклюзивної освіти лабораторії методичного забезпечення КЗ «Житомирський обласний  інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради детально розповіла про підготовку педагогічних кадрів спеціальних закладів освіти  до проектної діяльності.

Загалом, доповідувачі у своїх виступах і презентаціях ділилися набутим досвідом роботи з дітьми із особливими освітніми проблемами та впровадженням проектних технологій в спеціальних закладах освіти.

Також гості семінару мали можливість переглянути виставкову експозицію про творчу діяльність обласної проблемної групи спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів Житомирщини.

Завершенням науково-практичного семінару стало урочисте вручення  учасникам заходу Подяк ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Опитування щодо веб-сайту

[fcb id=’1′ align=’left’][/fcb]

×